ik ben bezig met f proefjes rijden (nu f3). hebben jullie mischien goede tips? want ik zit op een paard dat ik helemaal niet goed ken en ik ben bang dat ik het niet ga halen.
Blacksmurf
Geplaatst: 27-10-11 15:45
Je wordt op dat paard ingedeeld?
Dan toch minimaal de laatste les op dat paard rijden en oefen in de les de proef een keer.
Gewoon rustig blijven en goed je best doen!! Denk aan netje hoeken en figuren rijden en op je goede been ligt rijden op deze dingen wordt vooral veel op gekeken!!
Probeer te laten merken dat je echt wel heel goed je best doet om zo netjes mogelijk te rijden en goed te blijven zitten. heel veel meer kan je niet doen nu denk ik. Ik had een keer een f proefje op een pony, dat ging voor mijn gevoel toen zo ontzettend slecht, pony ging na een volte naar links als hij rechts moest enzo, maar ik reageerde vrij consequent, en ben daardoor toen tweede geworden. Succes zondag!
Xjosee
Geplaatst: 29-10-11 10:40
Voor dit proefje inderdaad gewoon laten zien dat je je best doet. Probeer ontspannen te zitten, netjes rechtop en je figuren zo netjes mogelijk te rijden. Voor de proeven daarna zou je misschien met je instructrise kunnen overleggen of je dan een aantal lessen op het paard/pony waarme je de proef gaat rijden in de les mag rijden zodat je alvast kan oefenen.