Beekshof of manège Venlo?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasja121
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-09-09

Beekshof of manège Venlo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:50

Hallo allemaal :)
Ik ben sinds kort weer aan het lezen hier en wil graag de mening weten van mensen met ervaringen mbt de maneges in Venlo/Blerick.

Ik heb mijn dochter ingeschreven bij manege Beekshof omdat ze graag wil gaan rijden. Eigenlijk voor deze manege gekozen omdat hij het dichtbij is en ze dan later (er van uitgaande dat ze het zo leuk vind) ook zelf op de fiets heen kan (10 min)
Omdat ik nu zo met haar bezig ben over paardrijden begon het eigenlijk bij mij ook weer te kriebelen (ruim 20 jaar niet meer gereden) en wil ik eigenlijk ook weer gaan beginnen.

Daarom zelf nog iets meer gaan zoeken op het internet en kom eigenlijk heel verschillende reacties tegen over de manege waar m'n dochter nu staat ingeschreven.

Ik ben dus benieuwd naar reacties en ervaringen van mensen hier over een of beide maneges :)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:52

ED --> MA

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Beekshof of manège Venlo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:38

Meisje die mijn merrie rijd heeft ook bij beekshof gereden.
Schijnt een goede manege te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:35

Manege Beekshof, begin er niet aan!
Ik heb er een keer een lesje meegereden voor de 'fun'.
We werden met een groep van 12 ruiters(!) achtergelaten bij een stagiaire die de les gaf !!
'Les' was het helaas niet te noemen er werden alleen maar opdrachten gegeven zonder enige feedback/tips: 'volte hier, gebroken lijntje daar...'
Ik reed op een paard dat de gehele les met zijn tong uit zijn mond liep, bleek normaal te zijn.
Het was in de rijbak ook niet erg fijn rijden, je kon amper wat zien. Het was avond en de lampen stonden dan wel aan maar de spinnenwebben en de stof die ervoor hing liet amper meer een lichtstraaltje door.

Alle paarden keken even dof en levenloos uit hun ogen, stallen leken nog niet eens 1 keer in de week uitgemest te worden aan het matras van uitwerpselen te zien.
Kan zo nog wel even doorgaan, helaas! Achteraf erg veel spijt dat ik daar ook maar 1 les heb meegereden.

Manege Venlo heb ik geen ervaring mee, hopelijk zijn daar de zaakjes beter op orde!

Natasja121
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Beekshof of manège Venlo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:50

Hoi Guuusje, bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe lang geleden dat is? Kom je hier uit de buurt en heb je misschien andere tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:41

Dat is oktober 2012 geweest. Ik kom uit Sevenum, hier in de buurt is weinig qua maneges.
Weet dat er in Helden nog een manege ligt, maar daar zitten de lessen ook vol met 12/14 ruiters per groep -O- .
Het is gewoon zo jammer dat je zoveel geld stopt in deze lessen en er amper iets van leert.

Ik denk dat de beste tip is die ik je kan geven; ga opzoek naar iemand die thuis een paard/pony heeft staan en jou en je dochter daar elke week een keer op les wil geven. Het zal waarschijnlijk stukken goedkoper zijn en je leert er zoveel veel meer van dan op een manege.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Beekshof of manège Venlo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:07

In lottum heb je stal roodveld, ook manege

Flootjuuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:49

Hoi! een erg late reactie maar wilde het toch even zeggen.
ik ben net klaar met mijn stage bij manege Venlo en heb dus veel ervaring daar, uitgemest word er sowieso iedere week er word bijna iederedag opgestrooid zodat de paarden en ponys niet nat staan, de binnen bak is niet erg groot waardoor je als niet meer dan 8 paarden in een les kan hebben dus meer aandacht voor iedereen! Er is helaas niet heel veel keus tussen de paarden en ponys. als je een eigen paard hebt kan je die daar ook kwijt de lessen met eigenpaard zijn goedkopen en je kunt ook privé lessen nemen er zijn wel weinig weien maar je kunt wel zo de hei op daardoor is er een leuke afwisseling in de lessen, de buiten bak is wel een stuk groter en er is ook een mogelijkheid om de sleutel van de rijhal te huren om eventueel daar te rijden die hal is natuurlijk een heel stuk groter. Ik heb zelf een hele tijd daar les gehad en ga er ook weer beginnen zelf vind ik het een fijne manege maar natuurlijk kan het altijd beter

Isabolly
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:19

Hallo, misschien wat laat maar zie het nu pas :) Ikzelf rij bij manege beekshof en vind het een erg fijne manege! Zou zelf niet naar manege Venlo willen gaan... maar dat is per persoon verschillend. Manege beekshof is misschien niet de mooiste manege maar er wordt zeker goed voor de paarden gezorgt! En je kunt ook heel wat leren van de lessen. In sommige lessen rijden er wel veel mensen maar dan moet je maar op de wat rustigere dagen komen vind ikzelf :)

Bootje23
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:12

Hallo,

Mag ik vragen wat je nu gedaan hebt en welke goed is.
Ik zit met dezelfde dilemma haha