Ponyhof Aagtekerke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:27

Anne_Sproet schreef:
Dat doen ze inderdaad ja. Ik mocht ook als leiding komen, maar heb het niet gedaan. Ten eerste moest ik het halve ponykamp bedrag betalen en ten tweede werk je daar best hard als leiding dus als je dan geen vergoeding krijgt..


Moet je betalen als leiding!??!??!?

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:32

Betálen als leiding O.o
Lijkt me eerder dat ze jou moeten betalen!

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:34

Ja, als je hulpleiding wilde zijn moest je het eerste jaar zoveel betalen en dan elk jaar steeds iets minder, terwijl het gewoon hard werken en vroeg opstaan is. Daarom heb ik het niet gedaan.

Ik weet niet of dit nog steeds zo is, ik praat over een aantal jaar geleden

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:35

Dat is nu niet meer zo :) mijn beste vriendinnen gaan komende zomer ook allebei als leiding, eerste jaar voor niks als ze het jaar erna weer gaan krijgen ze ervoor betaald ;)

kosseh

Berichten: 2611
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:37

Ik zou als leiding gaan (ben 17) en ik zou het eerste jaar niks krijgen. Alleen eten en verblijf. en het jaar daarna als het klikte dan zou ik wel betaalt krijgen, hoeveel weet ik niet

edit: zelfde dus al melody7

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:41

Oke dan is het veranderd :)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:47

Dames, ik stel voor dat we proberen ons in dit topic te beperken tot "paardenwelzijn" (in brede zin) en "ervaringen bij het rijden" aldaar (hetzij voor een eenmalige rit, hetzij tijdens een ponykamp, hetzij als (hulp-)leiding)? Ik ben bang dat het anders allemaal wel heel warrig wordt, als er teveel verschillende onderwerpen door elkaar gaan lopen.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:38

Ik vind dat hier wel een beetje extreem gereageerd wordt en ook vooral steeds dezelfde die alles alleen maar slecht vinden en waarbij ponyhof niks goeds kan doen. Ik ben er zelf ook 2 jaar met veel plezier op ponykamp geweest en er werd bij mij beide keren gewooon goed met de paarden omgegaan. Ze vragen om ook na het rijden de singel nog zandvrij te maken en ook de plekken waar de singel zit nog een keer goed te poetsen. Ze proberen singelwonden dus te voorkomen en als niet iedereen zich daar aan houd krijg je idd wondjes. Bij ons werden er toen ook doekjes met vasaline tussen de singel en de wond gedaan als er echt geen ander paard was die mee kan zodat het iig niet ging schuren. En kreupele en niet helemaal lekkere paarden mochten gewoon de hele week even uitrusten op het land.

En ik ben het eens met dat ze veel lopen, maar op een manege lopen paarden nou eenmaal veel. Op de manege waar ik jaren heb gereden liepen de paarden soms 5 uur op een dag in de manege lessen. Dat lijkt me toch veel zwaarder dan 2 buitenritten die de paarden nog leuk vinden ook en tussen door een lesje of een uurtje hobbelen zonder zadel. Zo is overal wel wat mis en het blijft een bedrijf, er moet nou eenmaal geld verdient worden.

En als je dan zo graag wilt klagen doe dat dan gewoon bij de eigenaar. Ga niet heel ponyhof zwart lopen maken achter haar rug om en klanten er maar een beetje wegjagen. Dan gebeurt er zowiezo niks, de eigenaar zou er misschien nog wat aan kunnen doen maar die vertel je niet wat er allemaal zo slecht is volgens jou.

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:53

De meeste mensen maken niet heel ponyhof zwart hoor, ze vertellen gewoon wat hun ervaringen met ponyhof zijn. Ik heb zowel positieve als negatieve punten in mijn post gezet. Als je eerlijke en reële meningen over maneges wil horen horen daar nou eenmaal ook negatieve kanten bij, omdat elke manege die heeft

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:58

Ik heb het ook niet over jou, want ik weet ook dat er mindere kanten aan zitten. Maar je kan het brengen als jouw ervaring met wat min en pluspunten zoals de meeste doen. Maar er zijn er ook een paar hier en die vinden alles slecht, en er kan niks maar dan ook niks positiefs vanaf. Het lijkt zelfs alsof ze het liefst willen dat ponyhof straks geen klanten meer heeft.. En daar stoor ik me aan. Tuurlijk is niet alles goed, maar je kan het ook best een beetje subtiel brengen.

