Ach, wat zielig eigenlijk...

Moderators: Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chezshir77

Ach, wat zielig eigenlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 07:56

Mijn dochtertje zit op ponyrijles. De manege waar ze op zit vind ik voor de kinderen geweldig, maar gisteren viel mij toch iets op wat me niet helemaal lekker zit.

De pony's worden echt prima verzorgd, ze hebben mooie ruime stallen, met lekker fris stro, ze zien er allemaal gezond en happy en goed verzorgd uit.
Maar toen ik gisteren de pony die mijn dochter mocht rijden ging optuigen vielen mij twee dingen op. Ten eerste zat zijn enkel gebroken watertrenst gedraaid en verkeerd vastgemaakt aan de bakstukken en een van de teugels. Dit zorgt ervoor dat dat ding natuurlijk klemt in de mond en misschien wel superveel pijn heeft gedaan. God weet hoe lang dat al zo zat.... ik heb het goedgedaan en zag toen dat het bitje eigenlijk gewoon te klein is. Daarnaast heeft de pony een zadel wat volgens mij net zo oud is als de pony zelf (ruim 30 jaar, het dier heeft daar bijna zijn hele leven al les gelopen)
Ik vind het eigenlijk superzielig dat zo'n oude pony al zo ontzettend lang manegepony is, en daarnaast dan ook nog zulk oud tuig heeft. Het beestje is zo ontiegelijk braaf, dat het gewoon eng is, hij laat zich alles welgevallen de arme schat.
Ik overweeg om een van de instructeurs aan te spreken, of zou ik beter een brief of mail kunnen sturen? Of heeft het allemaal geen enkele zin?

Pikeur

Re: Ach, wat zielig eigenlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:57

Ik zou het persoonlijk melden, dus gewoon even aanspreken, maar of het zin heeft durf ik niet te zeggen

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:10

gewoon even zelf aan de instructrice vragen. Zij kan je dan ook uitleggen waarom ze voor dit bit en zadel gekozen hebben.
Als iemand zou vinden dat jouw dochter te kleine schoenen aan heeft, zou je dan willen dat ze het je persoonlijk zeggen of dat ze je een briefje door de brievenbus gooien?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:11

Dat die oude pony al zo lang lespony is, vind ik niet zo zielig. Lespony's krijgen over het algemeen voldoende beweging in plaats van te weinig, en... rust roest. Ook met oud harnachement heb ik geen probleem, mits het past en goed onderhouden is.

Ik zou niet een van de instructeurs aanspreken maar eerder een gesprek met de eigenaar aangaan. Dan heb je direct feedback. Als een trens verkeerd aan het hoofdstel is vastgemaakt vind ik dat de (mede)verantwoordelijkheid van de instructeur, die elke les moet controleren of de paarden correct zijn opgetuigd. Zo'n melding zou ik daarom bij de leidinggevende doen. Er zijn namelijk vast meerdere instructeurs.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:13

Aanspreken inderdaad.

De manege waar ik wel eens ga rijden met mijn paard heeft dit ook.

De zadels doen me echt pijn aan de ogen, passen van geen kant..........die pony's moeten gewoon pijn hebben...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:26

Waarom rij je daar dan?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:27

Omdat ze een binnenbak hebben............en mijn paard gewoon goed passend tuig heeft.

Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik ....

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:31

Het odue zadel, zou ik niet erg vinden, zolang het maar past.

Het bit dat verkeerd zat, had ik echter wel gelijk bij de instructie aangegeven. Daar hoort gewoon opgelet te worden.
Het is vaak na de beginnerslessen dat de hoofdstellen op manieren worden losgemaakt en weer in elkaar gezet worden, die je jezelf niet voor mogelijk kan stellen.
(Heb op een manege gewerkt en na sommige lessen had ik toch wel flink tijd nodig om alles weer goed te krijgen...)

Over dat het bit niet past, gewoon aangeven. "Het viel mij op dat......"

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:19

Dit is geen specifieke vraag over harnachement maar meer een vraag over wel of niet de instructeurs van de manege er op aan te spreken. Dit topic staat dus op het verkeerde forum daarom wordt het verplaatst.

HAR-->MA

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie