help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wally_1998

help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:28

hallo, :=

ik rij in zeeland op een manege,
op zaterdag ga ik daar lessen, als je aan komt dan hangt er een briefje op welke pony of paard je moet rijden, ik ben als ik wakker word tot aan de manege egt heel erg zenuwachtig op wie ik moet rijden (ik wil niet opscheppen maar ik kan best goed rijden)
ik word dan al om 6uur wakker en ik moet dan pas half 11 rijden ik word er niet goed van en ik krijg dan buikpijn..

hoe kan ik die zenwen nou weghalen? elke week en ik egt heeeeel zenuwachtig op wie ik moet rijden :=

help me aub :=

gr puckje10

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:32

Letten op je ademhaling kan ontspannend werken. Diep inademen door je neus en uitblazen door je mond. Daarnaast is er eigenlijk toch helemaal geen reden om je druk te maken. Je rijdt daar om te leren toch, en foutjes maken mag altijd :)

Wally_1998

Re: help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:35

haha ja maar ze zijn best wel streng en als je iets fout doet dan... dan worden ze miss wel heel boos en als ik op u manier doe dat helpt wel maar nie helemaal xd

xx

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:37

Dit had ik vroeger ook. Ik was verschrikkelijk zenuwachtig en zat de hele dag in de stress, omdat ik niet wist op welke pony ik moest. Op de laatste manege had ik dit het meest, vooral omdat ik daar veel last had van angst. Gelukkig ben ik nu van de manege af en heb nu een verzorgpony :)

Wat ik probeerde was om afleiding te zoeken. Ga met de hond lopen, ga een eind fietsen, ga naar vriendinnen enzovoorts. En de spanning om het 'niet weten waar je aan toe bent', zal er toch blijven, daar verander je niks aan.

Anders praat er een keer met iemand over van de manege? Zeg hetzelfde als wat je hier in het topic zegt. Misschien kunnen ze je wel helpen? Ook dat stukje over het 'streng zijn' is te vermelden waard ;)

vuurneon

Re: help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:39

Ik mis die zenuwen, is toch leuk om elke week er zoveel zin in te hebben? :D

(ik heb die kriebels ook wel, altijd op mijn verjaardag hahaha of als ik een heel erg leuk uitje heb!)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:40

Geef dit aan bij de manege en vraag of je op een pony kan blijven rijden. Persoonlijk vind ik dit geen gezonde stress en dit maakt het paardrijden ook niet leuk!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:40

Maar waarom ben je precies zenuwachtig dan? Ben je bang dat je op een moeilijk paard komt?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:41

haha, ik had dit probleem vroeger ook altijd, maar nu ik me eigenpaardje heb niet meer :p

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:43

vuurneon schreef:
Ik mis die zenuwen, is toch leuk om elke week er zoveel zin in te hebben? :D

(ik heb die kriebels ook wel, altijd op mijn verjaardag hahaha of als ik een heel erg leuk uitje heb!)

haha oke ;) maar morge moet ik weer paardrijden en ik ben nu al zenuwachtig.. en als ik afleiding zoek dan moet ik op 1of andere manier er tog wel aan denken, ik loop altijd met mijn hon denzovoort maar dank jullie dat jullie me hebben overtuigd

x

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:44

zelf heb ik nu ook de zenuwe als ik moet rijden en het meest bang ben ik voor het vallen als ik aan de pijn denk die ik 7weken geleden had word ik al misselijk :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:45

TS; kun je wel een beetje letten op je zinsopbouw?
Het leest echt niet fijn zo en je bent oud genoeg om goed te schrijven.

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:46

Kiwi_ schreef:
Maar waarom ben je precies zenuwachtig dan? Ben je bang dat je op een moeilijk paard komt?

ja ik ben heel zenuwachtig voor als ik op een paard moet, ik ben best wel klein en moet altijd op een pony maar 2weken terug moest ik op een paard :=

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:47

vuurneon schreef:
TS; kun je wel een beetje letten op je zinsopbouw?
Het leest echt niet fijn zo en je bent oud genoeg om goed te schrijven.

ja sorry

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:47

Dan geef je dat toch aan?
Ik rijd ook liever niet op grote paarden dus tijdens mijn manegetijd heb ik altijd op pony's gereden.

