Hallo, Ik ga binnenkort mijn F3 B proef rijden (eerste x F3). Ik rij op een manegepony, en ik wil graag tips hoe ik een goede indruk kan maken op de jury/hoe ik mijn proef goed kan rijden. Heeft iemand die voor mij? Bedankt !
Ja en in de proef netjes op de letter rijden en de tijd nemen voor je overgang. Dus niet denken ohw het moet NU maar als je hoort dat je tussen de letter een overgang moet rijden deze rustig voorbereiden en uitvoeren.
Annika__
Geplaatst: 02-08-12 19:24
Je paard goed poetsen, en zelf netjes de hoeken inrijden. Succes alvast!
ja moet je zeker doen hoor! maar in de f3 proef zit toch ook sowieso galop, één baan rond geloof ik. of zit ik er nu helemaal naast? maar ik zou ook galop doen idd. en dan niet een paar rondjes door galopperen, maar meerdere keren aanspringen zodat je zeker weet dat je pony er op reageert.
Arc_En_Ciel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-12 19:40
Ja, klopt. F3 proef zit een ronde galop in. Bedankt, aan dit soort advies heb ik echt veel !
Galop hoef je natuurlijk niet té veel te oefenen. Ga met inrijden vooral veel overgangen stap/draf maken. En rij spring een keer een stukje aan in de linker en rechtergalop. Verder wat oefenen met halthouden en weer stap/draf en weer terug. Maak het paard wakker!
Arc_En_Ciel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-12 19:53
Ok, bedankt! En wat voor figuren zijn aan te raden om hem lekker los te krijgen?
op pagina 9 van het boven genoemde topic net iets na het midden staat de vraag van surface over waar juryleden op letten. misschien heb je hier nog iets aan =)
De meeste tips zijn al gegeven. Nog paar tips: 1 neem de tijd voor halthouden en groeten en zorg dan je paardje goed en recht stilstaat dat scheelt echt heel wat. 2 op het goede been lichtrijden. 3 een regelmatig tempo vast houden/rustig een paard in galop aanspringen. 4 hakken laag 5 de proef uit je hoofd leren 6 maak je er niet te druk om gewoon je best doen en denken dat je gewoon rijd
Goed op de bordjes rijden, dus zorgen dat je met je been bij het bordje bent. Verder zijn gepoetste laarzen erg belangrijk. Ik weet dat het jurylid waarvoor ik schrijf daar altijd erg op let! Probeer rustig te rijden met genoeg impuls en verder: heb vooral veel plezier!