Vragen over Manege Laarbrug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Vragen over Manege Laarbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 22:39

Heee,

ik zit er samen met mijn vriendin over te denken dat we dit jaar naar manege Laarbrug gaan, alleen ik had een paar vragen:

1.) Hoe groot zijn de groepen?
2.) Heb je echt 1 pony/paard voor een hele week
of word er ook geruild?
3.) Wat zijn de leukste pony's?
4.) Kun je aan het eind van de week kiezen uit springwedstrijd of
dressuurwedstrijd of doe je beide?
5.) Waarom zijn sommige er zo negatief over?

Ik ga ook naar de open dag denk ik.

×××Veerle&taraaaa :D

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:21

Hey Veerle & Tara!

Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen! Als je verder nog iets wilt weten mag je dat altijd vragen natuurlijk.

Veerle_88 schreef:

De groep bestaat uit maximaal 30 kinderen, van alle leeftijden! Dus er zijn altijd genoeg meiden (en soms een jongen) van je eigen leeftijd. Verder worden er ook nog wat kleinere vaste groepjes gemaakt voor de lessen en de buitenritten waarbij wij ook kijken naar leeftijd, rijervaring en niveau!

of word er ook geruild?

Ja in principe heb je de hele week hetzelfde paard of pony. Soms kan het alleen midden in de week gebeuren dat 1 van de paarden kreupel of ziek wordt en dan zal er soms wat moeten worden geschoven, maar normaal gesproken heb je dus de hele week hetzelfde paard!

Er is voor elk wat wils. Kleine pony's, grote pony's, snelle of rustige pony's. Je mag altijd als de paarden worden ingedeeld aangeven op wie je graag zou willen, maar er wordt altijd gekeken door de leiding of er een goede 'match' is. De eerste dag, gelijk op zondag, rijden we even 'proef' en kijken we of het van beide kanten klikt dus als het goed is heb je altijd een leuke pony!

Het is natuurlijk het leukste als je beide doet! Dat is in ieder geval de bedoeling, maar als je echt niet wilt of bent bang voor springen bijvoorbeeld dan hoef je niet mee te doen. We oefenen in ieder geval voor allebei de hele week!

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen met een ponykamp. Er zijn meer mensen positief dan negatief over dingen in het algemeen, maar de negatieve dingen worden nou eenmaal vaker geschreven en onthouden. Er zijn ook mensen die er negatief over zijn maar die zelf nog nooit hebben meegedaan met het ponykamp hier, maar bijvoorbeeld van een ander kamp kwamen en aan de andere kant van het gebouw sliepen. Zulke mensen 'denken' dat er leiding zijn van 16 jaar en schrijven dat op, maar weten in feite helemaal niet of dat wel waar is en waar ze over praten. Ik kan je vertellen bijvoorbeeld dat de leiding minstens 18 jaar moet zijn! En ik kan je verzekeren dat er meer dan genoeg mensen positief over zijn! De weken zijn altijd snel vol namelijk!

Goed dat je misschien naar de open dag komt! Dan kun je zien waar je slaapt, eet, hoe de paarden eruit zien en er zijn natuurlijk nog veel meer leuke dingen te doen! Tot dan;)

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 22:14

Heel erg bedankt voor alle antwoorden!

×V&T

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:08

Veerle_88 schreef:
Heee,

ik zit er samen met mijn vriendin over te denken dat we dit jaar naar manege Laarbrug gaan, alleen ik had een paar vragen:

max 30 maar ik heb een keer een groep van 11 gehad
of word er ook geruild?
er word alleen geruild als je niet bij het paard/de pony past of bij ziekte
ik heb alleen op paarden gereden daar. Momo is erg sloom en Layton sneller
beide
Ik ben er twee keer geweest. De tweede keer was een stuk minder leuk omdat er allemaal dingen niet gingen zoals afgesproken.
(lange rit zonder huifkar, moesten ineens verhuizen naar de achterkant met de kamers etc...

