Knot ruiter maken+Per sé dressuurzadel op dressuurwedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valruiter88

Knot ruiter maken+Per sé dressuurzadel op dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 16:37

Hallo, ik heb een vraagje
Ik heb namelijk mijn haar een beetje in laagjes en moet dus wel een knot in op wedstrijden. Ik rij F-proeven, en promoveer naar de F3.
Maar ik heb een probleempje: Als ik een knot maak bij mijn haar, dan vallen er plukjes uit de knot, hier gebruik ik wel haarspeldjes voor maar dat is geen succes, ik raak de speldjed continu kwijt als ik de knot uitdoe. Dit vind ik heel vervelend. En haarlak gaat er toch wel weer uit. En de haarrol/haardonut heb ik nog niet in mijn haarkleur gezien. Ik heb namelijk rood/rossig haar. Hebben jullie hier tips voor?
Daar ben ik dankbaar voor.

En verder nog een vraag:
Als ik op dressuurwedstrijd wil, kan ik dan ook een veelzijdigheidszadel gebruiken? Of moet ik per sé een dressuurzadel hebben?
En dan wil ik graag nog weten: Moeten je laarzen dezelfde kleur hebben als je zadel?

Groetjes Valruiter88

Sim

Re: Knot ruiter maken+Per sé dressuurzadel op dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:42

Draai een haarnetje om je knot heen. Houdt alle weerbarstige haren netjes bijelkaar.
OVerige vragen: Ja, nee, nee.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:44

Je mag ook met een veelzijdigheidszadel dressuurwedstrijden starten.
Je laarzen hoeven niet dezelfde kleur als je zadel te hebben.

Ideetje voor je haar:
Doe een haarnetje over je losse haar, alles erin. Dan pak je het hangende deel achter je hoofd als een zakje vast. Daaromheen doe je een elastiek zodat het een soort knot in een netje wordt. Dan kun je zelf nog een beetje bepalen hoe groot die knot wordt, ik weet niet hoe lang je haar is. Eventueel nog een paar paardenelastiekjes eromheen tegen het uitzakken van je elastiek.
Succes! +:)+

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:45

Kleur van een haarrol maakt toch niet uit? Jouw haar valt er immers omheen.. Ik zou een "blonde" kopen en misschien is het probleem opgelost

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:46

en als ze uit het haarnetje springen,.. gebruik een panty. Voor rood/rossig haar kun je de blonde donuts wel gebruiken.

En verder ja dat kan, nee dat hoeft niet en is niet nodig. als het je eigen paard is en je wilt graag een dressuur zadel en je ouders willen eerst bevestiging dan is het andwoord.

nee dat kan niet, ja dat moet, ja dat moet ook.

Zo! van alles voorzien :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:49

ik had ook steeds gedoe met mijn netje, donut daar had ik zelf weer teveel haar voor. Nu maak ik eerst een knot waar zo weinig mogelijk uitsteekt, dan doe ik er een redelijk groot dicht netje omheen om alles bij elkaar te houden en de laatste plukjes bij elkaar te houden en daar een elastiek omheen. Dan doe ik er een kralennetje omheen en soms nog een speldje om hen niet zo te laten bewegen. Klaar is kees!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:50

Haarnetje oid, of een vlecht (heb ik).
VZH Mag ook, zelfs een springzadel als je wilt.
Je laarzen mogen alle kleuren zijn. Zelfs roze als je dat wilt, of de jury er vrolijk van word is een tweede O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:50

Ik had mijn haar ook in laagjes en deed idd zo'n haarnetje om de knot heen, daar deed ik dan dat kralending overheen. Staken nooit plukjes uit :n Donut heb je in bruin en blond, volgens mij kan die blonde donut prima bij rood/rossig haar :j

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:52

je mag ook een veelzeidigheidzadel hoor

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:52

Ik heb ook laagjes en ik heb ook zo'n netje met een speld, dan met een paar schuifspeldjes erbij zit het altijd goed.

fysio_juul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:54

Onder je cap ziet niemand dat het piekt, in de reglementen staat alleen dat het opgestoken moet zijn, niet dat het niet mag pieken. Wordt een probleem voor alle mensen met krullen in de regen ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:38

Ik heb ook laagjes en ik heb nu zo'n clip (met stom strikje) met daaronder zo'n netje, waar je je haar in kan doen. Plukjes die er aan de zijkanten nog uitsteken zet ik vast met een schuifspeldje.
Een stalgenoot van mij heeft zo'n netjes wat je helemaal over je hoofd kan doen en dan zit automatisch al je haar erin.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:41

ik heb ook rood haar en gewoon een donkerbruine haardonut..in onze haarkleur zijn ze inderdaad niet te krijgen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:37

WD-V -> MA

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:46

Benfan schreef:
en als ze uit het haarnetje springen,.. gebruik een panty. Voor rood/rossig haar kun je de blonde donuts wel gebruiken.

En verder ja dat kan, nee dat hoeft niet en is niet nodig. als het je eigen paard is en je wilt graag een dressuur zadel en je ouders willen eerst bevestiging dan is het andwoord.

met je laatste antwoorden heb jij het zeker over officiële wedstrijden?
want bij de F-proeven zou je ook gewoon met een springzadel mogen rijden (heb ik al aardig vaak gedaan en geen commentaar erover gekregen)

verder is hier alle tips over je haar al gegeven :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:51

Denk dat Benfan in de war is..

Je mag met knhs gewoon met springzadel of vzh zadel dressuuren (heb ik heel lang gedaan ook).
En je laarzen mogen ook bruin of blauw of grijs of zelfs roze zijn, wat jezelf wilt ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:03

Ik ben niet in de war, naja.. soms wel! maar ik geloof dat ik op dat moment best helder was. Ik bedoelde dat als ze graag wou, en haar ouders moest overhalen ik best de antwoorden wou aanpassen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:08

valruiter88 schreef:
Als ik op dressuurwedstrijd wil, kan ik dan ook een veelzijdigheidszadel gebruiken? Of moet ik per sé een dressuurzadel hebben?
En dan wil ik graag nog weten: Moeten je laarzen dezelfde kleur hebben als je zadel?

Benfan schreef:

Maar was beetje raar verwoord met 'je ouders willen bevestiging?' Of bedoel je meer in de trant van; leugentje voor bestwil om te drs zadel te krijgen ofzo?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:16

Misschien moeten jullie eens goed lezen ;)

Benfan schreef:

Haar onderste deeltje slaat op het dikgedrukte.

Overigens heb ik met wedstrijden zo'n ouderwetse strik met een netje eraan. En daar onder een haarnetje.
Ik vind die donutrollen 3x niks.

Op de andere vragen is er al genoeg antwoord gegeven denk ik.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:20

Joh sabbientje, misschien moet jij nu mijn laatste gedeelte eens goed lezen. ;)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:31

Sorry, maar jou onderste tekst viel bij mij buiten beeld.

Had het ook meer tegen Diertjec.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:32

Aha, maakt niet uit :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:36

Ik had nooit dat probleem. Ik maakte de knot en deed mijn cap op. Die hield mijn coupe altijd perfect. haha. Haarspelden onder je cap is trouwens echt gevaarlijk. Als je dan verkeerd valt, kun je je hoofd nog flink beschadigen. Dat wordt echt afgeraden. Ben ik de enige die dat weet?

De rest van de vragen lijken mij al wel goed besproken.