Zijn de paarden daar goed verzorgd? Hebben ze daar leuke activiteiten?
Kan je buiten op de manegepony's rijden, ook poetsen & wandelen, of enkel maar rijden? Wat doe je allemaal in de Half-gevorderdenles? Gallopeer je daar in groepen of omstebeurt? En zijn de mensen in de lessen aardig of niet? Zijn het lieve, leuke pony's? Is de instructie aardig & hebben ze ook geduld? En moet je iets perse doen als je het niet durft?
Ik heb er jaren met plezier gereden. Maar de paarden worden niet goed behandeld, bij de meeste moet je iets doen Ookal durf je het niet. Galoperen wel in groepen. Wel aardige mensen. Maar de eigenaar denk alleen maar aan geld en niet aan het welzijn van de paarden. (Als er een oud paard landurig kreupel is word het paard afgemaakt want er kan geen geld meer mee verdient worden) Word vaak over je geroddeld Door kinderen daar. Ik ben blij dat ik er weg ben. En sta nu op een super leuke stal!
Anoniem
Geplaatst: 22-07-16 20:20
Hey Youri, zie ik jou hier ook weer! Ik ben het helemaal met je eens, toen ik er reed(voor het laatst zo'n 2 jaar geleden) liep er een erg vervelend groepje meiden rond. Als je alleen komt lessen heb je er niet zo'n last van, maar als je er echt vaak bent kan je, als je niet met ze kunt opschieten, het vervelend vinden. Ik sta met mijn pony op de andere stal van de manege-eigenaar. De manegepaarden en -pony's zijn allemaal op zich wel lief, al zijn ze natuurlijk wel manegepony's en worden door snoepjes en slechte ruiters soortement 'verpest'(wat helaas bij veel manege's gebeurt) maar worden inderdaad niet fantastisch behandeld. Het geslacht worden als ze geen lessen kunnen lopen snap ik wel maar is voor kinderen soms hard. Verder mag je best veel met de paarden als je er wat langer lest of bekend wordt bij de instructreurs/instructrices, mijn vriendin die er wat vaker kwam mocht met haar lievelingspony wandelen en als ze had geholpen met opzadelen oid mocht ze soms vrij rijden.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen hiermee!
Youri123
Geplaatst: 23-07-16 22:31
Hey Joska leuk dat ik jou hier tegen kom!. Ik bedoelde met denkt alleen maar aan ze geld. Ook dat die de paarden slecht behandeld inderdaad. Ik hoorde ook van iemand die daar stage heeft gelopen. Dat ze met 1 baal vlas of zaagsel (weet niet precies meer wat er in de stallen lag toen ik er nog reed) alle stallen mee moest vullen. Ene stal 2 handjes andere paard 3 handjes. Normaal doe je met 1 baal 1 stal. Ik schrok er echt van toen ik dit hoorde. De stal eigenaar geeft ook weinig geld aan medicijnen uit. De stal eigenaar vind ik ook heel raar. Een tijdje geleden had een vriendin van mij er 2 verzorg shetlanders (niet de manege maar op zin andere stal). Ik ging regelmatig mee. En een keer kwam de stal eigenaar naar me toe en vroeg aan me: kom jij hier vaker? Ik: ja meneer. Hij: dan heb jij me eieren gestolen. Ik: nee meneer. Hij:echt wel ik heb je gezien: ik: echt niet meneer. Maar hij bleef volhouden dat ik het had gedaan. Nou sorry hoor maar ik heb echt wel geld om eieren te kopen hoor. En we hadden een keer zijn kattenvoer kwijtgeraakt. Hij kon het echt niet vinden. En hij kon echt geen nieuwe kopen (hij is zo arm vind hij zelf). En wij komen zo een hok in en zien het gelijk. Ik vind het echt maar een rare man hoor
Ik hoorde ook van iemand dat de manege eigenaar alleen nog maar kinderpony's wil aanschaffen. Dit omdat die denkt dat volwassenen hem doorhebben en kinderen niet. Nou sorry maar wij kinderen hebben hem ook door.