GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 23:23

Hoihoi,
Ik zit er over te denken een andere manege te zoeken.
Nu vroeg ik me af of iemand een leuke manege weet waar echt goed les word gegeven en waar het niet alleen maar om het geld gaat.
Ben heeel erg benieuwd naar waar jullie rijden en jullie ervaringen!
Oja, ik woon in haarlem dus het moet niet al te ver weg van daar zijn.

groetjes!

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:26

vroeger,heel vroeger reed ik bij manege halfweg,spaarnwoude. erg over te spreken. leuke paarden en goede instruktie. en een mooie plek voor nog s een buitenrit

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:45

knollentuin schreef:
vroeger,heel vroeger reed ik bij manege halfweg,spaarnwoude. erg over te spreken. leuke paarden en goede instruktie. en een mooie plek voor nog s een buitenrit


Volgens mij is dat nog steeds zo. :j

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:14

hahahaha daar rijd ik nu xD
maar daar vind ik de dressuurlessen echt super saai en zo goed vind ik ze ook niet meer...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:15

Ik rijd op Equito en dat vind ik een hele fijne manege. Is op de rand van Amstelveen/Amsterdam, ik weet niet of dat te ver voor je is.

laurenxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-06-10

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:16

kan je niet beter kijken in de richting van de knhs daar is dresuurles nooit saai en je leert veel moet je alleen een manege geeft die daarvoor instructeurs heeft..

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:16

Manege Ruckert in Zandvoort! Leuke, afwisselende lessen, veel verschillende paarden/pony's, goede sfeer, mooie buitenritten(strand!) en je kunt er vanuit Haarlem met de trein naar toe.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:17

Fiffill schreef:
Ik rijd op Equito en dat vind ik een hele fijne manege. Is op de rand van Amstelveen/Amsterdam, ik weet niet of dat te ver voor je is.

hmm dat weet ik niet,
hebben ze toevallig een site?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:19

laurenxx schreef:
kan je niet beter kijken in de richting van de knhs daar is dresuurles nooit saai en je leert veel moet je alleen een manege geeft die daarvoor instructeurs heeft..

wat bedoel je met knhs?
das toch geen manege maar ongv. hetzelfde als fnrs alleen dan voor alleen eigen paarden?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:20

demiyolu schreef:
Manege Ruckert in Zandvoort! Leuke, afwisselende lessen, veel verschillende paarden/pony's, goede sfeer, mooie buitenritten(strand!) en je kunt er vanuit Haarlem met de trein naar toe.

maar het gaat mij niet om de afwisselende lesse en mooie buitenritten maar dat ik er echt wat leer...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:20


Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:23

Misschien is het handig als je uitlegt wat je niveau is en wat je precies zoekt op een manege?

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Re: GZ, een manege waar GOED les word gegeven - Noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:24

Heb even in je berichten zitten neuzen naar aanleiding van je onderschrift maar Marty kan ook heel leuk en goed lesgeven hoor!

laurenxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:25

nee hoor het is niet alleen voor eige paarden , ik zat vroeger op funny horse(aalsmeer) en daar heb je een speciale les voor mensen die aan wedstrijden doen een knhs instructeur geeft les en dit kan gewoon op een manege paard.
Of a op privé les dan leer je veel meer

Lauraaa_

Berichten: 87
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:27


Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:29

laurenxx schreef:
nee hoor het is niet alleen voor eige paarden , ik zat vroeger op funny horse(aalsmeer) en daar heb je een speciale les voor mensen die aan wedstrijden doen een knhs instructeur geeft les en dit kan gewoon op een manege paard.
Of a op privé les dan leer je veel meer

Volgens mij hebben de meeste manege-instructeurs een knhs-diploma ;) ...

laurenxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:29

nee hoor

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:31

demiyolu schreef:
Heb even in je berichten zitten neuzen naar aanleiding van je onderschrift maar Marty kan ook heel leuk en goed lesgeven hoor!

haha ja das zeker waar!
maar van marty krijg ik al les op haar pony (tevens mijn bijrijdpaardje) en nu mag ik nog 1x per week opeen manege blijven rijden en zocht ik dus een echt goede manege!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:32

Sientje schreef:
Misschien is het handig als je uitlegt wat je niveau is en wat je precies zoekt op een manege?

niveau, ja dat weet ik niet echt, rijd al 8 jaar maar heb nooit echt super goed les gehad...