×××Veerle&taraaaa :D

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:25

Ik had nog een paar vragen, :o

1- maak je ook veel buitenritten, en gallopeer je dan ook veel?
2- ga je ook een beetje hoog springen?
3- Kun je ook met z'n 2en op een kamer?
4- Heb je echt een eigen douch en wc?
of doe je toch allemaal met 1?
5-Mag je ook als je even niks te doen hebt, met een vriendin je pony poetsen?
6- Moet je vroeg opstaan en moet je ook vroeg naar bed? Wij zijn 15 :P
7- Ik heb al een paar paarden bekeken op de website, ik vond ilion (ik weet niet hoe je het schrijft)
Wel een leukertje, maar als ik zeg dat ik daar graag op wil, kan dat dan ook?

Alvast bedankt! *D

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:10

Veerle_88 schreef:
Ik had nog een paar vragen, :o

1- maak je ook veel buitenritten, en gallopeer je dan ook veel?

Ja je maakt heel veel buitenritten! Gelijk zondag al een uur, maandag en dinsdag allebei 1.5u met uiteraard genoeg galopperen, woensdag de pannenkoekenrit van ong. 2.5 uur en donderdag een nachtrit (dus in het donker) waarbij we niet in galop gaan;)

2- ga je ook een beetje hoog springen?

Dat ligt eraan wat je zelf kunt. De gevorderden groep spring meestal 80cm!

3- Kun je ook met z'n 2en op een kamer?

Normaal gesproken niet, maar we delen altijd de leeftijdsgenoten bij elkaar in dus je hoeft niet bang te zijn dat je op een kamer komt met meiden van 8 jaar bijvoorbeeld. En het is toch juist gezellig om met je leeftijdsgenoten lol te maken, te kletsen etc.? En als het niet klikt ofzo kun je eigenlijk altijd wel naar een andere kamer dus niets om je druk over te maken!

4- Heb je echt een eigen douch en wc?
of doe je toch allemaal met 1?

Elke kamer heeft een douche en een toilet, dus je hoeft niet met zijn 30en in een campingdouche ofzo! Of op een rijtje naar de wc te gaan :D

5-Mag je ook als je even niks te doen hebt, met een vriendin je pony poetsen?

Ja hoor, tuurlijk! Je bent toch op ponykamp haha!

6- Moet je vroeg opstaan en moet je ook vroeg naar bed? Wij zijn 15 :P

Ja we staan wel redelijk vroeg op omdat we 's ochtends en 's middags een leuk en druk programma hebben! Maar geloof mij, dat is het waard;) En je hoeft niet vroeg naar bed als je dat niet wilt, de leiding loopt geen politieagentje te spelen als je dat bedoelt:) Alleen soms is het wel verstandig om niet tot 4u 's nachts op te blijven omdat je dan niet de hele dag vol houdt:) Alleen bij de hele jonge kinderen let de leiding erop dat die op tijd slapen!

7- Ik heb al een paar paarden bekeken op de website, ik vond ilion (ik weet niet hoe je het schrijft)
Wel een leukertje, maar als ik zeg dat ik daar graag op wil, kan dat dan ook?

Op zondag nadat de ouders weg zijn wordt er gelijk aan iedereen gevraagd op welk, of op wat voor soort paard ze willen. Wij gaan dan kijken of dat past en uitkomt. Je kunt dus altijd zondags zeggen dat je op Irion wilt, en dat komt dan vaak ook wel goed ;)

Alvast bedankt! *D

AnnemiekvM

Re: Vragen over Manege Laarbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:17

Ik heb daar een keer een week ponykamp begeleidt en het is daar echt heel leuk.
Fijne en brave paarden, mooie omgeving en fijne accomodatie.

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:34

Okee, ik heb hier heel erg van overtuigd dat ik er heen ga!
Het klinkt allemaal super leuk en ook heel gezellig!

Hartstikke bedankt voor al de antwoorden!

xxxT&V:D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:44

BRT --> MA