Ervaringen Manege de Eenhoorn? (Diemen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Ervaringen Manege de Eenhoorn? (Diemen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:54

Hoi bokkers!

Ik denk erover om misschien over enkele maanden over te stappen op manege de Eenhoorn. Het ziet er allemaal goed verzorgd uit en het straalt professionaliteit uit. Je wordt er echt geholpen om hogerop te komen, een instelling die ik op mijn huidige manege een klein beetje mis. Maar op een site kan natuurlijk van alles gezegd worden, ik wil graag feiten.

Dus rijd jij of heb jij recent nog gelest op manege de Eenhoorn? Vertel mij dan alsjeblieft wat de voordelen en eventuele nadelen zijn :)

Hartstikke bedankt alvast!
Kirsten

anoukwendy

Re: Ervaringen Manege de Eenhoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:56

Ik heb er 8 of 9 jaar geleden gereden en we hadden daar een pony gekocht. Ik heb geen idee meer hoe ik het er vond haha. Wel een hele leuke pony :D helaas werd ik te groot voor haar

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Ervaringen Manege de Eenhoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:02

Omdat er zowel in Diemen als in Blokker een Manege de Eenhoorn is, heb ik je titel even aangepast ;)

Ik ben zelf als meisje van 6 jaar begonnen met lessen op de Eenhoorn in Diemen. Hij zat toen nog langs de dijk en was meer een veredelde ponyclub, mar ontzettend gezellig altijd! Bracht er hele dagen rond, niet alleen voor de paarden, maar ook omdat het zo gezellig was en alles mocht (bijna dan). Zo hadden we ook allemaal een mini moestuintje.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:54

Wat leuk dat je het overweegt om misschien over te stappen naar de Eenhoorn! :)

Zelf rij ik er al negen jaar, met erg veel plezier.
Ik ben begonnen op manegepony's en paarden, heb er verschillende paarden bijgetreden en nu heb ik m'n eigen paard bij de manege staan. Er zijn verschillende instructeurs waarbij je kan lessen, dus er is voor ieder wat wils. Het zelfde geld voor de paarden en de pony's.

Als je nog iets wil weten, vraag maar raak ;)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 18:51

_Sofie schreef:
Wat leuk dat je het overweegt om misschien over te stappen naar de Eenhoorn! :)

Zelf rij ik er al negen jaar, met erg veel plezier.
Ik ben begonnen op manegepony's en paarden, heb er verschillende paarden bijgetreden en nu heb ik m'n eigen paard bij de manege staan. Er zijn verschillende instructeurs waarbij je kan lessen, dus er is voor ieder wat wils. Het zelfde geld voor de paarden en de pony's.

Als je nog iets wil weten, vraag maar raak ;)

Kun je misschien via een berichtje de tijden doorsturen van wanneer de lessen zijn? Ik rijd in lesniveau 3, maar ik weet niet of Manege de Eenhoorn dezelfde richtlijnen volgt als mijn huidige manege. In ieder geval is lesniveau 1 voor de echte beginners die kennis maken met de sport, lesniveau 2 is voor de ruiters die de basis kennen en niveau 3 is het niveau waar de ruiters de basis behoren te bezitten en waar we vooral richten op overgangen, doorzitten, figuren, netjes leren rijden en soms wijken.
Zelf wil ik heel graag bij een FNRS manege gaan rijden aangezien mijn huidige manege daar niet bij is aangesloten. Ook hoop ik snel te kunnen beginnen met springen, want eigenlijk vindt ik dressuur een beetje saai, haha. Natuurlijk pas nadat ik echt goed de basis van de dressuur onder de knie heb :)

Bedankt voor je reactie!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:00

Leuk dat je misschien naar de Eenhoorn wil komen! Ik kom er al heel lang, sta er nu met mijn eigen paard maar heb heel lang in de manegelessen gereden. Hier (http://www.manegedeeenhoorn.com/index.p ... /lestijden) zijn de lestijden te vinden. Het niveau-systeem is in principe hetzelfde, alleen hebben wij beginners, half gevorderden en gevorderden. De manege is bezig om lid te worden van de FNRS, maar we hebben nu een wedstrijdsysteem gebaseerd op dat van de KNHS. Ook hebben we springlessen. Als je denkt dat je daar klaar voor bent kan je altijd daar in gaan rijden :)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:06

mijn vriendin rijdt bij de Eenhoorn en zelf ben ik vaak genoeg mee geweest. De sfeer is wel gezellig; bijna iedereen kent elkaar. Het is er ook groot dus je kan lekker alle kanten op. De paarden zijn echt heel leuk; de een is wat rustiger dan de andere maar alsnog zijn ze erg leuk. Bij de wedstrijden(heb ik gehoord) mag je 4 paarden kiezen en dan moet je dus op 1 van die paarden wedstrijd rijden als dat gaat. Ik vind persoonlijk wel dat ze de paarden daar snel verkopen en heel vaak nieuwe paarden inkopen.

DeEenhoorn

Re: Ervaringen Manege de Eenhoorn? (Diemen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:06

ik rij op de eenhoorn in blokker, anders had ik hier mee kunnen praten...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:03

Heel oud topic, maar kreeg deze manege aangeraden. Nu is voor mij een manege niet ideaal omdat ik altijd s avonds kom en dan met lessen zit, maar kan iemand mij meer vertellen over de mogelijkheden?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:09

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:34

En als je dan dus pensionner bent, kun je neem ik aan alleen in de buitenbak of je moet de lessen meerijden?Dank voor de link trouwens!ik hoorde dat ze bezig zijn met een nieuwe bak aanleggen, klopt dat?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:01

De nieuwe buitenbak is klaar! We hebben nu dus een binnenbak en twee buitenbakken aan elkaar :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:57

Kirsten, dan rijd jij dus ook in de winter elke avond buiten? Jullie stal klinkt heel fijn maar voor 350 stalling zou ik toch echt ook gebruik willen maken van de binnenbak, wat dus niet gaat als er steeds lessen zijn? Of zie ik wat over het hoofd? Klink nu misschien als een enorme snob...

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 09:06

danoesje schreef:
Kirsten, dan rijd jij dus ook in de winter elke avond buiten? Jullie stal klinkt heel fijn maar voor 350 stalling zou ik toch echt ook gebruik willen maken van de binnenbak, wat dus niet gaat als er steeds lessen zijn? Of zie ik wat over het hoofd? Klink nu misschien als een enorme snob...

Ik weet niet wat allemaal is toegestaan voor de mensen met pensionpaarden, maar de lessen beginnen doordeweeks rond 4 uur volgens mij. Als pensionklant mag je geloof ik de hele dag rijden, dus je kunt dan gebruik maken van de binnenbak. Je kan het beste even een mail sturen want meer weet ik niet over pensionners :)