trektocht/ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kipnuget

trektocht/ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:04

halloow :D
ik zou graag deze zomer op een trektocht of ponykamp willen.
mijn voorkeur gaat naar een trektocht, helaas is alles wat ik vind al vol.
weet iemand misschien nog iets waar ik terecht kan?

groetjes, kipnuget

kipnuget

Re: trektocht/ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:53

als ik zelf zoek vind ik vooral voor kinderen rond de 12 jaar..
misschien weeten jullie een goede van mijn leeftijd (14)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:34

Ardennen Domaine du menil (www.domainedumenil.be)
Ik weet dat daar in de week van 1-6 augustus net twee plaatsen vrij waren gekomen.
Gaan veel mensen alleen heen dus niemand valt buiten een groep o.i.d. 12-18 jaar, vorig jaar vooral rond de 14/15/16 in mijn groep toen. Omgeving is echt super, lekker anders dan in nederland ander terrein, andere bossen, andere dorpjes.
Je komt op zondag aan, maandag gelijk rijden 2 buitenritten, dinsdag 2 buitenritten, woensdag een dagtocht, donderdag en vrijdag een trektocht.
Goed georganiseerd, bagage en eten etc wordt steeds naar locatie gebracht dus je hoeft op je paard niet veel mee te nemen. Je krijgt aan het begin van de week een paard toegewezen (voorkeuren mogen altijd natuurlijk) en daar rij je in principe de hele week op, alleen wordt er nog weleens geruild omdat er een paard kreupel is, het niet klikt etc.
Zijn allemaal leuke paarden, lopen lekker door, gewend om buiten te rijden. Niet doorgereden zoals de meeste manegepaarden, daarmee bedoel ik, je kan ze sturen xD en ook echt rijden. Ritten zijn echt geweldig soms een lange galop over een lang graspad tussen de velden door, dan weer een knallende rengalop op een "berg"pad.

Het is alleen geen ponykamp, na het rijden (16.00/17.00 ofzo in mijn herinnering) is het eerst paarden afzadelen, voeren en in de wei zetten etc. En dan ben je tot het eten (wat erg lekker is btw, en ik ben over het algemeen een slechte eter xD) en daarna weer tot het slapen helemaal vrij, geen extra activiteiten (ja er was een keer een filmavond). Maar daar heb je eigenlijk helemaal geen behoefte naar, het is gewoon fijn om tot het eten te douchen, relaxen etc. En na het eten is het gewoon supergezellig met de anderen, soms bij de paarden in de wei, dan weer op het volleybalveld, met wat magazines, bij het kampvuur met muziek etc.

Ik heb er echt een leuke week gehad, en ik ga dit jaar ook weer met een aantal mensen van vorig jaar.

En qua geld is het ook bijna niets, 297 voor 6 dagen waarvan je 5 dagen rijd, inclusief eten en drinken in overvloed. Geen bijkomende kosten daar.
Je slaapt in grote tenten voor 6 personen waar van die stretcher bedden in staan, (eigen beddengoed) En die tenten staan naast het stallencomplex en sanitair. En 30 meter van het huis ofzo.

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:10

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:28

dankjewel :D
ik heb me net ingeschreven bij Ardennen Domaine
hopen dat ik nog mee mag :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:48

Hé wat leuk! :) Ik ga indd ook dit jaar weer naar Domaine du menil, welke week heb jij nu ingeschreven? :)
Is inderdaad echt súper :D

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:52

ik heb me in de week van 1 t/m 6 augustus ingeschreven

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:53

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:01

kipnuget schreef:

Dan is er nog wel plek :D Dus waarschijnlijk zit je daar dan in, bij ons :j (weet niet zeker natuurlijk :o )
Als het goed is heeft ze namelijk vandaag weer 2 plekjes vrijgegeven :j

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:18

Vjestagirl schreef:
piggy schreef:

Verschrikkelijke ramp

Nooit geweest, maar ik hoor toch meestal wel positieve verhalen, als twijfel ik weleens aan de omstandigheden voor de paarden, want de verhalen zijn dan wel van tevreden mensen, maar ik hoor ze alleen maar over het crossen. En dan ook echt álleen maar over het crossen..

Wat vind jij er dan zo'n ramp aan?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:30

labyrinth schreef:
Nooit geweest, maar ik hoor toch meestal wel positieve verhalen, als twijfel ik weleens aan de omstandigheden voor de paarden, want de verhalen zijn dan wel van tevreden mensen, maar ik hoor ze alleen maar over het crossen. En dan ook echt álleen maar over het crossen..