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:49

annebe schreef:
Geef dit aan bij de manege en vraag of je op een pony kan blijven rijden. Persoonlijk vind ik dit geen gezonde stress en dit maakt het paardrijden ook niet leuk!

dan zeggen ze dat ik ook moet leren om op verschillende te rijden

x

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:49

als ik denk dat ik op een paard moet wil ik datr ook nog liever niet gelukkig hoef ik het nog niet maar die tijd komt ook weer dichterbij

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:50

Maar waarom ben je zenuwachtig?? Zijn er bepaalde paarden waar je niet graag op gaat?? Zo ja de manege weet ook welke paarden wat lastiger zijn , dus dan zullen ze echt niet zo streng naar je kijken. Je krijgt misschien wel extra aandacht en dat kan best fijn zijn!

Ohh ik lees net dat je niet graag op de grote gaat. Ben je dan bang om hoog te vallen of vind je ze te sterk??

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:51

Devennee1 schreef:
als ik denk dat ik op een paard moet wil ik datr ook nog liever niet gelukkig hoef ik het nog niet maar die tijd komt ook weer dichterbij

ben je daar dan niet zenuwachtig voor en denk je zo van: ooohh... misschien moet ik wel op een paard en dan word ik alijd zenuwachtig :=

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:52

abukir schreef:
Maar waarom ben je zenuwachtig?? Zijn er bepaalde paarden waar je niet graag op gaat?? Zo ja de manege weet ook welke paarden wat lastiger zijn , dus dan zullen ze echt niet zo streng naar je kijken. Je krijgt misschien wel extra aandacht en dat kan best fijn zijn!

Ohh ik lees net dat je niet graag op de grote gaat. Ben je dan bang om hoog te vallen of vind je ze te sterk??

nou ze zijn egt heel hoog en sterk alebei eigenlijk wel :(:)
maar ja ik rij nu op pony's en stel je voor dat ik op een paard moet :=

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:52

Als je echt wilt weten op wie je zit kan je de manege toch ook bellen?
(Of als de dag ervoor al ingedeeld wordt kan je, als je dichtbij woont, ook even langs gaan om te kijken op wie je zit.)

Misschien is dit wel een oplossing voor je.

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:53

ben je daar dan niet zenuwachtig voor en denk je zo van: ooohh... misschien moet ik wel op een paard en dan word ik alijd zenuwachtig :=[/quote]

jawel ik word er wel zenuwachtig van maar ik probeer me zelf altijd te kalmeren en gewoon te denken dat het je wel lukt ;)

RusselNuwell

Je wilt niet op paarden rijden, en je bent zo zenuwachtig voor het rijden, laatst wilde je nog 'meedoen aan de rensport'. Ik voel ergens ironie...

vuurneon

Simpelste weg is gewoon duidelijk aangeven ;)

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:53

xMalouu schreef:
Als je echt wilt weten op wie je zit kan je de manege toch ook bellen?
(Of als de dag ervoor al ingedeeld wordt kan je, als je dichtbij woont, ook even langs gaan om te kijken op wie je zit.)

Misschien is dit wel een oplossing voor je.

de avond ervoor maken ze dT LIJSJE, IK WOON HEEL DICHT BIJ MAAR 3MIN FIETSEN, MAAR IS DAT NIET OMBELEEFD OM DAT TE VRAGEN EN ZE HANGEN HET LIJSJE PAS DIE ZATERDAG OP := EN BELLN DAN DENK IK DAT ZE BOOS WORDEN :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:54

RusselNuwell schreef:
Je wilt niet op paarden rijden, en je bent zo zenuwachtig voor het rijden, laatst wilde je nog 'meedoen aan de rensport'. Ik voel ergens ironie...

En de paarden voor de rensport zijn inderdaad ook heel erg klein :j :')