F7 of door naar F8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koekimonster

F7 of door naar F8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 09:52

Hallo,
ik ga binnenkort op voor de F7a, alleen wil ik met de pony die ik nu rij zo snel mogeljik naar de B overgaan. Nu staat erop de fnrs site dat ik eerst de f8 moet hebben, dit heb ik ook besproken met me instructrice en die zei dat we dat idd moesten. Maar moet ik dan tot de F7B gaan? of moet ik tot de F8a/b gaan? Of hoef ik toch niet tot de f8 te gaan en kan ik gewoon starten? Want ik wil toch zo snel mogelijk in de B gaan starten :)

Onali

Re: F7 of door naar F8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:49

Waarom niet gewoon gelijk de B doen? Btw 7 a en b proeven zijn hetzelfde, heeft verder niks met niveau te maken ;)

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:59

Volgens mij moet je eerst 2x de F7 gehaald hebben (2 promotiepunten) voordat je naar de F8 mag. De a en b proeven zijn hetzelfde en worden op de manege vaak om en om gegeven, maar heeft inderdaad niets met niveau te maken.
Om een manegestartkaart aan te kunnen vragen moet je op F8 niveau zitten. Of je die dan dus ook gehaald moet hebben vind ik zelf onduidelijk...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:01

Waarom moet alles zo snel mogelijk? Beetje geduld hebben en gewoon de F8 afmaken ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:05

Je moet volgens het regelement minimaal 1x een PP hebben gehaald in de F8 om een manegestartkaart aan te vragen.

Als je gewoon lid bent van de KNHS en via hun een startkaart aanvraagt maakt het niets uit wel niveau je bent gestart in de F proeven dus neem aan dat je op een manegestartkaart in de B gaat starten?

Hoeveel punten heb je nu in de F7 gehaald? Je mag namelijk pas over naar de F8 volgens de regelementen als je 2 PP hebt gehaald. Daar is geen ontkomen aan maar wat je bv wel kan doen is op 1 wedstrijd met 2 paarden F7 starten zodat je op dezelfde dag de punten haalt om door te stromen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:07

Als je de F8 gehaald hebt, wil dat niet automatisch zeggen dat je B mag starten. Daar zal gewoon een startkaart voor aangevraagd moeten worden bij de KNHS. Ook het niveau F8 vergeleken met B is een groot verschil, dat je F8 goed haalt, wil niet zeggen dat je ook winstpunten rijdt in de B. Bij de FNRS proeven wordt vooral gelet op je eigen rijden, en niet zozeer naar hoe je pony loopt. Bij de KNHS juist wel, en daar gaat het meestal fout.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:36

WD-V -> MA betreft vraag over FNRS=proeven.

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 13:59

Marizzz schreef:
Volgens mij moet je eerst 2x de F7 gehaald hebben (2 promotiepunten) voordat je naar de F8 mag. De a en b proeven zijn hetzelfde en worden op de manege vaak om en om gegeven, maar heeft inderdaad niets met niveau te maken.
Om een manegestartkaart aan te kunnen vragen moet je op F8 niveau zitten. Of je die dan dus ook gehaald moet hebben vind ik zelf onduidelijk...

onze manege doet niks met die promotiepunten.. ik ben verplicht om F7a en b te doen steeds.

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:02

ik heb al een aantal oefen b-wedstrijden gereden en ik was altijd ronde de 190 punten ( zelfs toen ik meedeed met een manege pony die ik na veel moeite nagevelijk kreeg ) en het is gewoon dat de pony die ik rij al een x nl kampioen is geweest etc. en ik wil gewoon graag ook weer officeel gaan starten. Dus op dit moment heb ik niet veel geduld. Ik heb de vorige f-proef ook met haar gereden en toen reed ik haar net 2 maanden en werden we meteen 1ste met 237 punten.

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:05

kleinvosje schreef:
Als je de F8 gehaald hebt, wil dat niet automatisch zeggen dat je B mag starten. Daar zal gewoon een startkaart voor aangevraagd moeten worden bij de KNHS. Ook het niveau F8 vergeleken met B is een groot verschil, dat je F8 goed haalt, wil niet zeggen dat je ook winstpunten rijdt in de B. Bij de FNRS proeven wordt vooral gelet op je eigen rijden, en niet zozeer naar hoe je pony loopt. Bij de KNHS juist wel, en daar gaat het meestal fout.

Ik weet dat er een verschil is tussen b en f maar het gaat mij erom of ik nu zonder dat ik een f8 heb gehaald toch al in de b officeel kan gaan. En ik heb al meerdere b-wedstrijden gehad maar die waren niet voor winstpunten

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:05

koekimonster schreef:
Marizzz schreef:

onze manege doet niks met die promotiepunten.. ik ben verplicht om F7a en b te doen steeds.

als jij de a versie doet , doen de andere ruiters dat ook , net zo met de b versie . dit zegt niets over je niveau.
je mag bij mijn weten ook niet zelf uitkiezen welke versie je wilt rijden.

als je denkt dat het je te lang duurt, zou je ook eens kunnen overleggen om op een andere fnrs manege een f7 proef te mogen rijden, zodat je sneller klaar bent.

