Probleem met verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:04

Sorry, maar blijkbaar ben je niet streng genoeg om je paardje te laten weten dat hij moet doorlopen. Dat is eigenlijk iets waar je streng over moet zijn want hij/zij probeert je gewoon uit!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:07

Ik zou les nemen :j En misschien toch eens laten checken door een osteo. Hoe groot ben jij en de pony? :)

pxb140162
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:09

Starzu schreef:
Sorry, maar blijkbaar ben je niet streng genoeg om je paardje te laten weten dat hij moet doorlopen. Dat is eigenlijk iets waar je streng over moet zijn want hij/zij probeert je gewoon uit!

Ja dan zullen ik en mijn vriendin toch strenger moeten zijn bedankt *\o/*

pxb140162
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:11

Isabel_k schreef:
Ik zou les nemen :j En misschien toch eens laten checken door een osteo. Hoe groot ben jij en de pony? :)


Ja sorry dat ik pony zij ik bedoelde paard. *\o/* :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:12

Aha. Dan blijf ik bij het andere advies ;) Les.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:12

Misschien heeft je paardje wel ergens last van of misschien zijn jullie niet streng genoeg. Dat kunnen we niet zo uit een paar regeltjes lezen of door het computerscherm heen weten. Lessen is heel belangrijk voor jullie en de pony. Juist dan voorkom je dit soort problemen en heb je hulp als het een keer niet lukt en kan zij samen met jullie het probleem oplossen.

Kortom, zoek een instructrice in de buurt en ga lekker met het paardje lessen! Leer je ook nog eens veel meer dan op een manege (toch vaak). Verzorgpaard blij en jullie blij :)

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:14

Starzu schreef:
Sorry, maar blijkbaar ben je niet streng genoeg om je paardje te laten weten dat hij moet doorlopen. Dat is eigenlijk iets waar je streng over moet zijn want hij/zij probeert je gewoon uit!


Nogmaals (enkele reacties hiervoor al aangegeven), hoe weet je dat? Hoe kun jij nou vanaf dit warrige verhaal zonder zinnige informatie zeggen dat ze hun pony aan moeten pakken omdat hij een spelletje met ze speelt (zover gaat de psyche van een paard overigens niet)?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:18

Neem idd les met deze pony, want uit je reacties haal ik eerlijk gezegd echt dat je weet waar je mee bezig bent. Een goede instructeur zal snel zien of het onwil is of dat het dier ergens last van heeft. Als het idd onwil is dan kan zij op het moment dat het nodig is advies geven hoe je moet handelen. Dat kunnen wij je niet vertellen door het beeldscherm heen. Timen is erg belangrijk als je met dieren werkt en dat is iets dat je uit de praktijk moet leren. Een goede instructeur helpt je hierbij.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:19

capopjekop schreef:
Neem idd les met deze pony, want uit je reacties haal ik eerlijk gezegd echt dat je weet waar je mee bezig bent. Een goede instructeur zal snel zien of het onwil is of dat het dier ergens last van heeft. Als het idd onwil is dan kan zij op het moment dat het nodig is advies geven hoe je moet handelen. Dat kunnen wij je niet vertellen door het beeldscherm heen. Timen is erg belangrijk als je met dieren werkt en dat is iets dat je uit de praktijk moet leren. Een goede instructeur helpt je hierbij.


Juist!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Probleem met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:30

Moderatoropmerking:
Sorry voor het ongemak, maar dit topic gaat op slot. TS blijkt rel account te zijn.