Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 16:47

Hallo mede-bokkers!

Aangezien ik de paardensport weer een beetje wil oppakken, ben ik op zoek naar een manege in de omgeving van Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten-Spakenburg en omstreken. In de weekenden ben ik in Amersfoort (Vathorst) en ik wil dan ook graag hier gaan rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een manege die ik op de fiets makkelijk kan bereiken vanaf Vathorst (30 minuten fietsen heb ik er best voor over!), omdat ik niet altijd over een auto beschik. Op internet heb ik al een aantal maneges gevonden, maar ik ben benieuwd wat er mij aangeraden wordt, aangezien ik totaal niet bekend ben in de omgeving. Ook is er niet bij elke manege de mogelijkheid om als volwassenen een les te volgen in het weekend. Zo zag ik veel maneges die op zaterdagen alleen lesmogelijkheden hebben voor kinderen en daar heb ik helaas niet zoveel aan.

Ik zat zelf al te kijken naar RSC Kraaij in Nijkerkerveen. Ervaringen met deze manege zijn meer dan welkom. :j Suggesties voor andere maneges zijn ook zeer welkom!

Alvast bedankt! +:)+

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:49

Manege Kraaij is een goede manege.
Ze verzorgen de paarden goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101776
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:56

Stal Groenendaal?
Kraaij lijkt mij wat ver fietsen vanaf Vathorst. :')
Maar als je dat niet erg vind kan je ook manege Slichtenhorst proberen.

Ik ben FNRS jury en ben met beide maneges bekend.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:58

Nijkerk? Ben je snel via vathorst.
Manege Slichtenhorst!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101776
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:00

Ja? Dan heb ik het misschien mis hoor. :')
Maar dan zou ik voor Slichtenhorst gaan en niet voor Kraaij.
Slichtenhorst heeft een paddock paradise wat ik super vind voor de paarden!!

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:01

Ik fietsen het meestal in 15/20min vanaf vathorst naar slichtenhorst. Kraay is veder fietsen!
Heb bij slichtenhorst 6/7 jaar gereden. Geweldige tijd, pony's en paarden worden goed verzorgd. Veel verschillende pony's, voor ieder wat wils! Springen, dressuur en buitenritten en carrousel worden afgewisseld in de lessen!
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 27-04-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101776
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:02

Klopt, vind hun carrousel erg leuk, heb die ook wel eens gejureerd. :)

kroontje98

Berichten: 61
Geregistreerd: 17-04-10

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:04

Mijn vader woont in nijkerk en ik zelf woon in amsterdam.. maar er is daar volgens mij een manege slichterhorse die schijnt heel goed te zijn

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:07

Manege Slichtenhorst in Nijkerk. Makkelijk te bereiken en doordat het niet zo'n hele grote manege is, is het erg gezellig. Leuke instructrices en leuke pony's en paarden. Voor elk niveau en lengte is er een geschikt paard. :)
Trouwens ook veel afwisseling in de les. Springen, dressuur, carrousel, buitenritten. Er wordt goed op de houding gelet en daar wordt goed mee geoefend. Meerdere keren per jaar een spring- en dressuurwedstrijd en één keer per jaar een carrouselwedstrijd met je eigen groep. :)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:51

Wauw wat een reacties!

Kraaij is inderdaad niet zo heel ver weg vanaf Vathorst, volgens google maps moet het circa 20 minuten fietsen zijn (6,9 km).

Stal Groenedaal heb ik ook naar gekeken, die zit hier wel dicht in de buurt, maar zij geven geen lessen in het weekend aan volwassenen.

Slichtenhorst ziet er inderdaad erg goed uit! Helaas zie ik net op de website dat zij voor volwassenen alleen lessen hebben op woensdag avond en vrijdag ochtend en beide dagen is helaas geen mogelijkheid. Ik zoek echt een stal waar ze lessen geven op een zaterdag of zondag. Doordeweeks ben ik immers niet in Amersfoort.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101776
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:55

Kan je geen privéles nemen dan in het weekend?

