zo maar eens op een manege paard.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marnique2

zo maar eens op een manege paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:40

Au zeg, had het al in mijn rug maar nu helemaal, ben mijn eigen paardje gewend maar die staat met hoest nu even op rij- rust.. ging toch even lessen.

Maar o jee dat ben ik echt niet meer gewend, te eerste lag er een springzadel op waardoor de zit van jezelf gelijk verkeerd is, benen te ver naar voren en dergelijke.

Ik heb de les uitgereden en weet dat dit echt wel goed voor me was maar nu is het ff op....

Hebben jullie dat wel eens??

Greets Pauline

Macs

Re: zo maar eens op een manege paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:42

Jup, als ik weer eens op een ander paard rij, dan is het echt even wennen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:23

-> MA

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:55

Nee eigenlijk niet:+ Ik rijd wel eens met vriendinnen op haar pony's. Maar dat zijn ook eigen pony's ik denk dat als je je eigen zadel gewent bent dat het inderdaad vervelend kan zijn als je op een vervelend zadel komt te zitten. Het paard loopt natuurlijk ook niet zoals je gewent bent!
Beterschap met je paardje!

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:38

Hahaha, heul herkenbaar :D

Was ook even paardloos, heb in die tussentijd bij een kleinschalig manege gereden. Pffffffffff, kanonne wat een keiharde zadels(over doorzitten gesproken %)) en ik had spierpijn van het been geven ~~}> Ze waren niet vooruit te branden, maar verder heul lief en braaf hoor ;)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:40

haha andere paarden rijd ik heel vaak. alleen de manegepaarden over het algemeen pff.. en dan met name afgestompte slome paarden, wordt echt helemaal gestoord van heb er zo vreselijke hekel aan, ben daarna ook echt doodop (niet alleen manegepaarden natuurlijk zijn afgestompt)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:04

Jup ik ken het. Heb een tijdje op een andere manege springlessen gehad op een manegepony. Was heel leuk, maar reed totaal anders dan mijn eigen paard en pony. Pony was niks mis mee, wel heel moeilijk nageeflijk te krijgen, maar was ook altijd op na zo'n les. Wel veel van geleerd!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:07

Op de manege rij ik altijd op een heel smal paardje, en in het begin was dat wel even wennen na mijn dikke fjord. Verder kan ik overal wel lekker op rijden. Behalve friezen, die gooien zo hoog op.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:08

Vind het ook altijd raar om op een ander paard te stappen. Rij mijn verzorgpaard nu al 2 jaar, en ken dr door en door. Toen ik laatst op de Fjord van mijn vriendin zat voelde ik me net zo'n dwerg op een hobbelpaard. Wát een kleine pasjes :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:10

Ik heb ruim drie jaar terug, toen ik mijn eigen pony pas had, enkele lessen op een manege paard gereden (via een school prokect) en god dat was raar! Hij was een stuk groter en sterker en het valt toch vies tegen als je op een paardje zit dat hoe dan ook probeert om achter zijn voor ganger aan te crossen, koste wat koste. Op de manege waar ik vroeger reed (voordat ik mijn eigen pony had), reden we (bijna) altijd vrij. We waren met een vaste groep meisjes, en iedereen kon gewoon voor zich rijden, geen gehobbel achter elkaar aan.

De afgelopen jaren heb ik eigenlijk ook maar een ander paard dan mijn eigen gereden, nl het paard van mn (ex) schoonouders, die weer heel makkelijk in alles is (in vergelijking met mijn eigen pony).