Hoi, ik heb van mijn 7e tot 11e op een manege paardgereden. Ben nu 15 en weer begonnen (op dezelfde manege). Ben het rijden zelf niet verleerd maar de fijne kneepjes wel. Hoe ben ik snel weer bij en wat is goed om te weten (op stal, tijdens de lessen ect.)?
Ga ik in de voorjaarsvakantie doen! Ga dan ook een maandje 2 keer per week vrijrijden op de manege (erg duur) . Maar privélessen zijn ook erg duur dus ik doe het hooguit 2 keer.
Tigra_
Geplaatst: 13-02-12 16:03
Veel rijden en oefenen dan komt het vanzelf. Ik weet niet of je ergens specifiek wat tips voor nodig hebt?
ShoanaJ
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 16:09
Ja vooral over hoe het allemaal op stal ook alweer moet, binnen de les heb je een instructrice en buiten de les niet. Ik vraag natuurlijk ook hulp van mensen op stal, maar zou het liefst zo snel mogelijk alles weer lekker zelf kunnen doen .
Tigra_
Geplaatst: 13-02-12 16:11
Misschien kan je een aantal dagen per week op de manege helpen met poetsen en mesten? Ik weet niet of dat op elke manege mag maar er zijn maneges waar dit mogelijk is. Misschien eens vragen of je paar keer mag komen poetsen en eventueel eens stappen met een pony of longeren.
ShoanaJ
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 16:24
Zou ik een keer kunnen vragen ja! Het is wel een grote manege en ze zullen vast heel veel van dat soort vragen krijgen!