LoveBodin

Berichten: 4366
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 06:52

guusjelover schreef:
Ik heb het ook niet over jou, want ik weet ook dat er mindere kanten aan zitten. Maar je kan het brengen als jouw ervaring met wat min en pluspunten zoals de meeste doen. Maar er zijn er ook een paar hier en die vinden alles slecht, en er kan niks maar dan ook niks positiefs vanaf. Het lijkt zelfs alsof ze het liefst willen dat ponyhof straks geen klanten meer heeft.. En daar stoor ik me aan. Tuurlijk is niet alles goed, maar je kan het ook best een beetje subtiel brengen.


Met 3 op een shetlander valt gewoon niet goed te praten, dat ten eerste. Dat kan ik nu eenmaal niet zo subtiel brengen. Uitgescholden worden door leiding ook niet, net zoals kreupele pony's die moeten lopen.

En ja, als er hier een groep meisjes komt, die zeggen dat het allemaal zo geweldig is op ponyhof, ja, dan benadruk ik wel even zwaar de negatieve punten.
Geen klanten naar ponyhof? Vind ik prima, eerst mogen ze maar eens naar die klanten luisteren. En naar hun paarden...

edit: maar dat is niet het doel hier van dit topic: proberen de ponyhof te sluiten ofzo :Y) . Maar juist ook de negatieve ervaringen vertellen, zodat mensen gaan nadenken.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:53

Dat praat ik ook niet goed. Alleen dat is wel al veranderd want bij ons mocht je alleen 2 min met ze twee op een shet zitten voor de foto's op het strand. Met zonder zadel rijden mocht je alleen met ze 2 op van die grote brede paarden of op de fjorden en dat vind ik zelf niet zo raar. En ik weet niet hoelang geleden je er voor het laatst was, want dat ik er was ging een kreupel paard gewoon simpel weg echt niet mee.

En zoals ik net al zei vertel alles wat je slecht vind dan lekker aan Hellen, want zo bereik je niks. Misschien dat er 3 klanten wegblijven en die zal ze echt niet missen. Zij is de enige die er wel wat aan zou kunnen doen, maar tegen haar zeg je niks..

Annabel

Berichten: 4871
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:22

Daar ben ik het helemaal mee eens.. :j

LoveBodin

Berichten: 4366
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:57

Tegen Helen zeggen helpt niets. En hoe zou ik dat moeten doen? Ze reageren nou niet bepaalt ;)
Zij is inderdaad de enige die er wat aan kan doeon, maar waarom doet ze er niks aan? Moeten er nu serieus mensen tegen haar gaan zeggen: he, op kreupele paarden mag je niet rijden?
Neem aan dat ze toch zelf wel doorheeft als een paard kreupel is...
Tenminste, dat zou ze moeten weten.

Ik was er dacht ik in 2010 of 2011, nog niet zo bar lang geleden, dus.

en nee, die drie klanten zullen niet helpen. Maar door dit topic gaan mensen wel nadenken, ook over wat er bij hun fout ging. Mensen die eerst niet opletten (ik was daar 1 van), en door dit topic aan het denken werden gezet: he, maar was het wel zo goed toen ik er was?
En dan gaat dat verder worden verteld, en gaan meer mensen denken, en anderen aan het denken zetten..

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:08

Het zijn alleen ervaringen ik zet toch ook alleen de slechte ervaringen op bedoel goeie heb ik ook heus wel hoor..................:)

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:04

Zet dan ook gewoon de goede ervaringen erbij. Zoals jullie het nu steeds doen lijkt het bijna een manege waar ze aan dierenmishandeling doen. Terwijl de sfeer daar is super! Alles mag zolang je het vraagt, niks is te gek en iedereen is er aardig en behulpzaam.

En dat kreupel valt denk ik wel mee, als een paard wat onregelmatig loopt zal die inderdaad gewoon mee moeten lopen, ik ken eerlijk gezegd ook geen manege die een paard dan wel stil zet en ik ben er bij behoorlijk wat geweest. Dus wie weet zie jij onregelmatig lopen gelijk als stokkreupel terwijl een ander het ziet als 'dat moeten we even in de gaten gaan houden en even iets minder belasten'.

