Hoe kom ik hogerop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjebbelover

Hoe kom ik hogerop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:12

Heeii Bokkers,

Leuk dat jullie even komen kijken op mijn topic.
Ik heb een vraag. Ik zit nu ongeveer 2 jaar op paardrijden maar het al vanaf mijn 5de ervaring met rijden (ik reed altijd bij mijn nicht). Ik wil nu graag met proefjes enzo mee doen en later zou ik graag wedstrijden willen rijden. Bij welk proefje zou ik moetten beginnen denk je? EN hoe gaat dat allemaal? Ik heb een ruiter paspoort dus die hoef ik niet meer aan te schaffen. En hoe zit dat met wedstrijden? Kan dat ook met manege paarden en pony's? Of ligt dat aan de manege?

Groetjes Tirza(L)

sharonalover

Re: Hoe kom ik hogerop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:19

vraag het eens op je manege.
Misschien kun je daar F proeven rijden.
Bij sommige maneges kan je ook een manegestartkaart aanvragen en met hun paarden KNHS gaan starten. Maar dat zijn er volgens mij niet zo veel die dat doen. (Ik hoor er tenminste niet zoveel over).

Dus vraag het op je manege eens na, op iedere manege zijn dit soort dingen anders geregeld :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:10

WD-V -> MA

Chanou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:48

ten eerste, wta wil je gaan rijden: onderlinge wedstrijden op je manege? F-proefen? (is bij ons iets anders) dus officieel?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:38

Je kan op de manege F-proefjes gaan starten. Sommige manegeruiters die toch wel behoorlijk serieus rijden gaan nadat ze de F-proefjes allemaal (of voor de helft ofzo) met een manegepaard KNHS starten.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:11

Ja F-proefjes zijn geschikt om te beginnen met wedstrijden. Meestal hangt er een lijst in de kantine ofzo waar je je op kan opgeven, en anders moet je het aan de instructeur vragen.
Soms zijn er ook onderlinge wedstrijden op de manege, dat is zonder startpas enzoo..
En je kan ook bij je vriendin op haar manege F-proefjes rijden, maar dat ligt aan de manege, of die dat goedvinden...