bij ons op de manege word maar heel weinig gesprongen en veel dressuur gedaan omdat springen niet goed is om te vaak te doen maar daardoor is het hoofste wat ik in 5 jaar rijervaring heb gesprongen maar 40 tot 50 cm
en ik vind springen zelf super leuk maar ik wil ook niet naar een andere manege...
Tja, toen ik nog op de manege reed was de max hoogte 50 cm. Ik vrees dat als je hoger wil toch priveles moet nemen of springles (weet niet of je manege dat aanbiedt) De meeste maneges hebben zover ik weet wel een max. hoogte.
muntdrop
Geplaatst: 08-08-12 19:01
Op deze manege dressuur blijven rijden en kijken of je op een andere manege alleen springles kan nemen?
het gaat toch ook niet alleen om de hoogte? misschien mag je wel niet hoger omdat je houding boven de sprong nog niet helemaal goed is? vraag het anders! vraag waarom je niet hoger mag ze zal je vast antwoord geven
ik heb dit precies nog eens gelezen hier in het verleden. iemand die niet wist wat ze moest doen omdat ze tijdens haaarspringles ook n ooit hoger sprongen dan dit. Dit met de reden omdat de instructrice zei: beter een lage goede sprong dan een hoge slechte sprong... ik zou oftewel vragen oftewel veranderen. door ook wat hoger te springen kun je aan je houding ook werken Ik neem nu mijn eigen eve als voorbeeld :p ik ben een ramp kwa HOUDING ( dus voor de rest evenwicht en controle paard in orde) bij sprongen lager dan 80cm. Ga ik hoger springen heb ik dan weer een veek betere houding. Maar dit is nu mijn ervaring erover maarja gewoon vragen waarom niet
wij hebben tijdens de springles altijd eerst een halfuurtje/kwartiertje dressuur rijden, zodat je een goede houding hebt, je paard nageefelijker loopt en goed is losgewerkt. dan heb je niet zo heel veel tijd om hoger te springen dan 50/60 cm, zeker niet als je met zijn achten eroverheen moet. ik zou het idd gewoon eens vragen.