Ponyhof Aagtekerke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:15

juliedo24, bij ons hebben er 3 (leiding, nog wel) op een shet (Puck) gezeten..

TS is al geweest, maar dankzij dit topic zien sommige mensen gelukkig ook af van een rit op de ponyhof.
Er zijn veel betere plekken :)

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:18

wel heel erg dat je ze dan hoor laten rijden,
bij ons was iemand om geklapt die is volgen mijn op shet terug gegaa waar leidining op zat en zei op dat paard en die is toen die avond wel na huis gegaan niet moeilijk over gedaan

Quiir
Berichten: 424
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:28

juliedo24 schreef:
Mossje_bobb schreef:
Wooww.

Met zijn 2en op een shet zitten 's avonds vind ik niet normaal..

ik ben er op kamp geweest en mijn vriendin (Quickstar1 op bokt) 2 keer en 's avonds met zn 2en op een shet zitten... dat hebben we bij ons niet gedaan, alleen met zn tweeen op Saartje (pony van ong 1.50, echt een hele stevige/sterke):
http://imageshack.com/photo/my-images/8 ... ebak1.jpg/

@LoveBodin nee sorry ik dacht even snel reageren (gaan ne eten)
ik hoop dat TS iets aan mijn reacties heeft ;)


Nou, bij ons op kamp zetten ze een obesekind als je het mij vraagt op Woezel, en gingen ze met z'n 2en op die arme oude Christa zitten, die dan van hun natuurlijk moest bokken. Ze zeiden tegen mij, 1.70, 57 kg, ga maar op Joepie. Nou, ik weet 1 ding zeker, ik ben daar 100% weg.

CastaMickey

Berichten: 7260
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:36

Vind het ook niet meer dan normaal om niet te gaan na dit topic.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:44

Ook wel leuk om hier te vermelden is dat de leiding het gewoon goed praat, dat er met meerderen op een shet wordt gezeten. En als ik dan zeg dat ik dat niet vind kunnen ben ik dom omdat dat beest er niet dood aan gaat, yeah right.

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:45

xTammyy schreef:
Ook wel leuk om hier te vermelden is dat de leiding het gewoon goed praat, dat er met meerderen op een shet wordt gezeten. En als ik dan zeg dat ik dat niet vind kunnen ben ik dom omdat dat beest er niet dood aan gaat, yeah right.


Ja, klopt. Ik heb de hele week op Bob gereden.. Nu ik de foto's terug zie denk ik, waaaaarom? Waarom werd ik er überhaupt op toegelaten? Ik was er écht al te groot voor..
Vind het heel erg stom van mezelf dat ik er niets van heb gezegd..

Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:49

Eirikur schreef:
Mossje_bobb schreef:
Ik heb nog 1 vraagje. Over WinterStalling. Krijgen jullie dan wel goed de pony's mee of krijg je ze helemaal verwaarloosd mee.

Zie mijn eerste post in dit topic, halverweg pagina 1.


Bedankt!!

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:02

Ik had verschillende ponykampen een mail gestuurd om te begeleiden. Van deze wel gelijk antwoord gekregen maar ga nu naar een andere (niet door dit topic) die me leuker leek :)

Als ik het zo lees ben in blij dat ik hier niet ga begeleiden :). Zou ik met me 1,83 niet op een shet gaan zitten maar toch het idee dat het toegestaan wordt...

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:17

LoveBodin schreef:
Echt?
Nummer 4 van Nederland? Heb je trouwens de rest van de lijst?

Wie weet is 't wel 't zelfde als met die FNRS sterren, sommige maneges met minder sterren, die beter les geven en beter voor de paarden zorgen, hebben dan minder sterren, dan 4-sterren maneges die net fabrieken zijn :=


ik zag op facebook een berichtje voorbijkomen waarin gezegd werd ; 'Maak maar meerdere e-mail adressen aan, of stem met adressen van vrienden/familie'

Het gaat om deze verkiezing ; http://www.leukstemanege.nl/
Heb het zelf niet doorgelezen maar zag op facebook de tussenstand voorbijkomen, omdat ik Ponyhof ooit geliked heb. :')

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:19

aah ja, maar dan kan 't ook gewoon door pennys enzo komen..
niet helemaal betrouwbaar :') :Y)

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:28

LoveBodin schreef:
juliedo24, bij ons hebben er 3 (leiding, nog wel) op een shet (Puck) gezeten..

TS is al geweest, maar dankzij dit topic zien sommige mensen gelukkig ook af van een rit op de ponyhof.
Er zijn veel betere plekken :)


o ja met de fotoshoot heb ik (43 kilo) en mijn vriendin (ze is kleiner as ik) op puck gezeten, heel even (ong 2 min?)
maar dat kan idd niet, 3 vd leiding, vooral het goeie voorbeeld geven -O-

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:45

Ik ben ook een aantal keer op ponyhof op ponykamp geweest (was toen denk ik 11).
ik had het er echt super naar mijn zin, aardige mensen, leuke pony's.
Wat wel goed is van deze manege is dat de pony's hartstikke veel buiten komen dat kan je niet van elke manege zeggen, ook vond ik dat de hoeven goed verzorgd werden, voor het rijden werd goed de nadruk gelegd op het hoeven uitkrabben en poetsen van de singelplek.

maar ik geef jullie wel gelijk dat ze met te veel mensen/ te zware mensen op pony's gingen zitten. dat heb ik zelf ook gezien.. Ook waren ze er in mijn ogen té makkelijk in een kreupel paard mee laten lopen op strandrit. Soms zijden ze; nee dees gaat niet mee hij is kreupel. maar dan was het ook al overduidelijk. Een pony die een beetje onregelmatig liep lieten ze wel full-time meelopen.

