Mijn neefje van 11 is gek op paardrijden maar op les is hij na anderhalf jaar nog steeds de enige jongen. Wie weet een manege of lesgroep (omgeving Tilburg-Zuid of dorpen in de omtrek) waar met pit lesgegeven wordt en wat meer jongens van zijn leeftijd aanwezig zijn?
Ik ben er bang voor...Vooral op die leeftijd zul je het overgrote deel op de voetbalclub vinden en (helaas) niet in een manege... Hopelijk vindt hij het leuk genoeg om niet om die reden te stoppen...?!
ikke
Geplaatst: 10-03-11 18:39
Manege of lesgroep ken ik daar niet, maar ik ken wel iemand in die omgeving die hem niet alleen serieus iets zou kunnen leren, maar hem ook serieus neemt als hij echt iets wil leren (en dat is meer dan alleen op een paard zitten!) http://www.dewegvanhetpaard.nl/
Oke, dat wist ik dus niet. Maar idd echt een aanrader
Ine23
Geplaatst: 10-03-11 18:46
Het Hoefke in Riel heeft denk ik een jongen of 3 van die leeftijd rondlopen . En we hebben een paar mannelijke pensionklanten ook. Je mag me altijd pb'en (sta er zelf op pension)!
Manege 't Halster in Oisterwijk heeft op vrijdag een les waar 2 jongens in rijden van (ik schat) 9 - 10 jaar. ik geloof dat er op donderdag ook een les is met 2 jongens van 9 a 10 jaar.
Ik merkte ook dat een paar jaar geleden geen jongens meereden in onze les, maar sinds ik veranderd ben van manege, zit ik in een groep met jongeren (rond de 16) en volwassenen & daar is het aantal jongens-meisjes ongeveer 50%
Begrijp wel dat het leuker zou zijn voor die jongen met 'soortgenootjes', maar ken natuurlijk de regio niet waar je iets zoekt Kan hij niet enkele vrienden/klasgenoten overhalen om met hem te leren paardrijden?