de leukste manegepony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djura99

de leukste manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 14:05

hey bokkers,

als je op een manege rijd, dan heb je waarschijnlijk ook een fovoriete pony/paard. Dat wil ik graag eens horen.
Wie is jou Favoriete manegepony/paard.
je geeft wat info over hem/haar, eventueel een foto('s) zou leuk zijn, op welke manege het staat, waarom het je favoriete paard is en het leukste wat je er al mee hebt meegemaakt.

naam: moortje
leeftijd:16 jaar
ras: ?
kleur: zwart
aftekeningen: kol
manege: eerselingen
karakter: lief maar heel koppig.

Ik vind haar de leukste pony van de manege omdat ze niet de gemakkelijkste is. Ze blijft niet goed op de hoefslag, geeft wel eens een goeie bok maar als je haar aankan is ze zoo lief en dan wil ze echt voor je werken.

het leukste wat we samen hebben gedaan was de oefendressuur. een wedstrijd van de club. het was ook inneens mijn eerste wedstrijd. maar ze deed het zoooo goed, we wonnen zelfs. :D

ik hoop veel paardjes te zien en leuke reacties.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 27-10-12 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS een foto verwijdert

jadeken

Re: de leukste manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:08

:D Lievelingspony:Sqauwl :+:
leeftijd:??? :?
ras:kruising tussen ??? en ??? :?
kleur:bruin
aftekeningen:bles,en een witbeentje rechtsachter
manege t'Saedelhof <3
karakter:vol energie

Ze is gewoon bijzonder. Ze zou nooit bokken enzo en toch rijden niet de kleinste op haar. :D Omdat ze zooo veel energie heeft :):) je moet haar echt aankunnen en haar kunnen houden anders is ze zo met je weg woech!!! :evaw: Het leukste wat we gedaan hebben is gegaloppeerd zonder zadel :D

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:17

naam: Baeke
leeftijd: 4/5 jaar volgensmij
Geslacht: Ruin sinds kort.
ras: Fries
kleur: zwart
aftekeningen: niets
manege: De Boschhoeve
karakter: Relaxt :))

Hij is mijn lieveling omdat hij nog zo jong is, maar hij leert al zo snel. :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:40

Naam: Gideon
Leeftijd: ik schat tussen 10 en 13 ?
Geslacht: Ruintje
Ras: Welsh (athans daar lijkt het heel erg op :o)
Kleur: Bruin
Aftekeningen: Bles, sokken/kousen bij alle voeten
Manege: Ars Longa
Karakter: Gek in z'n koppie, maar als je eenmaal z'n echte vertrouwen hebt is het een paard met een gouden hartje <3

Leukste pony omdat we samen heel vaak de bak door zijn gevlogen zonder de grond te raken. Tot een paar keer wel, dus even een tussenstop gemaakt. Maar toen begon ik ponylief te missen onder mn kont en ben ik weer met een beetje angst in het hoofd weer opgestapt. Gaat nu weer super, ben blij dat ik het weer heb geprobeerd.

Afbeelding

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:46

Ooh moortje :D Op haar heb ik een paar jaar geleden mijn A brevet gereden tis echt een lieve! Sorry offtopic..

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:52

Naam: Kees
Leeftijd: dacht iets rond de 15?
Geslacht: ruin
Ras: geen idee, denk een vuilnisbakje
Kleur: bruin
Aftekeningen: Bles en sokken

foto op mn profiel.

Waarom het mn lieveling is?
Ik weet het niet want eigenlijk is Kees heel vervelend, hij bokt en trapt soms (naar mensen en paarden), in draf wil hij niet snel en als je aandrijft gaat hij in een sukkel galop en wil hij niet doorgalopperen (lukt uiteindelijk wel maar dan moet je heel hard doorzetten, uiteindelijk loopt hij dan ook aan de teugel).
Maar we hebben gewoon een klik, ik snap hem en hij mij (ik weet het, het klinkt heel cliché :) ).

