over 2 weken m'n eerste proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rob1985

over 2 weken m'n eerste proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 12:17

He hallo allemaal,

Ik heb over 2 weken m'n eerste dressuur proef, maar hoek kan ik me het beste hier op voorbereiden.
Zelf ben ik nog een beetje bang dat ik foute ga maken omdat het ook m'n eeste proef is. %)

alvast bedankt

denice

Re: over 2 weken m'n eerste proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:18

Gewoon doen, het is maar een proef toch! Kan je gewoon over doen!

Ik zou zorgen dat je onder de knie hebt wat er gevraagd wordt en verder gewoon je best doen!
Succes!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:19

ik heb over 3 weken mijn eerste proef en ik heb zelf ook behoorlijk wat kriebels in mijn buik,
ik ben ook altijd bang dat ik afga.
maar gewoon verstand op nul en gaan met die banaan.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:20

Niet druk over maken.
Je doet het voor de lol neem ik aan dus gewoon zorgen dat je plezier hebt.
Een paar keer je proef doorlezen zodat je die uit je hoofd kent en eventueel van te voren al een keer oefenen met je voorlezer.

Succes!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:21

het enige wat je kunt doen is goed luisteren naar je voorlezer :o
en de proef toch wel een paar x lezen voor als je voorlezer te langzaam is of een foutje maakt,
En je verder tijdens de proef afsluiten voor de omgeving, en net doen alsof je je proef aan het oefenen bent buiten in het veld :D
ik start toevallig ook over 2 weken ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:56

WD V -> MA omdat het om FNRS proeven gaat.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:17

Lees eens het topic Vraag het de FNRS jury door, misschien heb je daar wat aan.
Bedenk verder wat je al goed zelfstandig kan rijden en overleg met de instructie.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:20

Gewoon rijden, en als je gewoon maar in je hoofd houd 'ik doe het voor de lol' kunnen er geen tegevallers komen.. wat is er erg aan als je een fout maakt? je leven gaat er neit aan... gewoon verstad op 0 zetten., en gewoon maar denke dat je het al jaren doet dan komt het vast goed! veel succes met je proef over 2 weken!! :D

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:29

Haha! Dat had ik ook en dan moest ik nog als aller eerste uiteindelijk ben ik toch nog 8ste van de 30 geworden je zult zien alles komt goed!!!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:32

Ik had 3 maanden geleden pas mijn eerste wedstrijd, ik durfde daarvoor nooit.. :=
Maar gewoon doen! Je zult zien dat je tijdens je proef toch niet meer aan je zenuwen denkt. :)
Het zal vast wel goedkomen, en ach, als er iets fout gaat is dat ook weer niet zo'n ramp op je eerste wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:37

Een goede voorbereiding is om de proef een paar keertjes door te lezen en dan ook echt even erbij bedenken WAAR je dan precies in de bak bent, als je iets moet doen. Dan ben je wat minder onzeker of je de voorlezer wel goed verstaat, en je bent niet verrast als er 'ineens' een figuur wat sneller op een vorig figuur gevraagd wordt.

Verder kun je je instructeur vragen of je in de les voor de wedstrijd het proefje kunt oefenen, zodat hij/zij nog even met je mee kan kijken en je wat tips geven.

Op de dag zelf: zorgen dat je lekker op tijd op stal bent om goed te poetsen en vlechtjes te maken (vraag even na bij je manege of dat de bedoeling is). Zelf zorgen dat je kleding netjes is (let op, geen zwarte handschoentjes, en als je in kostuum rijdt dan ook witte handschoentjes aan) en dat je niet per ongeluk je jas aanhoudt in de proef.
Lekker op tijd gaan losrijden/instappen (ook van te voren even navragen wat de gewoonte is bij jullie), en dan ben je d'r helemaal klaar voor!

naomischatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:24

Dat hangt er vanaf hoe je zelf bent maar mischien is het lekker om met je vriendinnen je pony mooi opteknappen en gaan kletsen en tegelijk de pony te borstellen.
Maar je kan ook helemaal de pony gaan pimpen en dan een muziekje er bij.

Op de wedstrijd gewoon relaxt blijven als de pony iets fout doet gewoon rustig door rijden en niet boos worden en je concentrarie kwijt raken.

En zenuwen helpen meestal wel met goed rijden, dat heb ik wel. :D

En je eerste wedstrijd is eigenlijk alleen maar oefenen en kijken hoe het is. ALs je dat denkt lukt het wel. ;)
Dat doe ik ook, en het helpt!!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:29

welke proef moet je rijden dan?

Tips:
Blijf gewoon rustig, je kan gewoon een keer je proef niet halen, daar is niks ergs aan.
Als je het proefje op een papiertje hebt staan, lees dat dan een paar keer door, niet dat je dan iets moet doen waar je niet op voorbereid bent.
Oefen het proefje een paar keer met je pony/paard.

TlovesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:10

Toen ik mijn eerste proefje ging doen (F2), dacht ik ook dat ik het zo verknallen. :P En ik zit ondertussen nu bij de F7 :P Maar op het moment dat je in de bak bent valt het reuze mee!(bij mij dan). Ik bedacht gewoon dat de jury er niet zat en dat ik aan het vrijrijden was ,alleen dat er iemand de figuren voor las.:D En als je een fout maakt, niet in paniek raken, de jury vraagt soms of je de figuur opnieuw wilt rijden, alleen krijg je uiteraard wel hier minder punten voor. Succes!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:40

TlovesB schreef:
Toen ik mijn eerste proefje ging doen (F2), dacht ik ook dat ik het zo verknallen. :P En ik zit ondertussen nu bij de F7 :P Maar op het moment dat je in de bak bent valt het reuze mee!(bij mij dan). Ik bedacht gewoon dat de jury er niet zat en dat ik aan het vrijrijden was ,alleen dat er iemand de figuren voor las.:D En als je een fout maakt, niet in paniek raken, de jury vraagt soms of je de figuur opnieuw wilt rijden, alleen krijg je uiteraard wel hier minder punten voor. Succes!

dat heb ik ook een keer gehad, mijn pony ging ervandoor :+
toen mocht ik dat stukje opnieuw doen en dat had ze verder niet foutgerekend ofzo dat ik het overnieuw deed :)
ik was toen ook geslaagd en ik vond het wel tof van de jury :D