Ik heb ook 2 paarden van daar op winterstalling gehad, 1 zelfs bijna gekocht. ik kreeg ze opzich wel redelijk mee, beetje schraal alleen en met wondjes, maar toen ik ze terugbracht waren ze lekker aangekomen, veel bespiering, en toen zag je toch wel heel erg het verschil toen ik een maand later weer ging kijken hoe het met ze ging..

Ik hoorde dat die pony die ik toen bijna gekocht had nu al heel lang kreupel staat daar.. Dus das wel jammer ik had haar graag willen kopen maar de prijs was veeelste hoog, paard was al bijna 20 jaar , en voor minder geld heb ik een paardje van 4 jaar gekocht.

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:38

Miss hoe beetje oftopic maar ik lees hier alleen nog maar reacties wat types de mens is.
We zien alleen de slechte dingen. Er heeft ooit een manege op bokt gestaan bij mij uit dorp iedereen was vol lof er over echter ik heb intern gezet 4 jaar bij. Hun maar zo goed was het er niet al met al heb ik het wel
Leuk gehad.

Wat bedoel overal is wel wat. En ik ga het niet Goed praten ofzo ben zelf jaren bij ponyhof geweest en er genoeg gezien maar toch als ik dan terug denk waren er ook hele goeie dingen.

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:41

Maar juist die slechte dingen zijn de dingen die onderscheiden :). Elke manege heeft goede dingen, maar ook slechte.
Voor mij bijvoorbeeld, is de standaard voor een manege: paarden die gezond zijn, goede lessen, paarden die naar buiten mogen en voldoende rust krijgen, zeker bij kreupelheid.
Alles wat daarvan afwijkt, wordt gemeld. En ja, misschien is mijn standaard wat hoog, waardoor er veel meer negatieve dingen worden gemeld.

CastaMickey

Berichten: 7260
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:44

Er zullen vast goede dingen zijn op ponyhof. En op andere maneges zullen vast ook slechte dingen zijn. Maar met zn 3en op een shet zitten is niet goed te praten. :n

LoveBodin

Berichten: 4356
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:51

ZeSteigert schreef:
Er zullen vast goede dingen zijn op ponyhof. En op andere maneges zullen vast ook slechte dingen zijn. Maar met zn 3en op een shet zitten is niet goed te praten. :n


Inderdaad. En zeker niet de leiding..

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:51

zoals ik al zei; ik heb daar heel leuk gereden, ze hebben er zeker leuke paarden,
maar de manier waarop er met 'geld' wordt omgesprongen (want voor mijn gevoel ben je, als klant, daar niet meer dan geld) vind ik niet normaal.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:54

dat gevoel heb ik idd ook

Quiir
Berichten: 424
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:16

Ze lieten mij ook op Moonlight over het strand (voorheen de pony van moonforever, ik weet niet of je me nog kent Joyce, maar ben ook eens met jou op ponykamp daar geweest) toen Moon kreupel was..

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:17

Totaal geen ervaring met deze manege maar wel een vraag: begrijp ik nou goed dat ze daar kinderen van een jaar of 15-16 een week lang als leiding inzetten? En zijn er dan ook nog ouders die daar hun kind heen laten gaan? Weet je dat als ouder van tevoren?

verastar1

Berichten: 872
Geregistreerd: 10-04-11
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:18

Mossje_bobb schreef:
Wooww.

Met zijn 2en op een shet zitten 's avonds vind ik niet normaal..

ik ben er op kamp geweest en mijn vriendin (Quickstar1 op bokt) 2 keer en 's avonds met zn 2en op een shet zitten... dat hebben we bij ons niet gedaan, alleen met zn tweeen op Saartje (pony van ong 1.50, echt een hele stevige/sterke):
http://imageshack.com/photo/my-images/8 ... ebak1.jpg/

@LoveBodin nee sorry ik dacht even snel reageren (gaan ne eten)
ik hoop dat TS iets aan mijn reacties heeft ;)[/quote]

Nou, bij ons op kamp zetten ze een obesekind als je het mij vraagt op Woezel, en gingen ze met z'n 2en op die arme oude Christa zitten, die dan van hun natuurlijk moest bokken. Ze zeiden tegen mij, 1.70, 57 kg, ga maar op Joepie. Nou, ik weet 1 ding zeker, ik ben daar 100% weg.[/quote]


Dat was indd heel zielig! Ik ga er ook niet meer heen!

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:22

Dat doen ze inderdaad ja. Ik mocht ook als leiding komen, maar heb het niet gedaan. Ten eerste moest ik het halve ponykamp bedrag betalen en ten tweede werk je daar best hard als leiding dus als je dan geen vergoeding krijgt..

verastar1

Berichten: 872
Geregistreerd: 10-04-11
Woonplaats: harderwijk

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:23

Maar er zijn ook leiders boven de 18. En als hulp heb je dan de 16+

Anne_Sproet

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:24

Ja inderdaad bij mij was het hulp leiding dan. Maar ik was nog geen 16!

Mossje_bobb
Berichten: 293
Geregistreerd: 13-05-12
Woonplaats: In Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:25

Er worden trouwens wel steeds dezelfde dingen gezegd in dit topic!!