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:18

Elly_Nabor schreef:
Ooh moortje :D Op haar heb ik een paar jaar geleden mijn A brevet gereden tis echt een lieve! Sorry offtopic..

niet erg :o
ook op eerselingen gereden ? :)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:17

Vroeger een keer op kamp geweest (:

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:55

Had een lieveling :) Helaas geen foto. Ben ook al van paardrijden af wegens problemen met de stalhulp en de andere mensen.

Naam: Gismo.
Ras: Hanoveraan
Karakter: Lief, zou je nooit bijten
Leeftijd: 21 jaar
Geslacht: Ruin
Aftekeningen: Klein kolletje
Vacht kleur: Bruin

Helaas is hij in 2010 ingeslapen ;(

anikanena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:02

file:///Users/anika/Pictures/iPhoto-bibliotheek/Previews/2012/08/18/20120818-122950/IMG_0161.jpg
Naam: Madammeke
Leeftijd: Ehm...?
Ras: Shetlander
Kleur: Schimmeltje
Manege: Hallinckveld
Karakter: Heel lief en betrouwbaar, maar wel eigenwijs, zoals een echte shet!

Madammeke is nog niet ingereden en er wordt ook niet veel mee gedaan. Wij hebben een verzorgpony daar en die staat vaak in een weitje. Die is al heel vaak in het zonnetje gezet, dus nu vindt ik dat Madam ook wel eens in een verslag, reactie, etc. mag staan. In dat weitje van mijn verzorgpony staan nog twee andere sheets, waaronder madam. Als ik bij Jantje ( verzorgpony ) ben, knuffel ik ook vaak met Madammeke en met Janneke ( de andere shets ). Nu heb ik Madammeke uitgekozen. Een andere keer zet ik Janneke in het zonnetje!

Xxxjes

bal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:15

mijn lievelingspony is:
Naam: Odin :#
Ras: Fjord <3
Leeftijd: ?? :?
Kleur: Beige <3
Aftekeningen: Niks
Manege: De Wildhoef *\o/*
Karakter: Heel sterk, valt paarden aan in de bak, houd heel erg veel van eten en voor mij de allerliefste pony van stal :o

Afbeelding

bal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:16

oow en hier nog een foto: Afbeelding

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:27

naam: sonjador
ras: haflinger
leeftijd: 6/7 (zoiets)
aftekeningen: halve maan op haar hoofd, voor de rest nog een soort van rare witte benen :P
geslacht: merrie
kleur: zweetvos
manege: gijsbrecht van aemstel

karakter: heel ondeugend en bokt veel. kan nog wel is een trap uitdelen naar de anderen, heeel erg nieuwsgierig.
mijn lieveling omdat: ze zo vreselijk lief is en het eingelijk allemaal wel goed bedoelt. de meeste mensen vinden haar helemaal niet zo leuk, maar ik wel. helaas is ze de laatste tijd geregeld kreupel. ;(
zal vanavond of zo nog even een foto'tje plaatsen :j

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:40

Hij is inmiddels verkocht en staat op een andere manege, maar hij's nog steeds mn favoriet :)

naam: Arad (heet nu Sjimmie)
leeftijd: oeff, ik denk dat hij al bijna 20 is? Weet niet zeker haha :P
geslacht: ruin
ras: Haflinger
kleur: Vos
aftekeningen: bles
manege: Lingebos, maar is verhuist naar manege van Loon
karakter: Haha, lief uiteraard, maar het kan een echte ondeugd zijn. Vooral als het om eten gaat :P. Ghehe vreetzak is misschien ook wel een mooie omschrijving :P. En LUI niet te vergeten. En slooom haha!

