ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aeckker03

ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 23:09

hallo,
ik ga misschien op ponykamp bij manege van loon maar ik heb gehoord dat ze daar dekjes van stro hebben en slechtzittende zadels enz, enz. :oo ook heb ik gehoord dat de paarden eigenlijk best slecht behandeld worden. is dit nog steeds zo of is dit al veranderd?
ik ga namelijk hier alleen heen als het ook leuk voor de paarden is! :list: k'wil niet dat de paadjes moeten leiden om het andere naar hun wens te maken!

frankiej

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:18

ja joh tis zo slecht daar. laat je niet een hoop wijs maken. strodekjes hadden/hebben ze idd. is niks mis mee hoor. en heb je al eens een manege gevonden waar ze goede zadels hebben?? ik niet hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:31

AnnoDomino3 schreef:
hallo,
ik ga misschien op ponykamp bij manege van loon maar ik heb gehoord dat ze daar dekjes van stro hebben en slechtzittende zadels enz, enz. :oo ook heb ik gehoord dat de paarden eigenlijk best slecht behandeld worden. is dit nog steeds zo of is dit al veranderd?
ik ga namelijk hier alleen heen als het ook leuk voor de paarden is! :list: k'wil niet dat de paadjes moeten leiden om het andere naar hun wens te maken!

Het is maar wat je definieert onder "lijden om het anderen naar wens te maken"

Het punt is dat wanneer je het ECHT goed voor elkaar wil hebben, je geen ponykampen kunt doen voor de prijs die we in NL gewend zijn.
Aan jouw de keuze welk oog je dicht wil knijpen of de prijs die je ervoor betaald.

Als je in GB op ponykamp gaat, moet je rekenen op het 2- tot 3-voudige van de prijs die we in NL gewend zijn. Dan kun je ook meer eisen stellen en daar betaal je dan dus voor........

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:08

ok tnx!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:09

Zadels zitten inderdaad kl...... maar ja tis nooit 100% zoals je het zou willen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:16

Ik heb er een paar weken geleden een buitenritje gemaakt. De paarden en pony's staan overdag in stands en 's nachts met z'n allen buiten, dus dat valt reuze mee. Verder hebben ze onder de gewone dekjes kussenslopen zodat de dekjes een beetje schoon blijven (geen strodekjes dus). Ik zou er gewoon een keertje langsgaan ;)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:41

ok bedankt!
er is dus al het een en het ander verandert met een paar jaar terug als ik het zo hoor.
+:)+

carohardcore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:17

ik ben er een paar jaar geleden geweest en toen hadden ze nog strodekjes.
de manier van rijden moet je ook maar net aanstaan. ik wond het vreselijk. grote groepen (15 tot 20 mensen, buitne soms wel 30) met 2 naast elkaar en de paarden kop aan kont.als je het leuk vind om zo te rijden kan je hier zeker een leuk kamp vinden maar ik ben (toen 4 jaar ervaring) met mijn vriendin vanaf de 2e dag bij de beginners gaan rijden omdat we op deze manier niet konden rijden

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:50

Misschien moeten mensen alleen reageren als ze er recent (op kamp) zijn geweest, want aan verhalen van 4 jaar terug heeft de ts niet zoveel. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:42

De strodekjes zijn afgeschaft. Toevallig heb ik het gisteren nog aan iemand gevraagd die daar rijdt en de paarden staan alleen binnen als er ritten of lessen zijn, verder staan ze buiten. De zadels schijnen niet de fijnste te zijn, maar mijn laatste ervaring op een zadel van van Loon is zo'n 15 jaar terug.
Buitenrijden mag je alleen als je geslaagd bent voor de rijtest, anders ga je met de hittax naar buiten. De omgeving is echt heel gaaf om te rijden. Of het ponykamp verder leuk is, durf ik je niet te zeggen, mijn laatste keer is heel lang geleden. Maar volgens mij loopt er bij manegepraat ook een topic over ponykampen bij van Loon.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:32

Dune bedankt! idd heb ik niet zoveel aan reacties van een paar jaar terug, het is dus fijn om te horen dat die strodekjes we zijn :j

