Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Danseresje schreef:Ik rij zelf bij manege xenophon in hazerswoude-rijndijk. Is met de fiets en met Het ov goed te doen vanuit leiden. Ook met de auto, maar dat kan ik pas vanaf nu uitproberen, aangezien ik eerder nog geen auto had. De andere maneges ben ik nooit geweest en Hoogenboom ken ik niet eens. Waar zit die?
Weet niet waar in leiden je woont en welke vervoersmiddelen je tot je beschikking hebt, maar in voorschoten heb je er dan nog twee, vreehorst en de manege. Die laatste was ik niet zo weg van met de proefles. Schijnt wel dat deze jaar terug ofzo is overgenomen, maar nieuwe ruiter in mijn lesgroep vertelde verhaal wat toch wel flink op mijn proefles leek.
Vreehorst vond ik op zich wel ok, maar stallen klein en donker (wat me zo bijstaat hoor, ben er maar een keer geweest).
Succes met je zoektocht!
xCarien schreef:Ik ga volgend jaar studeren in leiden (hoogstwaarschijnlijk) en ik wil graag denk ik ook blijven rijden..
maar de bovengenoemde maneges, zijn die ook op fietsbare afstand?

) en Lone Star Western Stable in Alphen, is wel een leuke manege
ben nu ook weer twee buitenlessen achterelkaar van mijn paard gevallen omdat de jonge paarden weer eens op hol sloegen en zo gaat het vaker ik rijd nog niet zo lang en zou graag naar een manege gaan die wat meer individuele aandacht en wat rustigere paarden heeft
Horses14 schreef:Weet iemand nog een leuke manege in de buurt van sassenheim/ lisse ik rij op dit moment namelijk bij manege bakker in noordwijkerhout maar wil graag naar een andere manege omdat de lessen erg vol zijn en veel jongen paarden dus het gaat vaak foutben nu ook weer twee buitenlessen achterelkaar van mijn paard gevallen omdat de jonge paarden weer eens op hol sloegen en zo gaat het vaker ik rijd nog niet zo lang en zou graag naar een manege gaan die wat meer individuele aandacht en wat rustigere paarden heeft
Groetjes
Horses14 schreef:Ik ben al een keer bij smit geweest heb een les meegekeken zag er inderdaad goed uit hoe zijn de paarden met een buitenrit?
"dat ik alleen maar zei, wat ik zag"....
)