spanning nog voor ik op het paard zit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelke

spanning nog voor ik op het paard zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 15:35

hoi ik rijd op een manege (heb zelf ook paarden alleen die kunnen niet mee ), en ik moet waarschijnlijk op een pony waar ik echt doodsbang op ben. toen ik voor de eerste keer op hem reed ging eigenlijk alles goed maar de tweede keer had hij een tijd niet gelopen en was hij erg snel. op dat punt wordt ik dan al gespannen. toen heb ik er daarna nog een paar keer op gereden alleen toen is hij op hol geslagen en ben ik bijna gelanceerd. niet zo fijn dus. Dit paard houd me verschrikkelijk voor de gek want hij merkt dat ik niks durf te doen. dat heb ik al jaren en ik weet ook niet wat ik eraan kan doen. Mischien hebben jullie nog tips zodat ik minder gespannen ben
gr /3

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:38

Misschien vragen of je op een andere pony mag rijden waar jij je wel fijn op voelt en je lekker op kan rijden? En wat betreft over je angst komen.. Misschien eerst wat andere pony's proberen en als dat allemaal goed gaat en je bent er klaar om een stapje verder te gaan en je durft het dat je dan pas op deze pony stapt..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:40

Ik zou zelf gewoon aangeven dat je bang/gespannen bent op dat paard en je er liever niet op wilt. Als dat niet mogelijk is zou ik het alsnog aangeven bij je instructrice, zodat ze je wat meer tips kan geven. Zelf ook veel vragen stellen hoe je zoiets moet oplossen, wat je moet doen om hem tegen te houden.

Verder met rijden heel veel figuren rijden, kriskras door de bak heen. Veel overgangen maken zodat hij moet op jou moet letten. Zo'n paard moet je te tijd niet geven om rond te gaan kijken en zijn eigen plannetje te laten bedenken.

kelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 15:43

__denise schreef:
Ik zou zelf gewoon aangeven dat je bang/gespannen bent op dat paard en je er liever niet op wilt. Als dat niet mogelijk is zou ik het alsnog aangeven bij je instructrice, zodat ze je wat meer tips kan geven. Zelf ook veel vragen stellen hoe je zoiets moet oplossen, wat je moet doen om hem tegen te houden.

Verder met rijden heel veel figuren rijden, kriskras door de bak heen. Veel overgangen maken zodat hij moet op jou moet letten. Zo'n paard moet je te tijd niet geven om rond te gaan kijken en zijn eigen plannetje te laten bedenken.

goed plan alleen zijn alle paarden bezet omdat we voor een wedstrijd aan het trainen zijn maar toch dankje voor die figuren

Tanja

Re: spanning nog voor ik op het paard zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:19

RUI-->MP

Wingsielove

Re: spanning nog voor ik op het paard zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:54

overgangen is inderdaad goed en misschien is met hem aan de hand elkaar wat beter leren kennen gewoon met hem rondje stappen over de manege