De Hazelhorst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana_Love

De Hazelhorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:56

Ben jij er ook geweest vertel er dan even over of laat wat foto's zien. ;)

Ik neem mijn eigen pony mee

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:57

Ik had niet echt een goede ervaring, maar die mensen zijn wel heel erg aardig :)

Deliana_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:00

StillAngel schreef:
Ik had niet echt een goede ervaring, maar die mensen zijn wel heel erg aardig :)

nee wat dan>? Ik wil het graag weten, want straks word het niks met ons kamp.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:28

Ik ben daar 3x op kamp geweest, echt geweldig! Je wordt ingedeeld in groepen naar niveau, elke dag echt goed les (je kan kiezen springen/dressuur), superleuke buitenritten (sahararit :D ), leuke activiteiten.
Vooral doen!
Er komen trouwens ook altijd wel mensen met eigen pony, gaat ook altijd goed en je wordt goed begeleidt!

Revanches

Re: De Hazelhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:03

Dit hoort op Manegepraat.
Daarom van BRT-->MA.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:13

ik heb er ook niet zo'goede ervaring mee.
het niveau was zelfs telaag voor veel kinderen in mijn groep ( we reden bij de 'hoog ' gevorderde, aangezien een groot deel vanons z-zz niveau reed, en het les niveau ophielt bij de L.
k heb dr niks van geleerd, het was best saai,

springen..De balken gingen niet hoger dan 60 cm:(oftewel mn paard stapte er bijna overheen. huis springen we 1,40m
Dus dit was niet leuk, zon klein hobbeltje

We gingen 1x in de week een wedstrijdje doen, op F4 NIVEAU ! :O sorry maar mensen met wat hogere ambities in de sport winnen dit met hun ogen dicht , dan is het niet leuk voor de rest

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:24

ik heb vijftien jaar bij de Hazelhorst gereden en ben er als kind jaarlijks (soms 2x per jaar) minimaal een week op kamp geweest. Ik vond het echt geweldig! Dat komt ook wel doordat ik ook wekelijks les had van de mensen die daar op kamp leiding gaven.
Je wordt inderdaad op niveau ingedeeld. Vind wel dat het niveau tijdens de kampen iets lager ligt dan tijdens de reguliere lessen. Wél vond ik het geweldig om elke dag een bosrit te maken én een les te hebben.
Vind het zelf een leuke manege waar de boel mooi voor elkaar is. Heb ook bij andere maneges en stallen gelopen, maar dat was bij lange na niet zo mooi als daar.
Als je een wat gevorderde ruiter bent, mag je vaak ook op de fokmerries rijden. Dit zijn paarden die worden ingezet bij het fokken van springpaarden. Ik vind het ontzettend leuke paarden. Zit vaak erg goed springbloed achter! (Denk libero, corland, etc.)

Kan me voorstellen dat Musiess het niveau te laag vond. Z-ZZ is niet echt het niveau van de meeste kampkoters namelijk ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:27

ilse86 schreef:
ik heb vijftien jaar bij de Hazelhorst gereden en ben er als kind jaarlijks (soms 2x per jaar) minimaal een week op kamp geweest. Ik vond het echt geweldig! Dat komt ook wel doordat ik ook wekelijks les had van de mensen die daar op kamp leiding gaven.
Je wordt inderdaad op niveau ingedeeld. Vind wel dat het niveau tijdens de kampen iets lager ligt dan tijdens de reguliere lessen. Wél vond ik het geweldig om elke dag een bosrit te maken én een les te hebben.
Vind het zelf een leuke manege waar de boel mooi voor elkaar is. Heb ook bij andere maneges en stallen gelopen, maar dat was bij lange na niet zo mooi als daar.
Als je een wat gevorderde ruiter bent, mag je vaak ook op de fokmerries rijden. Dit zijn paarden die worden ingezet bij het fokken van springpaarden. Ik vind het ontzettend leuke paarden. Zit vaak erg goed springbloed achter! (Denk libero, corland, etc.)

