Ponykamp voor mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:35

x_ankieee schreef:
Citaat:
Op Little One <3
Ik was wel heeel erg blij dat ik haar had, we klikten :)

Wie zijn je fav paarden daar?


aaah Little One! leuk paardje, maar niet echt mijn ding.

Everest, Dora en Diva zijn mijn 'lievelingetjes' ,
alleen ik ben jammer genoeg voor Diva te groot geworden.
Misschien dat ik Everest ga leasen samen met mijn moeder! :)



Ik zie in je profiel een foto van Bijou: is dat nogsteeds zo'n race pony? Zodra je dan in galop aansprong, ging hij in volle vaart voorruit! Ook een lieverd was dat! Nog wedstrijd mee gereden ook!

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:37

Citaat:
Nice! Maya was ook echt een schatje! Mocht er de laatste jaren alleen niet meer op rijden omdat ik te groot was geworden!

Sharon is inderdaad een draak in stal! In de periode dat ik haar vaak reed kon ik heel goed met haar omgaan en kon gewoon haar stal ik lopen zonder problemen!
Ik ging een aantal jaar later weer een keer kijken, wou haar stal in lopen en schrok me kapot van haar reactie!
Zij heeft echt iemand nodig die rustig en met liefde met haar omgaat! Ze rijd heerlijk, dus ik zou haar zeker een keer proberen! Halstertje om in stal, dan komt het helemaal goe!


maya is inderdaad een lievertje! Sharon is leuk met rijden, maar toen ik er een keer op moest,
liep ik de stal binnen en ze viel me gewoon aan.. kwam omhoog en hapte naar me, dus dat is echt niet mijn favo paard :')

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:39

Citaat:
Ik zie in je profiel een foto van Bijou: is dat nogsteeds zo'n race pony? Zodra je dan in galop aansprong, ging hij in volle vaart voorruit! Ook een lieverd was dat! Nog wedstrijd mee gereden ook!


racepony is ie als je even niet oplet en je gaat galloperen :+
ik ben kaag en braassem cup kampioen 2011 met m geworden, en is echt mijn favo pony,
helaas mag ik er niet meer op omdat ik te groot voor 'm ben..

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Ponykamp voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:36

Ponykamp Hoeve la marotte is echt heel leuk. Ik ben er al 6 keer geweest! En ik ga dit jaar weer :)

Hondkatpaard
Berichten: 339
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Ponykamp voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:41

Dit is trouwens want je gaat doen op hoeve la marotte
Als je aankomt ga je gelijk naar het bos. Daar ga je spelletjes doen waardoor je elkaar een beetje leert kennen, zoals krantenmeppertje en je moet zeggen hoe lang je al doet paardrijden. Je mag trouwens ook naar dit ponykamp als je nog nooit heb paardgereden. Dan ga je terug naar de boerderij vanuit het bos met de trekker met huifkar erachter (in de rest van de week ga je ook altijd met de tractor met huifkar erachter naar het bos en terug of naar een meertje om te zwemmen, tenzij je op een pony gaat) Dan maken ze 4 groepen op het niveau van hoe lang je al doet paardrijden en of je zelf kan opzadelen enzo. Dan ga je de slaapplekken indelen. Er zijn allemaal aparte hutjes waar je in gaat slapen. Sommige zijn voor 4 personen, sommige voor 8 of 12 personen en alles daartussenin. Je mag zelf bepalen met wie je slaapt en in welke hut.
Daarna ga je eten en daarna paardrijden in de bak in de groepen die zijn gemaakt op niveau. En dan kijken ze of je in het goede groepje zit of dat je naar een ander groepje moet of dat je dat zelf wil. De rest van de dagen ga je 2 keer per dag rijden. 1 keer in de bak en 1 keer in het bos. En er is nog een ponyverwendag, en dan ga je je pony wassen en zadels en hoofdstellen poetsen en je gaat in het bos spelletjes doen of als het mooi weer is zwemmen in een meertje. Op 1 dag is het grote Hoeve la marottedag en dan ga je alleen in het bos rijden en langer rijden. En op die dag ga je ook in het bos lunchen met broodjes knakworst.
Op donderdag ga je als je in groep 1 of 2 zit springen. En vrijdag is het wedstrijd. Springen (voor groep 1) of dressuur of carrousel.
Heel de week speelt er zich tijdens het kamp een verhaal af die al begint op de eerste dag. Hierbij zijn er allemaal mensen verkleed en zijn er allemaal problemen die allemaal opgelost moeten worden. Iedereen mag hierbij ooit een rol spelen.
Je eet s ochtends Brinta of havermout pap en boterhammen met kaas of worst of hagelslag(anijs, bruin, gekleurd enz.) s middags eet je ook boterhammen (ham, kaas, hagelslag en ook met speculaas en soms met ei.) en je eet soms ook soep s middags.
Een dag is er s avonds ponyspoken en dan mogen een aantal kinderen van groep 1 of 2 op pony's verkleed over de heide crossen waarbij de rest van de groep staat te kijken.
1 avond/ nacht is er een dropping voor oudere kinderen.
Dit ponykamp is op een boerderij in ijhorst(Overijssel) en er wordt alleen dit ponykamp gehouden. Het is geen manege.
In de zomervakantie zijn er zes ponykampen waarin je kunt gaan en dan kan je nog in de herfst en in de kerst. En je kunt ook alleen een weekend en dat is met Pinksteren of met hemelvaart.
Ze hebben trouwens geen site, alles gaat onderling maar alle weken zitten altijd vol omdat er altijd zoveel mensen naartoe willen. Je moet trouwens 3 keuzes opgeven en dan gaan ze loten en dan kan het zijn dat je voor je eerste keuze wordt uitgeloot omdat er teveel mensen in die week willen en dan heb je je tweede keuze.
Er zitten trouwens 50-60 kinderen in een week. Het kamp is voor kinderen van 6 t/m 16 jaar.
Je moet er echt heengaan want het is echt een geweldig kamp!
Oh ja je mag trouwens iedere dag kiezen op welke pony je wilt. Je mag niet vrij rijden maar je gaat wel iedere dag ongeveer 3 uur rijden.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:45

fjordenpaard, een echt aanrader :)