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:34

oo heeft iemand nog tips voor de rijtest?
want als ik daar op kamp ga wil ik wel heel graag zelf door die prachtige omgeving rijden en niet afhankelijk zijn van de Hittax!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:44

Met de rijtest rijd je met iedereen op een grote volte op het buitenterrein. Als het jouw beurt is, moet je met je paard of pony wegrijden uit de groep en laten zien dat je controle hebt over je paard en dus niet alleen meehobbelt met de groep.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:56

en heeft iemand no tips hoe je je paard weg kunt sturen als hij echt niet wilt?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:09

Ik ben er de afgelopen 4 jaar op kamp geweest, en heb er altijd prima naar mijn zin! Het tuig is niet je van het, maar ik heb nog nooit last gehad van zere kont ofzo na het rijden, het ligt er ook maar net aan wat je thuis gewend bent denk ik. Als je thuis op een manege rijdt dan zal je weinig problemen hebben met de zadels enzo :)

Tips voor de test: Je moet je pony of paard met overtuiging wegrijden van de groep. Teugels met een net contact en vooral niet te strak! En niet met je handen of teugels het paard nageeflijk te laten lopen, dat is namelijk niet de juiste manier. Al vanaf dat je erop zit het paard laten merken dat jij stuurt, en als jij weg wil van de groep, dan gebeurt dat ook. Goed zitten en rijden! Als je weg bent uit de groep ga je de grote weide op, hier moet je op bepaalde plekken overgangen en voltes rijden. Blijf dan geconcentreerd en alert op je paard, die zal namelijk elk moment dat jij geeft terug rennen naar de groep. Rij de voltes klein! Zo heeft je paard minder tijd om de groep te zien, en zal minder geneigd zijn om terug te rennen. Hou je paard bezig! Ze zullen jou nooit op een paard laten rijden waarop je kunt slagen. Als je niet slaagt voor de test, dan ligt het niet aan je paard, maar aan je manier van rijden.

Welke week ga je op kamp?

Er is trouwens bij Manegepraat ook een topic over de manege, hierin zijn ook genoeg meiden die er vast rijden en je nog veel meer kunnen vertellen dan ik! Volgens mij heet dat topic ook ponykamp manege van loon! Veel plezier!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:11

Ps. Hittax is trouwens ook ontzettend leuk! Ik snap dat het leuker is om lekker los te rijden in de duinen, maar op de Hittax doe je allerlei kunstjes te paard en kun je hartstikke lachen met z'n alle!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:15

dankjewel! ik heb echt wat aan je tips! =:)
ik weet nog niet in welke week maar ik heb er echt zin in! :j
en die hittax lijkt me ook niet verkeerd maar niet voor een hele week denk ik..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:28

Nee, dat snap ik. Maar als je de test niet haalt, dan krijg je een paar dagen later de kans om het opnieuw te doen en ga je in de lessen nog meer oefenen voor de test en ga je ook een keer rijden op de wei!
Hoe oud ben je?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:35

ik ben 14 en rij zo'n 3.5 jaar ofzo

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:03

Oke! In je profiel staat 18, dus ik dacht dan is van loon misschien niet helemaal leuk. Maar met 14 pas je er gewoon mooi tussen! Ik was 13 toen ik er voor het eerst op kamp ging! Leuk!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:48

BRT -> MA

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:53

Als het goed is hebben ze die stro denkjes nu niet meer en hebben ze een aantal dingen veranderd ?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:49

ooo dan moet ik mijn profiel ff veranderen

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:26

Ik ben er twee jaar geleden geweest en heb er geen leuke week gehad, de sfeer was gewoon slecht. De mensen daar waren ongeïnteresseerd, de paarden liepen veel maar werden daar niet naar behandeld. Ze werden echt behandeld als de massa, er werd nauwelijks naar het paard zelf gekeken. Als het niet goed ging? Pak maar een zweepje of val er af. Het was extreem massaal. Ik heb toen op het punt gestaan om naar huis te gaan samen met een vriendin. Ik ben een jaar later ergens anders op kamp geweest, zoveel beter! Ik zeg, zoek een leuke manege waar ze wel kijken of het allemaal goed loopt en niet naar hoeveel geld er verdient word…

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 17:41

ok maar ik hoor dat er al het en en het ander veranderd is...