manege almere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miniMuisje

manege almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 18:51

Hoi,

Ik wil na een paar jaar niet gereden te hebben toch weer beginnen.
Nu zijn er een paar maneges in Almere, waar ik zelf niet veel van weet.
Weet iemand hier welke manege ik het beste kan kiezen en waarom?

x

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:36

tja,
er zijn er 3 in almere.
Almeersch hippisch centrum: heb ik zelf altijd gereden. je rijd vaak met 14 in een bak, gaat nooit naar buiten, paarden komen ook niet buiten. is wel luxe. grotendeels van de mensen zagen.. vond het wel altijd gezellig, en je hebt leuke paarden!
pampushout: staat zeer slecht aangeschreven, paarden worden niet goed verzorgd, voorderest weet ik er niet veel van.
RSVA: paarden komen naar buiten, in de zomer ga je ook buitenrijden. je hebt niet zo heel erg veel paarden.

miniMuisje

Re: manege almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:40

dankjewel!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:42

rij zelf op RSVA, leuke manege en de paarden hebben net nieuwe stallen gekregen. Je gaat idd zomers ook naar buiten, lessen zijn rustig in vergelijking met AHC. Je hebt er alleen paarden, geen pony's.

miniMuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:45

ik wil ook graag op paarden rijden. dus dat maakt voor mij niet uit.
Voor mij is naar buiten gaan wel erg belangrijk.
Ik denk dat ik bij die manege eens ga kijken.

hoop alleen dat k daar ook op maandag of donderdag kan rijden :p anders heb ik namelijk geen vervoer haha maar dat kan ik daar wel zien

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:32

Ik kom misschien een beetje laat.
Pampushout is zeker geen aanrader! Ik heb er gereden, de mensen zijn kil en kortaf (op een paar mensen na).
De paarden zien er verwaarloosd uit, leskwaliteiten zijn niet goed (instructrices zitten op een half uitgezakte stoel in de hoek van de bak sigaretten te roken tijdens het lesgeven).

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:34

Ik heb ook gereden op RSVA, vond dat wel een fijne manege
Ik reed op donderdagavond toen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:07

Zijn die stands op Belle Epoque nu weg dan? Zijn daar boxen voor in de plaats gekomen?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:08

Bellatrix schreef:
Zijn die stands op Belle Epoque nu weg dan? Zijn daar boxen voor in de plaats gekomen?

Naar mijn weten zijn die stands er nog. Ik las een keuring in paard en leven een halfjaartje of zo geleden. Misschien dat het in de tussentijd wel veranderd is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:11

De laatste keer dat ik er was stonden de stands er nog maar er stond geen paard meer in...hopelijk hebben ze nu boxen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:12

Hij stond laatst ook in de bit manegetest toch? Dacht daar ook te lezen dat de stands nu boxen zijn (weet ik niet zeker meer)
Wat ik wel weet is dat er anderhalf jaar geleden concrete plannen lagen voor de boxen

Er is een RSVA HK topic, daar zal iemand het wel weten :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:33

Ondertussen is de manege al heel erg vooruit gegaan, zelfs een ster bijgekomen. Alle bodems zijn goed,
boxen voor de manegepaarden en ruime spuitplaatsen waar de stands stonden.
In de toekomst zijn er volgens mij nog meer plannen voor verbetering. Aanrader dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:34

Hopelijk gaan ze ook wat aan de zadels doen...zag bij elk paard onzettende drukplekken bij de schoft...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:46

Bellatrix schreef:
Hopelijk gaan ze ook wat aan de zadels doen...zag bij elk paard onzettende drukplekken bij de schoft...

Dat is veelvoorkomend probleem dat volgens mij bij geen een manege te voorkomen is. En
ook al heb je een passend zadel voor het paard, een ruiter met een iets te grote bibs doet
het dan ook weer teniet. Het blijft altijd lastig , ook financieel , om zadels te gebruiken waar
tig mensen op een dag opzitten. Ze kunnen qua staat wellicht vervangen worden, maar helaas
is het met een manegepaard niet te voorkomen..

Wat ook meespeelt (waardoor het nu wat erger is) is dat ze afgelopen periode slechte kwaliteit
hooi hebben gekregen, waardoor ze gigantisch zijn afgevallen en daardoor veel paarden drukplekken
kregen. De paarden (die het hadden) zijn toen zoveel mogelijk ontlast en voor langere tijd bijgevoerd.
Het klopt dus dat je dit gezien heb, normaal is het helemaal niet zo erg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:50

Ik ben er een aantal keer geweest met een tussen tijd van een jaar gok ik zo en het was op allebei de momenten hetzelfde. En ik weet dat je het veel ziet op maneges hoor maar ik vond dit heel erg...elk paard wat ik in de stand zag staan had drukplekken. En ik ken maneges waar je dus geen drukplekken ziet dus het hoeft in principe niet. Ik schrok er gewoon van hoeveel er stonden met drukplekken. En natuurlijk snap ik dat het financieel moeilijk is en je hoeft ook geen nieuwe zadels te kopen maar misschien de zadels waar het kan aan laten passen door een zadelmaker ofzo. Ken een manege waar om de zoveel tijd een zadelmaker komt en alle zadels nakijkt en aanpast. Die paarden en pony's hebben geen drukplekken.

Maar goed, ik begrijp het wel hoor, een manege is al geen vetpot....

