Ponykamp begeleiders 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heidi95

Ponykamp begeleiders 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 17:57

Halloo allemaal,

Dit jaar ga ik mischien voor het eerst begeleiden op ponykamp Kleinoever in balkbrug.
Hartstikke leeuk, maar wel spannend. Mensen die dit al eerder hebben gedaan? mensen met tips? ervaringen?

Ilayla

Re: Ponykamp begeleiders 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:00

Leuk dat je een ponykamp gaat begeleiden. Ik wilde dit jaar bij les chevaux gaan begeleiden maar nu wil ik misschien toch liever zelf vakantie met me paard houden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:08

Ja hier een doorgewinterde ponykamp begeleidster, tips...

Zoek af en toe een rustig plekje op om even tot jezelf te komen zeker als ze ook blijven slapen!

Verder probeer ook de kids die niet zo snel meegaan als de rest ook te betrekken bij de activiteiten of als ze iets niet durven ga dan wat anders doen wat ze wel durven zodat ook zij met een goed gevoel naar huis gaan!

Goed luisteren naar wat ze te zeggen en te vertellen hebben...dat vinden kids geweldig! (en ze komen sneller naar je toe als er b.v. iets aan de hand is)

Onthou dat alles om plezier maken gaat maar alles moet wel veilig verlopen! (wees dus niet bang om een keer je strot open te trekken als er zich een onveilige situatie voordoet!)

Veel plezier en succes!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:12

he wat leuk, ik heb afgelopen 4 jaar ook als begeleiding gewerkt op klein oever. Voor aankomende zomer heb ik nog geen plannen, maar dat had ik afgelopen jaar ook niet en was er toch zeker de helft van de zomer wel te vinden.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:06

Boompje1985 schreef:
Ja hier een doorgewinterde ponykamp begeleidster, tips...

Zoek af en toe een rustig plekje op om even tot jezelf te komen zeker als ze ook blijven slapen!

Verder probeer ook de kids die niet zo snel meegaan als de rest ook te betrekken bij de activiteiten of als ze iets niet durven ga dan wat anders doen wat ze wel durven zodat ook zij met een goed gevoel naar huis gaan!

Goed luisteren naar wat ze te zeggen en te vertellen hebben...dat vinden kids geweldig! (en ze komen sneller naar je toe als er b.v. iets aan de hand is)

Onthou dat alles om plezier maken gaat maar alles moet wel veilig verlopen! (wees dus niet bang om een keer je strot open te trekken als er zich een onveilige situatie voordoet!)

Veel plezier en succes!

Dankjewel! ik heb al wat ervaring met kinderen begeleiden. ik geef elke week leiding bij een scoutinggroep aan kinderen van 7tot11 jaar.
Bedankt voor de tips ! :)

Klikoo schreef:
he wat leuk, ik heb afgelopen 4 jaar ook als begeleiding gewerkt op klein oever. Voor aankomende zomer heb ik nog geen plannen, maar dat had ik afgelopen jaar ook niet en was er toch zeker de helft van de zomer wel te vinden.

Leeuk! Ja bij mij is het nog niet zeker, ik moet binnenkort op gesprek komen. Ben zelf als kind jaren bij kleinoever geweest, na een paar jaar niet gaat het toch wel weer kriebelen haha.

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:46

Heee, ben jij tessa?

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:25

consequent zijn, niet over je heen laten lopen maar af en toe ook met de kinderen mee gaan.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:36

wat voor leiding ben je aankomende zomer?

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:19

Klikoo schreef:
wat voor leiding ben je aankomende zomer?

Ik ben vrijdag op gesprek geweest op kleinoever. Ik word huifkar of boerderij leiding. :)

Xstephanie5 schreef:
Heee, ben jij tessa?