Waarom favoriet?
Haha, hij had karakter. Anders dan andere manegeponies. Eerste keer dat ik erop mocht sleurde hij me al een andere stal in om te eten, was ik toen niet zo blij mee, maar achteraf kon ik er wel om lachen. Hij was niet erg geliefd op de manege. Was ongelovelijk sloom en wilde nog wel eens bokpartij geven. Stond erom bekend ruiters eraf te gooien (vandaar dat hij werd verkocht). Zelf ben ik er ook geregeld afgevallen, maar om de een of andere reden vond ik het niet erg. Hij mocht me er wel af gooien, stapte elke week weer met plezier op :P. En omdat ik een vd weinige was die hem zo leuk vond, hoefde ik m met bijna niemand te delen :3. Toch beetje gevoel gehad dat het mijn pony was :P.
Sinds hij verhuist is, is hij niet meer zo erg. Bokt geloof ik niet meer zo veel, loopt beginnerslesjes, maar hij is nog wel sloom :3.

Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:22

zuperzmoker schreef:
Naam: Kees
Leeftijd: dacht iets rond de 15?
Ras: geen idee, denk een vuilnisbakje
Kleur: bruin
Aftekeningen: Bles en sokken

foto op mn profiel.

Waarom het mn lieveling is?
Ik weet het niet want eigenlijk is Kees heel vervelend, hij bokt en trapt soms (naar mensen en paarden), in draf wil hij niet snel en als je aandrijft gaat hij in een sukkel galop en wil hij niet doorgalopperen (lukt uiteindelijk wel maar dan moet je heel hard doorzetten, uiteindelijk loopt hij dan ook aan de teugel).
Maar we hebben gewoon een klik, ik snap hem en hij mij (ik weet het, het klinkt heel cliché :) ).

Ik ken het haha.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:51

op mange smit was het falco (info enzo staat wel in profiel)

en later ben ik de dorpspony's in het dorp gaan verzorgen (die worden ook in lessen gebruikt dus valt aardig onder manege :P)
daar waren mijn favo's ronaldo, nono, frodo en gaby (info ook in profiel)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:55

"Mijn" Miloutje natuurlijk :D Ik lease haar nu 2,5 jaar. Ze is een 13 jarige haflinger. Overigens loopt ze ook nog gewoon manegelessen hoor.

Afbeelding

Omdat ze gewoon lief en eigenwijs is :')

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:57

Toya :D , ze is een 12 jarige kwpner. Ze is bruin van kleur en ik hou van dr omdat ze super is !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:02

Het leukste manegepaard is natuurlijk de mijne en daarom heb ik hem ook gekocht! :+: Soldier, 21 jaar en al zijn info en foto's staan in het topic in mijn onderschrift "na 8 jaar eindelijk ons happy ending" :D

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:07

sorry beetje offtopic..

@xRaisin

Ik heb een tijdje geleden nog een buitenrit op Sjimmie/Arad bij van Loon gereden, hij is echt heel braaf! Maar hij is inderdaad verschrikkelijk sloom haha! Houd niet zo van plassen water in het bos dus dan probeert hij een omweggetje te nemen ;p hij is ook erg geliefd bij een vriendin van mij haha.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:57

Ik heb op een manege gereden voordat ik mijn eigen paarden kreeg, daar had ik ook een lieveling genaamd Sproet <3 :
Afbeelding Afbeelding

Naam: Sproet ( ook wel Spruitje-Sproettie-Spottie of zo iets dergelijks genoemd :P )
Leeftijd: Rond de twintig, maar hij is nog zo kwik als een jong paardje!
Ras: Kruising
Kleur: vliegenschimmel.
Aftekeningen:/
Manege: Manege Vogelzang
Karakter: Sproet is een lief paard, vooral in de stal, maar met rijden kan hij weL eens zijn streken hebben, zoals: Plots stoppen in een hoek en dan een rondje draaien :') , plots stoppen ( dat deed ie soms ) of bij springen heel hard langs de hindernis sjeezen :P

