ik zou graag deze zomer op een trektocht of ponykamp willen.
mijn voorkeur gaat naar een trektocht, helaas is alles wat ik vind al vol.
weet iemand misschien nog iets waar ik terecht kan?
groetjes, kipnuget
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:
labyrinth schreef:Nooit geweest, maar ik hoor toch meestal wel positieve verhalen, als twijfel ik weleens aan de omstandigheden voor de paarden, want de verhalen zijn dan wel van tevreden mensen, maar ik hoor ze alleen maar over het crossen. En dan ook echt álleen maar over het crossen..
Wat vind jij er dan zo'n ramp aan?
1234 schreef:kipnuget schreef:ik heb me in de week van 1 t/m 6 augustus ingeschreven
Dan is er nog wel plekDus waarschijnlijk zit je daar dan in, bij ons
(weet niet zeker natuurlijk
)
Als het goed is heeft ze namelijk vandaag weer 2 plekjes vrijgegeven
pubelia schreef:
)labyrinth schreef:Nooit geweest, maar ik hoor toch meestal wel positieve verhalen, als twijfel ik weleens aan de omstandigheden voor de paarden, want de verhalen zijn dan wel van tevreden mensen, maar ik hoor ze alleen maar over het crossen. En dan ook echt álleen maar over het crossen..
Dieu schreef:labyrinth schreef:Nooit geweest, maar ik hoor toch meestal wel positieve verhalen, als twijfel ik weleens aan de omstandigheden voor de paarden, want de verhalen zijn dan wel van tevreden mensen, maar ik hoor ze alleen maar over het crossen. En dan ook echt álleen maar over het crossen..
Ik denk dat dat precies is wat 't Reelaer voor heeft op andere kampen, dat je daar écht aan de maximale snelheid van je paard kan proeven. Dat is best een indrukwekkende ervaring als je dat niet gewend bent, bovendien vinden de paarden het heerlijk om te knallen. Tijdens de driedaagse trektocht is er maar één plek waar echt voluit wordt gegaan en dat duurt nog geen drie minuten. Op de dag voor de trektocht wordt een parcours gesprongen in beide crossweides, die dan ook weer indrukwekkender zijn dan die waar de meeste maneges over beschikken en waar dus over gepraat wordt: twee waterbakken, opsprongen en afsprongen, natuurlijke hindernissen enzovoorts.
Wat de omstandigheden betreft: de paarden worden gehouden in kuddeverband en komen (ook in de winter) meerdere uren per dag buiten. Als het weer en de wei het toelaat komen ze 's nachts ook niet binnen. Verder hebben ze het hele jaar door onbeperkt kuilvoer, krijgen ze twee keer per dag brok en doet ieder paard 's zomers wat zijn of haar conditie toelaat, ook niet meer. Sommige paarden lopen daardoor maar een of twee tochten in het seizoen. En reken maar dat de paarden in de zomer vrolijker zijn dan wanneer ze 's winters de manegelessen lopen en 'maar' twee uurtjes per dag op het terrein rondhobbelen!
Ik ben inderdaad benieuwd wat Vjestagirl er zo vreselijk aan heeft gevonden, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat dat met haar leiding te maken had..?