heleenxx schreef:Ik heb het filmpje ook even bekeken en het ziet er allemaal heel vriendelijk uit.
Je zit er netjes op, de figuren kloppen wel, er gaat niks mis. Hiermee scoor je wel punten bij de F proefjes. Maar in de B kijkt de jury gewoon met heel andere ogen. Daar willen ze een paard nageeflijk zien lopen, en in de goede buiging op de voltes en in de hoeken.
Daar zou ik aan gaan werken voordat je verder serieus B wilt gaan rijden, anders ben ik bang dat je punten meestal niet veel hoger zullen zijn.
Dank je! Met de F gaat het ook best goed! Daar heb ik wel commentaar staan op protocollen maar niet van die dingen die er nu op staan.
Maar ik heb misschien net iets te weinig zelfvertrouwen. Kwam hard aan.
Dus ik denk datik voortaan gewoon F proefjes blijf doen en dan later als ik echt helemaal snap hoe het werkt B ga starten.
Als ik op een prive paardje rijd dan loopt hij ook nageeflijk maar met de meeste manege pony's lukt het me niet zo. Ja als je ze erin trekt maar ik denk dat dat niet de bedoeling is. Die buiging in voltes ben ik hard op aan het oefenen. Maar dat schrijf ik ergens al! Vind ik dus heel moeilijk!
Mootje schreef:RanRan schreef:Een wedstrijd gaat op de eerste plaats om mijn eigen vorderingen.
En daar ga je mis.... Dit is niet de instelling van de KNHS
Citaat:
En ik denk dat het wel een goed uitgangspunt is om te rijden om jezelf te verbeteren.
Het is niet officieel van de KNHS namelijk. Gewoon een jury van de manege.
En nogmaals ik weet dat het niet goed genoeg is maar ik rijd net 2 jaar en moet gewoon nog heel veel leren. Maar dat vind ik wel heel leuk!!!
Als je zelf weet dat je niet B-waardig bent, waarom doe je dan mee aan een onderlinge B wedstrijd?
Omdat het bij onze manege zo is. Ze doen niet iedere maand F proeven omdat het dan te snel zou gaan voor veel. Dus vullen ze de boel op met deze B proefjes. In de B3 rijden allemaal meiden die tussen de F3 en F6 rijden. Er is ook een B1a, zonder galop. Bixie wordt gereden door de allerkleinste. Die zijn meestal nog niet echt toe aan de F1.
Maar niemand is B waardig. Gaat om de ervaring zeg maar. En bij een wedstrijd neem ik aan dat het wel met andere ruiters vergeleken wordt. En ik begrijp niet dat er soms grote fouten gemaakt worden maar daar wel veel meer punten voor gegeven zijn. Dus doe ik blijkbaar iets erg fout!
EsmeeBlom schreef:RanRan schreef:Dus voor mij wel al een hele verbetering!!!
Máár, dat weet de jury niet. Die ziet jullie en kijkt vanuit hoe het zou moeten zijn, die heeft geen boodschap aan of het deze keer beter ging dan vorige keer..
Nee dat bedoel ik ook niet. Ik bedoelde dat ik veel hoger eindig als ik het zeer beroerd doe.
Dus vandaar de teleurstelling dit keer.
Maar ik ga het wel laten rusten en lekker oefenen verder!
Bzoem schreef:Ben geen jury... maar ik zie eigenlijk ook niet waar het mis gaat bij die volte x-x met hals strekken. Het hals strekken lukt totaal niet (sorry) maar je blijft wel draven. Of de schrijver had het mis, of de jury zat niet op te letten? Voltes vind ik moeilijk te beoordelen of ze te groot zijn of niet, de bak lijkt een beetje uit verhouding op het filmpje namelijk.
Ja zijn neus moet veel lager toch? Kniehoogte van de pony als ik het goed heb?
Maar ik geef hem wel de ruimte zonder de teugels ineens los te gooien. Hoe krijg je dan zijn hals lager?
Mijn intructrice zei dat het niet zo heel veel uitmaakte hoe diep hij komt maar dat er aan mijn houding en tempo niks mag veranderen.