Waarom favoriet?
Toen ik de eerste keer op Sproet reed ging het best wel goed, alleen ging hij steeds inhalen aan de buitenkant en ging hij snel in galop. Ik vond Sproet daarna heel leuk omdat je van hem kunt leren, hij is de ene keer braver en de andere keer stouter in de les :P . A;s we mochten kiezen op welke pony we wouden zei ik meteen al: Sproet! Ook in de weekenden, vooral op Zaterdag, reed ik in de les ( niet altijd op Sproet ) en daarna bleef ik de hele dag en mocht ik ook helpen enz. dus ging ik ook vaak naar Sproet toe. Ook ben ik een keer op ponykamp geweest met Sproet als vaste pony, en deden we wel eens mee aan wedstrijdjes en Gymkana's. Sproet is dus nog steeds een van mijn toppers, ook al zie ik hem niet meer zo vaak :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:55

Ja die heb ik ook, echt mijn maatje :D Hoe cliché het ook klinkt :=.

Naam: A Big Boy
Leeftijd: 7 Jaar
Ras: Draver
Kleur: Bruin
Aftekeningen: Klein beetje wit op het hoofd
Manege: Kennemergaarde
Karakter:Eerlijk paard, wil graag voor je werken en erg lief voor iedereen (Althans, voor zover ik dat ervaar :=). In de stal ook een makkelijk paard wat betreft opzadelen. Binnen in de bak wat angstig, vooral als het (hard) waait/regent en dan wat drukker en schrikkerig. Zou nooit een stap verkeerd zetten wat mij betreft, behalve als hij binnen schrikt (want dat vind hij gewoon echt eng) en verder gewoon z'n heerlijk paard <3 Oh en het is zeker geen makkelijke wat betreft zijn lijf loslaten, dus helaas wordt hij bijna nooit correct gereden en meer in de krul getrokken :(. Natuurlijk niet bij iedereen.
Waarom favoriet; Omdat ik gewoon echt een klik met hem voel. Ik kan alles doen en laten met hem wat ik wil, ken hem door en door. En ben gewoon super trots op hem omdat hij sinds vorig jaar zo ontzettend vooruit is gegaan. Hij galoppeert ook heerlijk, zo makkelijk en relaxed :D Dat is een keer anders geweest, toen we buiten gingen uitstappen met onze les, en toen schrok er een paard die verkocht was aan de manege omdat ze eigenlijk niet buiten kan rijden en we kwamen hele erge herriemakende scooters tegen die optrokken toen we voorbij kwamen :=. Toen ging hij keihard :')
Foto: Afbeelding

superior

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:02

toen ik nog geen paard leasde(schrijf je dat zo? :o ) reed ik op de manege en had ik natuurlijk ook een lievelingspony:

naam: Maestro
leeftijd: 7 jaar (2 jaar geleden is nu dus 9)
ras: haflingerXijslander
kleur: zweetvos
aftekeningen: een kolletje
karakter: snelle pony die heel veel last heeft van de zogenaamde bakkabouters in elke hoek.. :') Op stal een lief en makkelijk paardje. In de bak wat drukker en vond springen toen eruuug eng... Op buitenrit is hij veel relaxter dat is ook wel fijn :j !

helaas pindakaas geen foto :(:)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:21

leaste ;) (omdat je vroeg of je dat zo schreef hoor, anders had ik het zo gelaten :j )

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:39

naam: Olster
leeftijd: 12 (5 jaar geleden dus nu 17)
ras: Fjord
kleur: Brunsblakke
aftekeningen: ik dacht een klein wit kolletje
karakter: een Kreng, het uit de weide halen deed 1 van de Instructiemensen, met een stanghoofdstel en een hengsten ketting omdat ze pont op rende en heel sterk was, met het rijden nam ze de touwtjes zelf in handen als jij je zwak toonde, trok je het terrein over als ze hengstig was, maar veder reed ze super als ze je d'r eenmaal zover had, en was ze super lief... ze was op een gegeven moment liever tegen mij dan het persoon dat mij les gaf die heeft ze een keer aangevallen omdat ze niet wou galoperen en er dus maar met een longeerzweep achteraan ging :') ze gooide al hoog op, maar toen helemaal :=
Bijzonderheden: ingeslapen