Ik mag dit jaar -eindelijk- op ponykamp dus zoek ik echt een leuke, waar vooral serieus wordt gewerkt met de paarden, dus niet dat er alleen maar spelletjes zijn of dat je de hele dag zo'n beetje niks met paarden doet. Dat je wel echt iets dóét en ook iets leert over het paard. hopelijk weet iemand een leuk ponykamp?
Paard Centraal is een Emiel Voest Freestyle trainingscentrum. Op het ponykamp ga je aan de slag met de 3 trainingsvormen van de Freestyle-methode: loswerken, grondwerk en rijden (met zadel en als je wilt en durft... ook zonder zadel). Je gaat ook kijken wie het schrikparcours het meest behendigst af kan leggen.
typ dit maar in bij googe (als je wilt!!): klein oever Die manege is heel leuk!! ik ga er dit jaar ook heen! Misschien zit het al wel vol! dat weet ik niet
Als je naar een echt leuke ponykamp wilt moet je egt naar klein oever gaan!!! ik ga daar nu al 6jaar min heen en het is er altijd gezzelig!! dit is de site ervan: www.kleinoever.nl Ik zal egt ff gaan kijken en voor de zomervakantie zijn er vast nog wat weken vrij en anders kan je als reserve want dat had ik ook een keer gedaan en toen stond ik als 2e reserve en toen kon ik uiteindelijk nog...
Hurray
Geplaatst: 11-05-10 14:04
Manege de Stap? Dan zou je wel volgend jaar moeten gaan, dit jaar zit al vol!
de hazelhorst is ook heel erg leuk, er word goed les gegeven en ik ben er in deze vakantie geweest en wil er weer naar toe. eten is erg lekker, leiding is aardig, alles goed verzorgd, elke dag bos ritten, ofterwel super kamp! www.hazelhorst.nl
Ik ben zelf twee keer op ponykamp geweest. Een keer bij de barlo. (http://www.debarlo.nl) Dit is een echt ponykamp. Het is een echt familie bedrijf. Nouja, zo'n indruk had ik. Het is daar heel gezellig en erg goed verzorgt. Je rijd ongerveer twee keer perdag. Meestal wel veel langer dan een uur. Om de dag gingen we naar buiten. Anders hadden we gewoon les springen of dresuur. Meestal als we naar buiten waren geweest deden we in de middag. Zo iets als voltige. Ook, op een dag maken ze een dagrit. Het is daar echt heel erg leuk.
Ik ben ook een keer op SGW-kamp geweest bij de Treekhoeve.(http://www.de-treekhoeve.nl) Je kan daar op SGW-kamp en gewoon ponykamp gaan. Ponykamp raad ik vooor de wat oudere kinderen af. ( kinderen van een jaar of 13.) Voor de wat jongeren en kinderen die net zijn begonnen is dit zeker een geschikt ponykamp.
Als je echt voor het rijden gaat dan zal ik je het SGW-kamp zeker aan raden. Ik raad je wel aan om wel wat evaring te hebben met springen en crossen. Je moet ook niet bang zijn om te vallen. Want, het kan soms echt achterlijk hard gaan. Dit kamp is zeker voor de ouderen wat leuk. Nouja.. Het paardrijden dan. Buiten het rijden is het wat minder leuk. De leiding vond ik ook verschrikkelijk. Het aller belachelijkste vond ik toch echt dat je de laatste dag een of andere toets moest maken. als je die onvoldoende scorde, mocht je de laatste dag niet springen en crossen. Een beetje zwaare straf. Denk ik zo.. ? Agja.. Verder als je echt voor het rijden gaat dan moet je dit zeker weten doen.. :p