vraag over opzegtermijn manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

vraag over opzegtermijn manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:44

Ik wil graag mijn lidmaatschap opzeggen bij mijn manege, maar nu staat er dit op de site:

Leden kunnen per 1 januari het lidmaatschap van de vereniging opzeggen d.m.v. een schriftelijke afmelding of per e-mail naar de secretaris, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Indien men na deze termijn opzegt, is men verplicht tot het betalen van de contributie zoals vastgesteld in de Algemene Ledenvergadering en het nakomen van de kantinedienst-verplichtingen.

Betekent het dan dat ik tot 30 januari kan opzeggen of dat ik het al voor 31 december moest doen???

julio111

Re: vraag over opzegtermijn manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:46

IK denk dat je voor 30 januari moet opzeggen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:47

als je 1 januari opzegt dan loopt je termijn tot en met 1 februari. Dus op moment van opzegging dan betaal je nog een maand. Als ze per maand werken en je wilt voor 1 februari opzeggen dan had je dat eigenlijk al moeten doen. Gewoon even overleggen met de manege is dan het handigst.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:50

je kunt alleen per 1 jan je lidmaadschap opzeggen. Dit moet je doen door in elk geval 1 maand van te voren aan te geven dat je je lidmaatschap op wilt zeggen. Anders moet je dus weer voor een heel jaar betalen en je klusjes doen.
Voor dit jaar ben je dus al te laat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:57

Het lidjaar loopt van 1 januari t/m 31 december. Je hebt een maand opzegtermijn dus je moet 1 maand voor aanvang van het lidjaar opzeggen.

Je moet dus uiterlijk 1 december opzeggen voor het komende lidjaar. Je moet voor 2011 dus nog de contributie betalen, maar je kan al wel alvast voor 2012 opzeggen. Houdt er rekening mee dat in in ruim 11 maanden een hoop dingen kwijt kunnen raken. Zorg dus dat als je nu al opzegt dat je hier een schriftelijke bevestiging van terug krijgt en dat je die bewaard mochten ze tegen het eind van 2011 niet meer weten dat je opgezegd hebt ;)

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:09

Bedankt allemaal!!!

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:20

Saantje schreef:
Ik wil graag mijn lidmaatschap opzeggen bij mijn manege, maar nu staat er dit op de site:

Leden kunnen per 1 januari het lidmaatschap van de vereniging opzeggen d.m.v. een schriftelijke afmelding of per e-mail naar de secretaris, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Indien men na deze termijn opzegt, is men verplicht tot het betalen van de contributie zoals vastgesteld in de Algemene Ledenvergadering en het nakomen van de kantinedienst-verplichtingen.

Betekent het dan dat ik tot 30 januari kan opzeggen of dat ik het al voor 31 december moest doen???

Het staat er een beetje raar. In eerste instatie noemen ze dat je 'per 1 januari het lidmaatschap van de vereniging kan opzeggen'. Dus dan zou je zeggen in jouw situatie....indien je nu wilt opzeggen en je (bv. 10 januari) een mail stuurt naar de secretaris, moet je er dus inzetten dat je graag je lidmaatschap voor die manege wilt opzeggen, met de inachtgenomen termijn van 1 maand, per 10 februari. (zo werkt een opzegtermijn namelijk!!!)

In tweede instantie staat er dat: indien men na deze termijn opzegt, men verplicht is "....."> dit is een beetje onduidelijk! want een opzegtermijn kunnen zij inderdaad op 1 maand zetten maar dan is het wel ongeacht de datum (zie hierboven) ..... een opzegtermijn gaan namelijk in op de dag dat je wilt opzeggen (net als bij een arbeidsovereenkomst)

Ik denk dus dat ze bedoelen dat je per 1 januari kunt opzeggen en dan binnen 1 maand.....dus dat zou inhouden dat je van 1 januari 2011 tot 1 februari 2011 kunt opzeggen. maar ik zal dit even navragen op je manege....en ook zal ik ze erop wijzen dat wat ze op de site hebben staan, niet duidelijk is! Het is of opzeggen binnen 1 maand (dus van 1 jan. - 1 feb. of opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand maar dat kan dus op elke willekeurige dag! Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :D Welke manege gaat het om trouwens? (ff nieuwsgierig;) )

edit: heel kort voorbeeld....als ik morgen een brief stuur dat ik mijn lidmaatschap voor de manege wil opzeggen....moet ik rekening houden met hun opzegtermijn van 1 maand. Dus ik stuur morgen ( 10 januari 2011) een brief naar de secretaris van de manege dat ik, met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand, mijn lidmaatschap van die manege wil opzeggen per 10 februari 2011. Je kunt (zoals hun op de site hebben staan) dus nooit opzeggen ná de opzegtermijn want de opzegtermijn gaat pas in op het moment dat jij kenbaar maakt dat jij wilt opzeggen!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:27

WD-V -> MA