Halfpension manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordje1

Halfpension manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:20

Hallo,

Ik kon weinig info vinden hierover in andere topics, dus daarom deze vraag.

Heeft iemand ervaring met halfpension op een manege? (denk hierbij aan dat je paard een aantal uurtjes in de week meeloopt in de lessen)
Scheelt het veel in de kosten?
Wat is er afgesproken over voeren/mesten/entingen/ontwormen?
Is er wel genoeg tijd om zelf te rijden, ook met de bezetting van de rijbak?
Waarom heb je gekozen voor halfpension?

Het paard waar het om gaat heeft altijd al op een manege gestaan, dus het om ''verpesten'' van het paard gaat het niet, ik weet dat het paard door gevorderde ruiters gereden wordt.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes!

poes

Re: Halfpension manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:39

Bij ons op de manege kon het. Sowieso was het niveau vrij goed, paarden ook allemaal netjes en vooral vriendelijk gereden. Ze liepen denk ik 3 a 4 keer per week lesje mee voor half pension, de ene keer is dat goed doorkarren, de andere keer kun je er zelf nog prima op achteraf.

Voeren en uitmesten werd sowieso gedaan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 06:00

VSW-->MA

Fjordje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:27

Verder niemand ervaring met halfpension op een manege?

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:06

bij mij op de manege kan je je paard half pension zetten, hij loopt een paar uur per week met de manegelessen mee. de dagen kan je zelf kiezen. ze worden gevoerd en opgestrooid. als het goed is is het de halve prijs. de rijbak binnen is om verschillende tijden vrij en de buitenbak is speciaal voor pension.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:38

Oja de paarden bij ons in half pension werden ook niet door iedereen bereden. Als het paard echt netjes gewerkt stond, gingen enkel de manegeruiters die al wat konden erop, of werden ze gebruikt voor longeles (met bijzetje eraan en zonder teugels).

cammillio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:34

bij ons op de manege kon het ook alleen ik zou wel vragen of je er toezicht op kan houden je spullen enzo
want bij een vriendin van mij die dat heeft verdwijnen no wel eens spullen zoals halsters die ze dan in de wei ofzo weer terug vind