Kan me voorstellen dat Musiess het niveau te laag vond. Z-ZZ is niet echt het niveau van de meeste kampkoters namelijk ;)

Dat klopt idd.maar de groep waar ik in zat ( met al mn vriendinnen ) reden een aparte les die wel op hoog niveau. zou zijn.
helaas bleek dat niet zo

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:28

heb je dat ook aangegeven dan? mijn ervaring is dat daar dan meestal wel wat mee wordt gedaan...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:36

ja dit is aangegeven, daarom waren we ook ineen eigen groepgeplaatst ( wat ik trouwens wel erg netjes vond ) en we zouden gewoon op z niveau dres. en spring les krijgen,hier is bijde niks van gekomen

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:41

hmm da's vreemd inderdaad. weet wel dat ze daar heel erg van het 'basiswerk' zijn en dat vaak trainen.
maarjah.. jammer dat jouw ervaringen niet zo goed zijn. ik heb er altijd heel veel plezier gehad :D ging er vanaf mijn 7e naartoe tot min 16e :)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:11

ik ben er op kamp geweest toen ik een jaar of 12 was, vond het erg leuk en leerzaam.

ilse86.. grappig jij ook hier

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:15

Haha tuurlijk! Proud to be a (inmiddels ex) hazelhorster haha!

Deliana_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:03

Ik ben wezen kijken op de ponykamp en vond het heel leuk! :D
Mooie stallen ook en 2 binnebakken vond ik ook cool, ik hoop dat je ook wel een beetje hoog mogen springen want ik ben zelf ook niet zo van het lage springen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:18

Moet je maar aan Fred ( gaf altijd springles) vragen of dat mag. Als hij denkt dat je er technisch aan toe bent om hoger te springen, hijst ie de balken met alle liefde voor je op. Hij is erg streng, maar heel goed. Ik heb zeven jaar les van hem gehad. Goede instructeur.

Deliana_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:26

ilse86 schreef:
Moet je maar aan Fred ( gaf altijd springles) vragen of dat mag. Als hij denkt dat je er technisch aan toe bent om hoger te springen, hijst ie de balken met alle liefde voor je op. Hij is erg streng, maar heel goed. Ik heb zeven jaar les van hem gehad. Goede instructeur.

Okee ben benieuwd. Maar ik vind het ook wel mooi dat hij wat streng is want daar leer je ook van. ;) Heb er zin in.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:02

Ik rij er al jaren 2x in de week. Ze geven goed les en hebben leuke en goede paarden. Mooie omgeving voor buitenritten. Lessen worden aangepast op jou niveau.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:05

Hoi,
ik wil misschien dit jaar ook naar Hazelhorst,
maar had even een paar vraagjes:
- Tot welk niveau geven ze les?
- Met hoeveel rij je ongeveer in de les?
- Ik zag op die foto's en filmpjes dat ze alleen maar achter elkaar aan reden :S,
is dat ook in de hogere niveau's zo of waren dat gewoon beginners ?
- Met hoeveel slaap je op een kamer?
- Mag je altijd naar de paarden toe ?

Fianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:20

He, wat grappig! Ik ben er vroeger ook 1x op ponykamp geweest. Ik ging helemaal alleen, maar heb me super vermaakt; erg leuke mensen leren kennen. Ik mocht samen met 'n ander meisje op de jonge pony's rijden, dus dat was toen natuurlijk super stoer, haha! Verder is alles daar prima voor elkaar en vooral de buitenritten zijn de moeite waard!

Deliana_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:04

Bedankt voor de verhalen over De hazelhorst.

miszmelissa: Nou ik weet weel dat je 's ochtend om 8 uur wakker word gemaakt en om half 9 gaat ontbijten. Om ongeveer 9 uur of als het eten op is dan ga je meteen naar de paarden en dan ga je 's ochtends lessen en 's middags buitenrit maar dat kan ook anders om. En dan 's avonds heb je altijd leuke activiteiten zoals een toleteer wedstrijd, engels les van paarden dingen (hoef je verder niet te leren is gewoon leuk om te doen) bonte avond wedstrijden en allemaal van dat soort dingen. als ik jou was zou ik ook een keertje daar heen te kijken als het kan want dat heb ik ook gedaan en ben nu wel verder op de hoogte wat er is en hoe het er uit ziet.