Jazekerr. :P

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:16

Haha leuk! Ik heb ook een mail gestuurd alleen ze hebben niks terug gestuurd..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:43

stephanie ze hebben deze week indoor klein oever, dus ze zullen nog wel antwoorden na het weekend. Anders moet je even bellen.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:48

Ik heb inderdaad ook nog geen mail weer terug gehad. Toen ik daar was voor het gesprek waren ze inderdaad bezig met opbouwen voor indoor kleinoever. Ze zullen het wel druk hebben, haha.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 13:27

Xstephanie5 schreef:

Heb je al antwoord gekregen? Ze hebben mij nog niet teruggemailt in welke weken ik ga enzo, word ondertussen wel eens handig ivm vakantie enzo haha.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:08

Oh sorry, te vroeg gesproken. ik heb mail terug. ik ben er van 13 tot 27 juli (:

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:37

Heidi95 schreef:
Xstephanie5 schreef:

Heb je al antwoord gekregen? Ze hebben mij nog niet teruggemailt in welke weken ik ga enzo, word ondertussen wel eens handig ivm vakantie enzo haha.

Ja heb vandaag ook een mail terug gekregen, ze willen me niet hebben als leiding dit jaar, maar dat had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht.

Suzanne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:48

Klein Oever is heeeeeeel hard werken en ook heeeeeeeeel weinig slapen!!!! Ga niet te lang ;) Reken erop dat je niet voor 2 uur snachts op bed ligt door de avond vergadering en er uiterlijk om 7 uur weer uit moet

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:08

Suzanne1991 schreef:
Klein Oever is heeeeeeel hard werken en ook heeeeeeeeel weinig slapen!!!! Ga niet te lang ;) Reken erop dat je niet voor 2 uur snachts op bed ligt door de avond vergadering en er uiterlijk om 7 uur weer uit moet

Uuhm hier wil ik wel even wat op zeggen. Dit valt reuze mee! Het is maar net hoe gek je het zelf maakt. Afgelopen zomer ben ik bijna de hele zomer geweest, met wat uitzonderingen omdat ik door de weeks ook nog eens even naar huis moest. Ik was geen leiding maar stond wel elke dag netjes om 8 uur op stal. Dat is echt prima te doen! Natuurlijk ben je moe, maar dat ritme went heel snel. En als je langer dan een week gaat en je geeft aan dat je echt heel moe bent dan mg je er gewoon om 10 uur in en de ochtend er na uit slapen. Het valt echt allemaal heel erg mee!
Die avond 'vergadering' waar ze het over heeft begint vaak rond 12 uur, en duurt een keer een half uur. Echt niet veel langer. De dag wordt gewoon even besproken. 2 uur in bed haal je makkelijk, half 1 zelfs wel meestal. Daar moet je je niet te druk om maken. En 7 uur op is ook niet waar, je moet om 8 uur op stal zijn als je manege of stal doet. Dus dan ligt het er maar aan hoeveel je 's ochtends moet doen voor dat je toonbaar bent, maar de make-up e.d. verdwijnt vrij snel, haha, dus dat scheelt veel tijd 's ochtends. Als je binnen of buiten leiding bent dan moet je gewoon om half 9 aan het ontbijt zitten en zorgen dat alle kinderen er ook om half 9 zijn.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:10

Xstephanie5 schreef:
Ja heb vandaag ook een mail terug gekregen, ze willen me niet hebben als leiding dit jaar, maar dat had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht.

Oh jammer ja. weet je ook waarom niet?

En verder, gelukkig ben ik heel wat gewend met laat slapen/vroeg eruit. :)
Weet iemand ook wanneer je hoort wat voor leiding je bent? er is mij alleen verteld wanneer ik heen moet, niet wat voor leiding ik ben..

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:17

Volgens mij zijn de meeste ponykampen wel hard werken, laat slapen en vroeg eruit. Heel veel plezier, en heel moe naar huis zijn wel 2 dingen die ik heb onthouden haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:26

BRT -> MA

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:49

wie weet er nog een leuke pony komt die begeleiders zoeken?