Maar goed het is jullie mening en dat is prima. Maar doe dan niet gelijk alsof alles daar slecht is want dat valt reuze mee. En ik moet eerlijk zeggen dat als ik als eigenaar mailtjes zou krijgen waarin iemand zegt dat er niks aan je manege deugt op dezelfde manier als dat hier gebracht wordt, zou ik ook denken jahoor daar heb je er weer eentje die alles beter weet. Het ligt aan de manier waarop je het brengt, dat helpt al een heleboel namelijk en of het dan face to face of over de mail gaat maakt dan niet meer uit.

LoveBodin

Berichten: 4366
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:29

Nou moet ik zeggen dat bij mij op stal onregelnmatig betekent dat t paard op rust gaat ;). En ik zeg nergens dat het helemaal vreselijk is, wel dat er (in elk geval toen ik er was) sommige dingen gebeurden waar ik echt niet over te spreken was. Dat het helemaal niet deugd? Nee, dat is overdreven. Maar helemaal geweldig? Nee, mijn ervaring spreekt dat tegen.

Ik heb net contact gehad met Helen, die me ervan verzekerde dat dit verleden tijd is, en dat hoop ik maar.

liesjenanne
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:45

LoveBodin schreef:
Met 3 op een shetlander valt gewoon niet goed te praten, dat ten eerste. Dat kan ik nu eenmaal niet zo subtiel brengen. Uitgescholden worden door leiding ook niet, net zoals kreupele pony's die moeten lopen.

En ja, als er hier een groep meisjes komt, die zeggen dat het allemaal zo geweldig is op ponyhof, ja, dan benadruk ik wel even zwaar de negatieve punten.
Geen klanten naar ponyhof? Vind ik prima, eerst mogen ze maar eens naar die klanten luisteren. En naar hun paarden...

edit: maar dat is niet het doel hier van dit topic: proberen de ponyhof te sluiten ofzo :Y) . Maar juist ook de negatieve ervaringen vertellen, zodat mensen gaan nadenken.


Oke dan hebben ze misschien die fout gemaakt met zn 3 op een shetlander, (waar ik overigens nergens een foto van kan vinden)

En uitgescholden door de leiding, zal waarschijnlijk ook wel meevallen, ze moeten eenmaal aan de veiligheid van iedereen denken en als er iets geroepen is en men doet het niet, dan snap ik dat dat enige frustratie opwekt, de leiding is immers verantwoordelijk voor de groep. Kreupele pony's, hoe zal ik het verwoorden, als een paard zo kreupel als de pest loopt, word die never mee gegeven want daar heeft ze alleen zichzelf mee! Hoe meer het belast word hoe erger het word hoe meer kosten en rust ze het paard moet geven. Hellen denkt echt wel even na voordat ze een paard mee laat lopen.

Er is zelfs een recent geval waarbij een pony heel kreupel was (schop gekregen van een ander paard), 6 weken stalrust moest, ze meer weken stalrust heeft gegeven maar de pony was niet meer te redden zei de dierenarts.

De mensen daar op Ponyhof zijn ervoor opgeleid en kunnen heus wel inschatten of het verantwoord is om de pony mee te laten lopen of niet. En niet bij de eerste struikel is het paard meteen onbruikbaar wat sommige van jullie misschien meteen denken...


wat ik dus probeer te zeggen dat jullie misschien allemaal een tikkie overdreven is, en je wel vanalles kan gaan roepen om te zorgen dat hellen minder klanten krijgt, maar denk je echt dat het wat oplevert? Denk je echt dat hier echt dierenleed is? En vooral, voel je je er goed bij om de boel af te branden? Zo slecht is ponyhof niet, misschien moet je de fouten uit het verleden eens even wegschuiven en kijken of het er verbeterd is (en dat is het!! ) en dan misschien nog eens terug komen op je mening ;)

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:31

liesjenanne schreef:
LoveBodin schreef:
Met 3 op een shetlander valt gewoon niet goed te praten, dat ten eerste. Dat kan ik nu eenmaal niet zo subtiel brengen. Uitgescholden worden door leiding ook niet, net zoals kreupele pony's die moeten lopen.

En ja, als er hier een groep meisjes komt, die zeggen dat het allemaal zo geweldig is op ponyhof, ja, dan benadruk ik wel even zwaar de negatieve punten.
Geen klanten naar ponyhof? Vind ik prima, eerst mogen ze maar eens naar die klanten luisteren. En naar hun paarden...

edit: maar dat is niet het doel hier van dit topic: proberen de ponyhof te sluiten ofzo :Y) . Maar juist ook de negatieve ervaringen vertellen, zodat mensen gaan nadenken.


