Is het zielig als een manegepaard nooit op wei mag????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxiloveu

Is het zielig als een manegepaard nooit op wei mag????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 19:32

Ik rij nu al ruim 1.5 jaar op een manege, maar de manegepaarden en pony's mogen eigenlijk nooit op wei. Alleen eigen paarden worden op wei gezet, of wanneer je een paard geleasd hebt mag je hem op wei zetten. Ik vindt dit persoonlijk eigenlijk best wel zielig als een paard nooit op wei mag staan. Want er zijn paarden bij die nu al ongeveer 5 jaar op de manege staan en ieder dag 1 of 2 uur moeten lopen en dan weer de stal in gaan, alleen als iemand ze een dag huurt ofzo dan mogen ze wel op wei maar meestal zijn die dan allemaal al bezet. Een van de paarden staat nu zelfs al een week ik zijn stal, een container waar het hartstikke warm is. Hij heeft de hele week nog niet hoeven te lopen, en staat toch ieder dag bezweet ik z'n stal. Is het ook eigenlijk wel zielig voor een paard?????
Ik ken nu ook al een genoeg aantal maneges in de buurt waar paarden wel iedere dag op wei zijn. Er zijn al meerdere kinderen van de manege weggegaan omdat ze het zielig vonden. Misschien besluit ik vanwege die reden ook om naar een andere manege te gaan......
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-04-11 20:56, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd uit de tekst voor een betere leesbaarheid

Equiine

Re: Is het zielig als een manegepaard nooit op wei mag????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:33

Ja, het is idd. zielig!
Een paard behoort een paard te zijn, en MINIMAAL 2 uur per dag in een wei lekker te kunnen rollen & rennen & ravotten.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:34

Ja, dat is best triest..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:35

Pff bah dat vind ik zo erg.. En uhm minimaal 2 uur?? Meen je dat nou!..... Minimaal 24 uur als het aan mij (en aan het paard) ligt. :=

Vreselijk zielig.. :\

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:36

We staan niet voor niks in de top 10 van landen die niet goed zijn voor hun dieren. Afschuwelijk voor die paarden die helemaal niet naar buiten mogen en alleen maar even uit hun box komen om te werken. :n

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:37

Reed om een manege waar ze een keer per week in de wei stonden .
en tijdens vakanties van eigenaren de hele dag.
Dus bijna nooit

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:38

@Sodeletuut

Ja, ik vind ook dat een paard langer dan 2 uur op de wei moet, maar (helaas) kunnen sommige maneges e.d. dat niet...
Daarom houd ik niet zo van mega-maneges, waar paarden staan die dus helemaal niet of nauwelijks in de wei mogen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:38

Als dat zo is,is dat idd zielig.

Maar staan de pony's niet op andere tijden van de dag buiten?
Misschien staan ze tussen bijv. 10 en 2 in de wei? dat er dan nog geen klanten zijn?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:39

Sodeletuut schreef:
Pff bah dat vind ik zo erg.. En uhm minimaal 2 uur?? Meen je dat nou!..... Minimaal 24 uur als het aan mij (en aan het paard) ligt. :=

Vreselijk zielig.. :\

Minimaal 24 gaat ook wel weer een beetje ver. Dan zou je niet eens mogen rijden omdat je paard dan niet aan het minimaal
aantal uren weidegang komt ;). 2 uur is altijd nog beter dan niets. Op sommige stallen heb je nou eenmaal niet de mogelijkheid
tot 24 uur weidegang.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:39

Belachelijk.
Daarbij vind ik ook dat paarden na 5 jaar uit de manege moeten , mja dat is een andere discussie.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:40

Ragnildje schreef:
@Sodeletuut

Ja, ik vind ook dat een paard langer dan 2 uur op de wei moet, maar (helaas) kunnen sommige maneges e.d. dat niet...
Daarom houd ik niet zo van mega-maneges, waar paarden staan die dus helemaal niet of nauwelijks in de wei mogen. :n

Houd ik ook niet van, bah.. Kan er echt kwaad om worden.. Ik vind zelfs 2 uur misselijkmakend..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:41

TS: Waar baseer je dit op? Wellicht mogen de paarden niet op de wei als jij op stal bent? En andere periodes wel?
En niet op de wei hoeft niet gelijk te staan aan niet buiten komen, waar de mensen die reageren nu kennelijk vanuit gaan

Freedom1

is héél zielig en ik vind het niet kunnen

Collie2008

Ja, erg sneu, heb zelf leren rijden op een manege waar de paarden swinters nooit buiten kwamen en zomers alleen de weekenden

zou nu nooit mijn kind op zo'n manege laten rijden

Paarden horen sowieso overdag naar buiten, ook manegepaarden

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:42

stef schreef:
TS: Waar baseer je dit op? Wellicht mogen de paarden niet op de wei als jij op stal bent? En andere periodes wel?
En niet op de wei hoeft niet gelijk te staan aan niet buiten komen, waar de mensen die reageren nu kennelijk vanuit gaan

Dat weet je als manege klant wel toch? Genoeg maneges waar paarden niet op het land komen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:42

stef schreef:
en niet op de wei hoeft niet gelijk te staan aan niet buiten komen, waar de mensen die reageren nu kennelijk vanuit gaan

Ehm nou als er staat dat de paarden in een stal staan lijkt mij dat best wel binnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:43

Ik zou er een manege op selecteren.

Anoniem

Sodeletuut schreef:
stef schreef:
en niet op de wei hoeft niet gelijk te staan aan niet buiten komen, waar de mensen die reageren nu kennelijk vanuit gaan

Ehm nou als er staat dat de paarden in een stal staan lijkt mij dat best wel binnen.

Ze kunnen toch ook in een paddock,dat is meestal ook buiten :j

Sodeletuut

FlorisSam schreef:
Ze kunnen toch ook in een paddock,dat is meestal ook buiten :j

Ja, maar in de openings post staat dat ze op stal staan.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:49

@TS: In je OP staat dat als je een pony huurt dat hij/zij de wei in mag,maar die zijn meestal al vol.
Dat betekent dan toch dat er paarden zijn die wél buiten komen op die manege?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:52

xxxiloveu schreef:
Alleen eigen paarden worden op wei gezet

@FlorisSam. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:53

Weet je zeker dat ze niet op de wei staan? Ik dacht bij m'n vorige manege ook dat de pony's nooit buiten stonden, totdat ik er ging stage lopen.
Toen kwam ik erachter dat ze op zondag altijd buiten staan en 's ochtends voordat er mensen komen :)
Dus misschien is dat bij jouw manege ook wel zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:54

Sodeletuut schreef:
xxxiloveu schreef:
Alleen eigen paarden worden op wei gezet

@FlorisSam. :)

Excuses,lezen is moeilijk :+

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:54

FlorisSam schreef:
@TS: In je OP staat dat als je een pony huurt dat hij/zij de wei in mag,maar die zijn meestal al vol.
Dat betekent dan toch dat er paarden zijn die wél buiten komen op die manege?

De pensionpaarden ja!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:56

Nou ik hoop dat je je vergist heb en dat ze misschien als jij er niet ben op de wei staan... anders is het wel zielig!