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:34

laurenxx schreef:
nee hoor het is niet alleen voor eige paarden , ik zat vroeger op funny horse(aalsmeer) en daar heb je een speciale les voor mensen die aan wedstrijden doen een knhs instructeur geeft les en dit kan gewoon op een manege paard.
Of a op privé les dan leer je veel meer

oke, en hoe weet ik waar ik de knhs maneges kan vinden?
privé les is te duur dat kost al gouw 25 euro en die krijg ik al waarschijnlijk op mijn bijrijdpony :D

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:35

Lauraaa_ schreef:
Stal Jasper in Beinsdorp :j !

Leuke paarden en er wordt erg goed lesgegeven.

Site: http://www.staljasper.nl

o ik hoor juis veel dat het neit zo'n goede manege is en dat er veel weg zijn gegaan.. :?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:35

Mijn manege is aangesloten bij het FNRS. :j Ik dacht dat veel instructeurs een KNHS-diploma hebben, dat is toch gewoon een officieel diploma?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:38

Fiffill schreef:
Mijn manege is aangesloten bij het FNRS. :j Ik dacht dat veel instructeurs een KNHS-diploma hebben, dat is toch gewoon een officieel diploma?
die manege van jou lijkt me heeeel erg leuk!
maar er staat dat de lessen vol zijn, klopt dat??
en die fjord is gaaf!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:43

Volgens mij hebben ze wel een wachtlijst, want het is behoorlijk populair (en niet zo heel extreem groot). Je kan natuurlijk altijd even informeren! Je bent geen beginner meer zo te lezen, dus op die wachtlijst hoef je sowieso niet. Als het je leuk lijkt zou ik gewoon even bellen of mailen, want ik weet er natuurlijk het fijne niet van, ik rijd er al jaren.
Ik vind het er zelf heel leuk, het is niet heel erg luxe (geen grote kantine oid) maar ze hebben wel 3 FNRS-sterren en die hebben ze dus voor de rest gekregen. Ik vind de instructie er heel goed, je leert er veel en de pony's zijn leuk. Ze hebben geen paarden, alleen pony's (alhoewel de paarden van de eigenaren heel soms meerijden met de gevorderden) en allerlei rassen, er staan ook twee kruisingen (moeder en dochter). Het is niet zo dat er alleen mini-pony's staan, de kleinste zijn Dartmoors. Ze hebben ook grotere rassen (een Draver die net aan geen paard is) zoals Haflingers en een Fjord, er rijden ook gewoon volwassenen. Van alles wat dus. Ik vind het er zelf superleuk, vergeleken met andere maneges waar ik ben geweest vind ik de kwaliteit van de lessen erg goed en de pony's zijn alles behalve saaie afgestompte paarden. En daarbij ziet het er ook nog heel erg netjes uit, de dieren worden goed verzorgd. En ik vind het er gezellig. :)

Die Fjord heb ik gister nog op gereden :D is inderdaad en erg leuk beestje, nog niet zo heel oud en heeft echt een eigen willetje af en toe als je niet consequent genoeg bent of even niet oplet. :Y)

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:46

xXEviIXx schreef:
Sientje schreef:
Misschien is het handig als je uitlegt wat je niveau is en wat je precies zoekt op een manege?

niveau, ja dat weet ik niet echt, rijd al 8 jaar maar heb nooit echt super goed les gehad...

Daarmee geef je nog geen antwoord op m'n vraag... ;) Leg eens uit wat je dan precies allemaal wel zou willen leren? Kortom, wat verwacht je van de manege waar je naar op zoek bent?