Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bellatrix schreef:Hopelijk gaan ze ook wat aan de zadels doen...zag bij elk paard onzettende drukplekken bij de schoft...
Bellatrix schreef:Ik ben er een aantal keer geweest met een tussen tijd van een jaar gok ik zo en het was op allebei de momenten hetzelfde. En ik weet dat je het veel ziet op maneges hoor maar ik vond dit heel erg...elk paard wat ik in de stand zag staan had drukplekken. En ik ken maneges waar je dus geen drukplekken ziet dus het hoeft in principe niet. Ik schrok er gewoon van hoeveel er stonden met drukplekken. En natuurlijk snap ik dat het financieel moeilijk is en je hoeft ook geen nieuwe zadels te kopen maar misschien de zadels waar het kan aan laten passen door een zadelmaker ofzo. Ken een manege waar om de zoveel tijd een zadelmaker komt en alle zadels nakijkt en aanpast. Die paarden en pony's hebben geen drukplekken.
Maar goed, ik begrijp het wel hoor, een manege is al geen vetpot....
. Ik ben dus op zoek naar een manege in Almere (of dichtbij). Ik vind het belangrijk dat de lessen niet te vol zitten en er in de les ook voldoende individuele aandacht is, waar je op een correcte manier leert rijden en waar de pony's en paarden er goed bijstaan
.
Zal wel eens komen kijken, ben erg benieuwd muntdrop schreef:Hallo! ik heb 2 jaar op pampushout gereden en achteraf snap ik niet waarom ik daar zo lang gebleven ben :/, als ik toen ik begon al meer van paardrijden en paarden had geweten was ik daar echt snel weer weg geweest. Nu rijd ik dus ook al zo'n 2-3 jaar niet maar maar het begint toch weer een beetje te kriebelen. Ik ben dus op zoek naar een manege in Almere (of dichtbij). Ik vind het belangrijk dat de lessen niet te vol zitten en er in de les ook voldoende individuele aandacht is, waar je op een correcte manier leert rijden en waar de pony's en paarden er goed bijstaan
.

. Wat ik trouwens vervelend vond bij pampushout is dat de hoefslag echt een geul was. Dus als je een figuur wilt rijden of überhaupt goed de hoeken in wou rijden moest je eerst nog uit de geul sturen
. Of is dat in elke manege zo?
. En over vervoer, uhm ik heb een fiets en ik kan met het ov xD. Ik wil ook eerst mijn rijbewijs halen voor ik weer begin, echt een stuk handiger