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:09

@parador dat was ik ook van plan. Ik sta nu ingeschreven voor de F7a op 1 manege en nu ga ik me inschrijven voor de volgende maar ik heb gewoon een vraag over het naar de b gaan en verder nergens over.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:10

Volgens mij is die vraag ook al beantwoord.
Om een manegestartkaart aan te kunnen vragen moet je minimaal 1 PP in de F8 hebben.

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:13

een manege startkaart is toch alleen voor de manege toch? Maar ik wil door heel limburg kunnen rijden. Want bij ons op de manege doen ze niet voor winstpunten.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:16

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:18

misschien moet je de site van de fnrs even goed lezen, daar staat precies uitgelegd wat een manegestartkaart is. Dit betekend dat je onder de naam van je manege op officiele wedstrijden mag starten (je hoeft dan geen lid van een vereniging te worden) hiervoor moet je in de f8 een punt gehaald hebben. (daar heeft de a of b versie van de proef niets mee te maken)

http://www.fnrs.nl/ruiters/?id=159

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:20

Nee, een manegestartkaart is om met een manegepony deel te nemen aan de KNHS westrijden. Volgens mij is het zelfs zo dat er niet eens de naam van een pony op staat, maar dat je ook mag wisselen met pony's, maar ik ben niet zo bekend met het FNRS systeem dus dat zou je moeten nakijken.

Wanneer je met 1 specifieke pony KNHS wedstrijden wilt gaan rijden en het mag dan kan je net zo goed op naam van die pony een KNHS staartkaart aanvragen en heel die FNRS proefjes achterwege laten.
edit: je moet dan idd wel lid zijn van een vereniging.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:21

Koekimonster. Je haalt 2 dingen door elkaar.

Je hebt om te starten in de B nodig:
*KNHS startkaart, gewoon aanvragen als je zelf een vaste combi bent met je paardje bij de KNHS.
Hierbij heb je niets van doen met je niveau in de FNRS proeven.
Of:
*manegestartkaart om in de B te starten bij de KNHS, deze kan je via de manege aanvragen, is geldig voor alle wedstrijden die door de KNHS zijn uitgeschreven. Minimaal moet je hiervoor 1 PP hebben in de F8.
Deze is persoonlijk op jou naam en mag je dus gebruiken om met verschillende paarden te starten.

F7 A of B proeven zegt niets over je niveau. Het zijn verschillende proeven van hetzelfde niveau zodat je niet telkens dezelfde rijdt. Je mag je punten wel verzamelen door 2x F7A te halen of 2xF7B, hoeft niet van beide te zijn.

Je zegt dat je manege niets doet met de PP punten, maar als het goed is staan ze wel in je FNRS paspoort bijgeschreven. Heb je er 2 gehaald in de F7 dan mag je F8 starten. Zo niet dan moet je eerst die punten in de F7 halen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:22

Falona schreef:
Wanneer je met 1 specifieke pony KNHS wedstrijden wilt gaan rijden en het mag dan kan je net zo goed op naam van die pony een KNHS staartkaart aanvragen en heel die FNRS proefjes achterwege laten.
edit: je moet dan idd wel lid zijn van een vereniging.

maar in dat geval moet je eerst lid worden van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS, als je manege dat niet is.
Als je niet ook nog lid mag worden is een manegestartkaart dus nog wel een goede optie.

edit zoals heel mooi verwoord door miepe
Laatst bijgewerkt door lejo op 11-02-11 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:23

koekimonster schreef:
een manege startkaart is toch alleen voor de manege toch? Maar ik wil door heel limburg kunnen rijden. Want bij ons op de manege doen ze niet voor winstpunten.

Met een FNRS ruiterpaspoort mag je ook starten op andere FNRS maneges, om daar F-proefjes te rijden, ongeacht of je F8 bent ja of nee. Je kunt gewoon een FNRS-manege bellen of mailen, zeggen "hoi ik ben die-en-die ik rijd op manege X en ik start nu F7 en wil graag bij jullie meedoen aan de wedstrijd".
Met een manegestartkaart mag je KNHS wedstrijden starten met een manegepaard. Om dat te mogen doen moet je F8 zijn (en dus een promotiepunt hebben gehaald in de F8).

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:24

koekimonster schreef:
@parador dat was ik ook van plan. Ik sta nu ingeschreven voor de F7a op 1 manege en nu ga ik me inschrijven voor de volgende maar ik heb gewoon een vraag over het naar de b gaan en verder nergens over.

veel suc6 en plezier

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:47

nou dan wordt het dus geen manege startkaart want ik ga met 1 vaste pony rijden en das geen manege pony! Maar bedankt voor het antwoorden op de vraag! :)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:39

koekimonster schreef:
nou dan wordt het dus geen manege startkaart want ik ga met 1 vaste pony rijden en das geen manege pony! Maar bedankt voor het antwoorden op de vraag! :)

nee, dan wordt het een gewone KNHS startkaart