Oke dan hebben ze misschien die fout gemaakt met zn 3 op een shetlander, (waar ik overigens nergens een foto van kan vinden)

En uitgescholden door de leiding, zal waarschijnlijk ook wel meevallen, ze moeten eenmaal aan de veiligheid van iedereen denken en als er iets geroepen is en men doet het niet, dan snap ik dat dat enige frustratie opwekt, de leiding is immers verantwoordelijk voor de groep. Kreupele pony's, hoe zal ik het verwoorden, als een paard zo kreupel als de pest loopt, word die never mee gegeven want daar heeft ze alleen zichzelf mee! Hoe meer het belast word hoe erger het word hoe meer kosten en rust ze het paard moet geven. Hellen denkt echt wel even na voordat ze een paard mee laat lopen.

Er is zelfs een recent geval waarbij een pony heel kreupel was (schop gekregen van een ander paard), 6 weken stalrust moest, ze meer weken stalrust heeft gegeven maar de pony was niet meer te redden zei de dierenarts.

De mensen daar op Ponyhof zijn ervoor opgeleid en kunnen heus wel inschatten of het verantwoord is om de pony mee te laten lopen of niet. En niet bij de eerste struikel is het paard meteen onbruikbaar wat sommige van jullie misschien meteen denken...


wat ik dus probeer te zeggen dat jullie misschien allemaal een tikkie overdreven is, en je wel vanalles kan gaan roepen om te zorgen dat hellen minder klanten krijgt, maar denk je echt dat het wat oplevert? Denk je echt dat hier echt dierenleed is? En vooral, voel je je er goed bij om de boel af te branden? Zo slecht is ponyhof niet, misschien moet je de fouten uit het verleden eens even wegschuiven en kijken of het er verbeterd is (en dat is het!! ) en dan misschien nog eens terug komen op je mening ;)


Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van 3 volwassenen op een shet.
Ik denk dat het namelijk al knap lastig wordt om met 3 volwassenen op een shet te zitten, dat past gewoon niet.

Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:02

Ik heb ook heel positieve ervaringen met het ponyhof! De sfeer die er is is geweldig!! En de strandrittn zijn ook heel leuk!! Alleen hoop ik dat ze wat je in de avon doet op het ponykamp gaat veranderen. En ik hoop de ze NOOIT meer een kreupele pony mee laten lopen (gebeurt nu af en toe in de zomer). Ponyhof is echt een gezellige manege. En op elke manege zijn pony's met singelwondjes. En 2 minuutjes met zijn 2e op een pony voor een foto moet kunnen, vind IK!! En alle parden en pony's kunnen na de zomervakantje uitrusten.

Kortom: ponyhof is een gezellig en leuke manege alleen zijn de avonden van het ponykamp een beetje gek (expres een shet laten bokken bijvoorbeeld). Maar de strandritten zijn super leuk!

Quiir
Berichten: 424
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:44

@Mossje_bobb, ik krijg nu echt een beetje het gevoel dat je geen eigen mening heb? Het ene moment: Ik ga er nooit meer heen, en nu het is een hele gezellige en leuke manege en op andere maneges gebeurt hetzelfde enzo. Nou is dat met die singelwondjes inderdaad zo, maar bij ons doen ze of een bondje, of dan moeten ze gewoon zonder zadel.

Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:02

Love_Swing schreef:
@Mossje_bobb, ik krijg nu echt een beetje het gevoel dat je geen eigen mening heb? Het ene moment: Ik ga er nooit meer heen, en nu het is een hele gezellige en leuke manege en op andere maneges gebeurt hetzelfde enzo. Nou is dat met die singelwondjes inderdaad zo, maar bij ons doen ze of een bondje, of dan moeten ze gewoon zonder zadel.

Klopt (ik snap mezlef ook niet helemaal).

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:08

Love_Swing schreef:
@Mossje_bobb, ik krijg nu echt een beetje het gevoel dat je geen eigen mening heb? Het ene moment: Ik ga er nooit meer heen, en nu het is een hele gezellige en leuke manege en op andere maneges gebeurt hetzelfde enzo. Nou is dat met die singelwondjes inderdaad zo, maar bij ons doen ze of een bondje, of dan moeten ze gewoon zonder zadel.


En dat gebeurd op ponyhof precies hetzelfde.