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:57

Privéles kan vast wel bij bovengenoemde stallen, maar ik vind het vrij prijzig. Daarnaast ben ik geen fanatieke wedstrijdruiter oid, gewoon een gemiddelde manegeruiter. Vind het gezelliger in groepsformatie. :D

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:58

Wesco schreef:
Manege Kraaij is een goede manege.
Ze verzorgen de paarden goed.

Staan de manegepaarden en pony's dan inmiddels niet meer in stands?
Want paarden in stands houden vind ik eerlijk gezegd niet goed voor je dieren zorgen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10437
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:58

ik weet niet hoe ver het van je af ligt maar misschien is MRC Marcroix iets voor je... ( ligt op de militaire basis vlak bij t dierenpark )

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 19:12

Marcroix heb ik ook al naar gekeken. De stal ligt opzich wel op een redelijke afstand (half uurtje fietsen ong.) maar ook hier zag ik geen lessen voor volwassenen op zaterdg. Erg jammer, zag er uit als een leuke manege!

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:14

Ik dacht dat er op zaterdag ook volwassenenlessen waren op Slichtenhorst. Er rijden op zaterdag in ieder geval wel mensen van rond de 20. :)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:15

Zaterdagochtend zijn er wel paardenlessen op marcroix. Daar kan je vast bij!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 19:19

Bedankt voor de informatie allebei!! Ik zal naar beide even een mailtje sturen om het zeker te weten. Ik wou sowieso eerst even een proeflesje doen :)

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Manege Amersfoort/Nijkerk/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:23

Graag gedaan, succes! :)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:12

Fairytales schreef:
Privéles kan vast wel bij bovengenoemde stallen, maar ik vind het vrij prijzig. Daarnaast ben ik geen fanatieke wedstrijdruiter oid, gewoon een gemiddelde manegeruiter. Vind het gezelliger in groepsformatie. :D


Voor 22 jaar is bij manege slichtenhorst geen probleem om in de groepslessen 'kinderen' te rijden. Op de zaterdag zijn er veel van in de twintig die rijden! :)

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:19

Ik ben 24 en ik rijd op de zaterdagochtend bij Manege Slichtenhorst. Er zijn inderdaad aparte volwassenen lessen, maar er zijn ook lessen waarbij de 'kinderen' in hun vertrouwde les zijn gebleven ondanks hun leeftijd. Een voorbeeld daarvan is dus mijn les en op de donderdagavond is er nog zo'n les. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar de leeftijd in mijn les zit tussen de 17 en 24 jaar (ik ben de oudste). Zoals anderen al zeggen is het een manege met voor iedereen een geschikt(e) paard of pony en de lessen zijn erg gevarieerd. Ik heb het er al 18,5 jaar enorm naar mijn zin :)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:45

Lisett_ schreef:
Ik ben 24 en ik rijd op de zaterdagochtend bij Manege Slichtenhorst. Er zijn inderdaad aparte volwassenen lessen, maar er zijn ook lessen waarbij de 'kinderen' in hun vertrouwde les zijn gebleven ondanks hun leeftijd. Een voorbeeld daarvan is dus mijn les en op de donderdagavond is er nog zo'n les. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar de leeftijd in mijn les zit tussen de 17 en 24 jaar (ik ben de oudste). Zoals anderen al zeggen is het een manege met voor iedereen een geschikt(e) paard of pony en de lessen zijn erg gevarieerd. Ik heb het er al 18,5 jaar enorm naar mijn zin :)


Wat fijn zo'n duidelijke, uitgebreide reactie! Ik ga zeker eerdaags manege Slichtenhorst benaderen voor een proefles. Fijn om te weten dat de "kinder" lessen op de zaterdagochtend niet uitsluitend uit jonge kinderen bestaat. 17 tot 24 vind ik als 22-jarige natuurlijk geen enkel probleem! Ik dacht bij het woord "kinderen" eerder aan 8-jarigen. :D Nogmaals, hartstikke bedankt voor je reactie, hier heb ik echt wat aan!

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:55

Graag gedaan! Veel succes met het uitkiezen van een, voor jou geschikte, manege!