Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Asyaa schreef:Nee hoor, nieuwe generatie mensen
'Steeds meer mensen met paarden, steeds minder paardenmensen' is een vaak gehoord gezegde. Zelfde gaat eigenlijk ook op voor de manege ruiters. Ik werk zelf op een (deels)manege en wat hier soms voorbij komt... Kinderen die staan te janken van 'neeehee ik wil niet op die bler bler bler' 'op die wil je dan?' 'dieehieee' 'die is ziek, wie zou je dan willen' 'neeheee alleeeeen diiihieee' nou krijg toch het schijt. En dan moeders er ook nog naast 'heel de week loop je te zeuren dat je wilt paardrijden dus je gaat ook'. Nou snap ik moeders ook helemaal, die kinderen kunnen zeuren want paardjes zijn oh zo leuk, maar als er ook maar iets anders is is het bleren. Laatst moest er vanwege kreupelen ponys een paard meelopen. Nou ding is liever dan de meeste ponys, en je kan er bijna een kanon langs afschieten. 'Neeeehee bleer bleer bleer daar ga ik echt niet op' 'Hoezo dan? Wat is er zo eng aan?' 'Hijs grooohooot' 'Aha, nog meer problemen?' 'nee sniksnik'
Gelukkig zijn er nog een heleboel kinderen die wel fatsoenlijk (willen) rijden. Maar bij een enkele denk ik toch kind doe ons allemaal een gunst en ga met my little pony spelen.

Miss_Malfoy schreef:Ik denk dat maneges een hoop ellende kunnen voorkomen, door simpelweg eerst een soort cursus te laten doen door mensen. Zo kun je beter inschatten wie in welke groep (bange beginners, dappere beginners etc) hoort, en alvast wat basiskennis meegeven om te zorgen dat mensen vlot op weg geraken.
Emmaa_ schreef:Ligt niet aan je manege, dat zijn de mensen zelf dit is overal wel hoor.Twee jaar geleden begonnen steeds meer mensen van de andere maneges binnen te stromen bij de onze. Stuk voor stuk waren het ruiters die eigenlijk bang waren om echt paard te rijden.
?
.
).