LoveBodin

Berichten: 4366
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:15

liesjenanne schreef:
LoveBodin schreef:
Met 3 op een shetlander valt gewoon niet goed te praten, dat ten eerste. Dat kan ik nu eenmaal niet zo subtiel brengen. Uitgescholden worden door leiding ook niet, net zoals kreupele pony's die moeten lopen.

En ja, als er hier een groep meisjes komt, die zeggen dat het allemaal zo geweldig is op ponyhof, ja, dan benadruk ik wel even zwaar de negatieve punten.
Geen klanten naar ponyhof? Vind ik prima, eerst mogen ze maar eens naar die klanten luisteren. En naar hun paarden...

edit: maar dat is niet het doel hier van dit topic: proberen de ponyhof te sluiten ofzo :Y) . Maar juist ook de negatieve ervaringen vertellen, zodat mensen gaan nadenken.


Oke dan hebben ze misschien die fout gemaakt met zn 3 op een shetlander, (waar ik overigens nergens een foto van kan vinden)

En uitgescholden door de leiding, zal waarschijnlijk ook wel meevallen, ze moeten eenmaal aan de veiligheid van iedereen denken en als er iets geroepen is en men doet het niet, dan snap ik dat dat enige frustratie opwekt, de leiding is immers verantwoordelijk voor de groep. Kreupele pony's, hoe zal ik het verwoorden, als een paard zo kreupel als de pest loopt, word die never mee gegeven want daar heeft ze alleen zichzelf mee! Hoe meer het belast word hoe erger het word hoe meer kosten en rust ze het paard moet geven. Hellen denkt echt wel even na voordat ze een paard mee laat lopen.

Er is zelfs een recent geval waarbij een pony heel kreupel was (schop gekregen van een ander paard), 6 weken stalrust moest, ze meer weken stalrust heeft gegeven maar de pony was niet meer te redden zei de dierenarts.

De mensen daar op Ponyhof zijn ervoor opgeleid en kunnen heus wel inschatten of het verantwoord is om de pony mee te laten lopen of niet. En niet bij de eerste struikel is het paard meteen onbruikbaar wat sommige van jullie misschien meteen denken...


wat ik dus probeer te zeggen dat jullie misschien allemaal een tikkie overdreven is, en je wel vanalles kan gaan roepen om te zorgen dat hellen minder klanten krijgt, maar denk je echt dat het wat oplevert? Denk je echt dat hier echt dierenleed is? En vooral, voel je je er goed bij om de boel af te branden? Zo slecht is ponyhof niet, misschien moet je de fouten uit het verleden eens even wegschuiven en kijken of het er verbeterd is (en dat is het!! ) en dan misschien nog eens terug komen op je mening ;)


Die foto staat volgens mij hier op mijn harde schijf. Maar ik ga m niet plaatsen, want dan krijg ik iedereen over mee heen denk ik. Privacy etc ;)

De leiding heeft me kaar en ons wel degelijk uitgescholden. Ik weet nog dat er mensen moesten huilen op de pony, en anderen waren stomverbaasd toen de leiding op t paard de fotograaf ging uitschelden. Dat kan je geloven of niet, maaar ik was er zelf bij.

En bij ons was er een kreupele pony mee. Onder het mom van: "ja, we hebben geen andere, en hij is bijna beter.." Het was voor de shoot, er stonden wel degelijk andere paarden..

Dit is wat ik heb meegemaakt, en ik vind dat anderen dat ook mogen weten, en dan zelf een mening vormen.
Mede dankzij dit soort verhalen zijn mensen (o.a. Ik) na gaan denken of het wel allemaal zo geweldig was. En ik ben op de conclusie gekomen dat die dingen, die ik toen gezien heb, toch wel heel verkeerd waren. Door dit topic ben ik uit de 'penny'-modus over de ponyhof gehaald :)
Edit: ik ga er zelf niet meer heen. Dat hoeft voor mij niet meer.

En ik weet echt wel het verschil tussen verstappen en kreupel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:23

En als je Ponyhof nu vergelijkt met andere maneges? Voor mij is het een van de beste maneges hoor. Ik vind dat er in vergelijking met andere maneges super met de paarden omgegaan wordt! Die beestjes zijn heus wel wat gewend. Je hebt mensen met paarden en paardenmensen.. Hellen weet heus waar ze het over heeft. Waarschijnlijk beter dan jullie. Ik geloof echt niet dat er in dit forum iemand is die al meer dan 100 eigen paarden heeft gehad?