De paarden worden goed verzorgd daar hoor!
En het is echt niet het crossen wat leuk is daar :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:35

Domaine du menil is zeker aan te raden!
Ik ben er vorig jaar ook geweest en vond het super.
Hier is nog een hk topic over domaine du menil: [MHK] #1 Domaine du menil

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:03

leschevaux is ook leuk :j

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:09

1234 schreef:
kipnuget schreef:

Dan is er nog wel plek :D Dus waarschijnlijk zit je daar dan in, bij ons :j (weet niet zeker natuurlijk :o )
Als het goed is heeft ze namelijk vandaag weer 2 plekjes vrijgegeven :j

ik heb al een reactie op mijn aanmelding..
ze had de datum verkeerd door gekregen omdat er een bug was ofzo.. heb gezegt dat ik in de eerste weken van augustus wou

en trouwens bedankt voor alle leuke reactie's
reelaer vond ik op de site persoonlijk niet zo leuk klinken, maar je weet het denk ik het beste zodra je ervaring hebt :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:14

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:19

pubelia schreef:
http://www.tinkerboerderij.nl hoor ik leuke en goede verhalen over! :j

ja, heb ik ook naar gekeken..
maar er is echter een nadeel en dat is dat erg kort is.

het ponykamp duurt 3 dagen en de trektocht 2 dagen.
ik mocht op ponykamp omdat er veel dingen tegen zaten dit jaar (en die is pas 3 maanden bezig |( )
als het dan zo kort duurt voel ik me er niet zo heel erg fantastisch bij

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:20

Ikga naar 't reelaer hoor super verhalen dus niks verschrikkelijk kamp;).

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:29

labyrinth schreef:

Ik denk dat dat precies is wat 't Reelaer voor heeft op andere kampen, dat je daar écht aan de maximale snelheid van je paard kan proeven. Dat is best een indrukwekkende ervaring als je dat niet gewend bent, bovendien vinden de paarden het heerlijk om te knallen. Tijdens de driedaagse trektocht is er maar één plek waar echt voluit wordt gegaan en dat duurt nog geen drie minuten. Op de dag voor de trektocht wordt een parcours gesprongen in beide crossweides, die dan ook weer indrukwekkender zijn dan die waar de meeste maneges over beschikken en waar dus over gepraat wordt: twee waterbakken, opsprongen en afsprongen, natuurlijke hindernissen enzovoorts.

Wat de omstandigheden betreft: de paarden worden gehouden in kuddeverband en komen (ook in de winter) meerdere uren per dag buiten. Als het weer en de wei het toelaat komen ze 's nachts ook niet binnen. Verder hebben ze het hele jaar door onbeperkt kuilvoer, krijgen ze twee keer per dag brok en doet ieder paard 's zomers wat zijn of haar conditie toelaat, ook niet meer. Sommige paarden lopen daardoor maar een of twee tochten in het seizoen. En reken maar dat de paarden in de zomer vrolijker zijn dan wanneer ze 's winters de manegelessen lopen en 'maar' twee uurtjes per dag op het terrein rondhobbelen!

Ik ben inderdaad benieuwd wat Vjestagirl er zo vreselijk aan heeft gevonden, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat dat met haar leiding te maken had..?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:14

Als je het wilt weten moet je haar maar een pb'tje sturen, heeft ze ook naar mij gestuurd. lijst met dingen die je niet zomaar even het internet op gooit.

Over maximale snelheid gesproken, in Nederland zou het Reelaer inderdaad weleens een van de weinigen kunnen zijn op het land ja, daar heb je verder eigenlijk geen mogelijkheid toe zoals de kampen die profiteren van de landschappen van frankrijk en de ardennen etc. Al zullen de nederlandse kampen aan het strand waarschijnlijk wel voluit gaan (heb ik zelf geen ervaring mee overigens, nederlandse kampen)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:00

Dit is iets voor MA.
Daarom van BRT-->MA.

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:16

ik heb al vaker met maximale snelheid gereden..
langs het kanaal een ren-galop vond mijn pony het leukste wat er is

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:25

Dieu schreef:
labyrinth schreef:

Ik denk dat dat precies is wat 't Reelaer voor heeft op andere kampen, dat je daar écht aan de maximale snelheid van je paard kan proeven. Dat is best een indrukwekkende ervaring als je dat niet gewend bent, bovendien vinden de paarden het heerlijk om te knallen. Tijdens de driedaagse trektocht is er maar één plek waar echt voluit wordt gegaan en dat duurt nog geen drie minuten. Op de dag voor de trektocht wordt een parcours gesprongen in beide crossweides, die dan ook weer indrukwekkender zijn dan die waar de meeste maneges over beschikken en waar dus over gepraat wordt: twee waterbakken, opsprongen en afsprongen, natuurlijke hindernissen enzovoorts.

Wat de omstandigheden betreft: de paarden worden gehouden in kuddeverband en komen (ook in de winter) meerdere uren per dag buiten. Als het weer en de wei het toelaat komen ze 's nachts ook niet binnen. Verder hebben ze het hele jaar door onbeperkt kuilvoer, krijgen ze twee keer per dag brok en doet ieder paard 's zomers wat zijn of haar conditie toelaat, ook niet meer. Sommige paarden lopen daardoor maar een of twee tochten in het seizoen. En reken maar dat de paarden in de zomer vrolijker zijn dan wanneer ze 's winters de manegelessen lopen en 'maar' twee uurtjes per dag op het terrein rondhobbelen!

Ik ben inderdaad benieuwd wat Vjestagirl er zo vreselijk aan heeft gevonden, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat dat met haar leiding te maken had..?

Ik denk inderdaad dat je daarom veel over het crossen hoort. Verder vond ik de leiding super. Het eten was prima, de lokaties waren niet superluxe maar dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet op een trektocht.

Je kunt haar het beste even een Pbtje sturen. Dat heeft ze bij mij ook gedaan, als je het vaar haar leest klinkt het allemaal heel vreselijk... maar zo zijn mijn ervaringen niet. :?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:33