Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoe hard dat misschien ook is, er moet wel een grens getrokken worden.
Kaitlyn schreef:Ik vind inderdaad dat een manege eigenaar mag zeggen: "Je bent te zwaar voor onze pony's en paarden."Hoe hard dat misschien ook is, er moet wel een grens getrokken worden.
Tegen iemand met een eigen paard kun je het wel zeggen, maar die kun je niets verbieden.
Kaitlyn schreef:Ik vind inderdaad dat een manege eigenaar mag zeggen: "Je bent te zwaar voor onze pony's en paarden."Hoe hard dat misschien ook is, er moet wel een grens getrokken worden.
Waar ik rijd hebben ze gewoon geen paarden voor dikke mensen, tuurlijk mag je wat steviger zijn, maar niet superlang of dik. Zijn namelijk allemaal kleine westernpaardjes
Waar mn paardje staat was eerst ook een wat dikker meisje, die best vaak (lees: bijna elke dag) op een oudere pony daar ging rijden, ook over de straat galloperen, etc. Uiteindelijk hebben ze dan ook gezegd: 't kan gewoon niet meer, je mag poetsen, maar niet rijden.' Die mensen zijn best verlegen, dus ja, die durven niet veel te zeggen. Is nooit meer langsgeweest!
tamary schreef:Kaitlyn schreef:Ik vind inderdaad dat een manege eigenaar mag zeggen: "Je bent te zwaar voor onze pony's en paarden."Hoe hard dat misschien ook is, er moet wel een grens getrokken worden.
Of om het iets tactischer te zeggen : "wij hebben geen passend paard voor u".
In Engeland is het veel gebruikelijker om lengte en gewicht op te moeten geven bv als je rijvakantie boekt. Heeft de stal waar je wil gaan rijden geen paard voor je dan accepteren ze je boeking niet.
_Cha schreef:Ik begrijp best dat een manege om te paarden moeten denken , en het is ook goed dat ze dat doen.
Maar 90 kg!!
Een beetje volwassen man , zit al over de 90 kg.
En je moet je voorstellen dat jij zo'n meisje bent .
Met 150 kg is het een ander verhaal.
Maar gewoon voor de stevige mensen , een verbod...

Tegen iemand met een eigen paard kun je het wel zeggen, maar die kun je niets verbieden.
_Cha schreef:Ik begrijp best dat een manege om te paarden moeten denken , en het is ook goed dat ze dat doen.
Maar 90 kg!!
Een beetje volwassen man , zit al over de 90 kg.
En je moet je voorstellen dat jij zo'n meisje bent .
Met 150 kg is het een ander verhaal.
Maar gewoon voor de stevige mensen , een verbod...