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:59

Bellatrix schreef:
Ik ben er een aantal keer geweest met een tussen tijd van een jaar gok ik zo en het was op allebei de momenten hetzelfde. En ik weet dat je het veel ziet op maneges hoor maar ik vond dit heel erg...elk paard wat ik in de stand zag staan had drukplekken. En ik ken maneges waar je dus geen drukplekken ziet dus het hoeft in principe niet. Ik schrok er gewoon van hoeveel er stonden met drukplekken. En natuurlijk snap ik dat het financieel moeilijk is en je hoeft ook geen nieuwe zadels te kopen maar misschien de zadels waar het kan aan laten passen door een zadelmaker ofzo. Ken een manege waar om de zoveel tijd een zadelmaker komt en alle zadels nakijkt en aanpast. Die paarden en pony's hebben geen drukplekken.

Maar goed, ik begrijp het wel hoor, een manege is al geen vetpot....

Klopt indd en de witte haren houd je helaas als gevolg. Het kan indd wel, maar hoe het
allemaal financieel zit weet ik niet. Het is ook maar net waar je de focus legt. Ik vind de gezondheid
van het paard ook erg belangrijk, alleen ik ben geen manege-eigenaar..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:25

Hallo! ik heb 2 jaar op pampushout gereden en achteraf snap ik niet waarom ik daar zo lang gebleven ben :/, als ik toen ik begon al meer van paardrijden en paarden had geweten was ik daar echt snel weer weg geweest. Nu rijd ik dus ook al zo'n 2-3 jaar niet maar maar het begint toch weer een beetje te kriebelen :). Ik ben dus op zoek naar een manege in Almere (of dichtbij). Ik vind het belangrijk dat de lessen niet te vol zitten en er in de les ook voldoende individuele aandacht is, waar je op een correcte manier leert rijden en waar de pony's en paarden er goed bijstaan :).

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:19

Bellatrix schreef:

paarden staan nu buiten in mooie buitenboxen, binnen word nu een poetsplaats gebouwd :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:35

Gianti schreef:
Bellatrix schreef:

paarden staan nu buiten in mooie buitenboxen, binnen word nu een poetsplaats gebouwd :)

Dat laatste staat er al.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:38

dan zijn ze enorm opgeschoten na die wedstrijd van Melissa daar :) Zal wel eens komen kijken, ben erg benieuwd

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:31

muntdrop schreef:
Hallo! ik heb 2 jaar op pampushout gereden en achteraf snap ik niet waarom ik daar zo lang gebleven ben :/, als ik toen ik begon al meer van paardrijden en paarden had geweten was ik daar echt snel weer weg geweest. Nu rijd ik dus ook al zo'n 2-3 jaar niet maar maar het begint toch weer een beetje te kriebelen :). Ik ben dus op zoek naar een manege in Almere (of dichtbij). Ik vind het belangrijk dat de lessen niet te vol zitten en er in de les ook voldoende individuele aandacht is, waar je op een correcte manier leert rijden en waar de pony's en paarden er goed bijstaan :).

Niemand die me kan helpen? :)
Volgend jaar ga ik trouwens in amsterdam studeren (maar ik blijf in iedergeval nog een jaar in Almere wonen) dus als het tussen amsterdam en almere ligt is het ook prima :). Wat ik trouwens vervelend vond bij pampushout is dat de hoefslag echt een geul was. Dus als je een figuur wilt rijden of überhaupt goed de hoeken in wou rijden moest je eerst nog uit de geul sturen :'). Of is dat in elke manege zo?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:37

Muntdrop, als je individuele aandacht wil is een verzorgpaard misschien een idee
Daar kan je zelf naar wens een instructrice bij halen die bij jou wensen past.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:10

Daar heb ik ook al aan gedacht maar volgens mij zijn die vrij moeilijk te vinden in deze omgeving. Vooral omdat ik nu al iets van 3 jaar niet meer rij dus ook niet echt meer "paardencontacten" heb die me eventueel zouden kunnen helpen met zoeken. (Stiekem denk ik ook dat iemand die een verzorger zoekt toch sneller voor iemand zou gaan met meer ervaring of die niet 3 jaar wat anders heeft gedaan)

Hoef natuurlijk niet de hele les aandacht, maar als ik bijvoorbeeld ergens mee zit of het lukt niet helemaal geweldig is het toch wel fijn als je even 2 minuutjes meer aandacht krijgt of een tip of iets dergelijks. Op pampushout had ik soms een beetje het idee dat je aan je lot werd overgelaten als je pony niet wou lopen (heb het nu even over de beginnerslessen) en vervolgens na een halfuur maar een longeerzweep erbij te pakken om de ponys naar de hoefslag je jagen, ja zo leer je ook niet zelf rijden :/. Bij lies beuker weet ik dat de lessen heel vol zitten, dus dan is het al helemaal moeilijk om je aandacht over iedereen te verdelen lijkt mij.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:15

Heb je eigen vervoer? Want dan weet ik misschien nog wel wat dingetjes (wel per pb)

En anders.. Ja ik vond RSVA wel fijn
Als je het geld heb zou je daar priveles kunnen doen, de groepen in de avond varieren heel erg
De ene keer zat ik met 6, de andere keer met 11 ruiters

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:33

Ik zat ook na te denken over RSVA groepen van 6 to 11 vind ik wel gewoon oke en mijn plan was om 1 keer per maand priveles te nemen :). En over vervoer, uhm ik heb een fiets en ik kan met het ov xD. Ik wil ook eerst mijn rijbewijs halen voor ik weer begin, echt een stuk handiger :)