Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoniem schreef:Je kunt het proberen maar zorg dat je voorbereid bent op vele teleurstellingen..
Dravers hebben slechte gangen. En rijd je op stap/draf/gallop allemaal 5e heb je 3 7e nodige om nog een WP te halen.
En als je zegt dat je galop nog moeilijk is zou ik er nog niet aan beginnen.. is alleen maar frustrerend voor jou en je paard..
Lang niet alle dravers zelfs. Stap en draf kunnen prima zijn, maar galop is vaak vlak en uitgerekt, soms viertakt. Dat willen ze liever niet zien.
) Sassiee schreef:Anoniem schreef:Je kunt het proberen maar zorg dat je voorbereid bent op vele teleurstellingen..
Dravers hebben slechte gangen. En rijd je op stap/draf/gallop allemaal 5e heb je 3 7e nodige om nog een WP te halen.
En als je zegt dat je galop nog moeilijk is zou ik er nog niet aan beginnen.. is alleen maar frustrerend voor jou en je paard..
Niet alle dravers hebben slechte gangenLang niet alle dravers zelfs. Stap en draf kunnen prima zijn, maar galop is vaak vlak en uitgerekt, soms viertakt. Dat willen ze liever niet zien.
Met mijn draver krijg ik geregeld complimenten voor de draf (als ie een goeie dag heeft, maar goed, zolang zijn we nog niet bezig)
en zeker niet iedere draver heeft slechte gangen. Maar de gangen zijn nooit zo goed als die van een kwpn bijv. 
Jouw onderschrift! Delaja schreef:'Dravers hebben slechte gangen' vind ik een hele harde uitspraak. Ik heb zelf ook een draver waar ik vaak genoeg complimenten mee krijg omdat ze zo netjes loopt, in stap, draf én galop. De galop is zeker wat vlakker en zal daardoor in de dressuursport wat minder beoordeeld worden maar daar komt de jurysport weer naar boven, genoeg jury's die ook haflingers en andere rassen minder beoordelen toch? Maar dat is een hele andere discussie.
ts: Lekker onderlinge wedstrijden gaan rijden en aan het commentaar werken wat je daar van de jury krijgt, zowel voor jou als je paard erg leerzaam!

Ik ben nu twee jaar echt bezig met die van mij en heb om de week prive les. Dit heeft mij enorm geholpen en de gangen worden steeds ruimer en gecontroleerder. Maar het blijft een hele klus die ik zonder al dat geduld en lessen niet was gelukt.
dat uiteindelijk alle draver eigenaren wel ongeveer op één lijn zitten: dat 't super paarden zijn, waar je zeker van op aan kunt, en waar je veel mee kunt bereiken als je maar wil.
)
sta ik volledig achter! Woody is een stuk minder lomp, dan veel andere paarden die ik nog wel eens rij
Dounya schreef:Belachelijke opmerking over de Draver!! maar goed dat is een vooroordeel!! waar van de vereniging Dravers.nl zoveel mogelijk probeert om dit vooroordeel de wereld uit te helpen!
Dravers kunnen galopperen waarom zouden ze dat niet kunnen?? Ik ga me maar niet kwaad maken over dat ze niet kunnen galopperen! nee doe ik niet!
Maar succes op je wedstrijd ga er voor!!
Succes
zelf heb ik ook een draver en idd ze kunnen prima Galoperen, Maar vanuit dressuur wedstrijd oogpunt hebben ze gewoon minder goed gangen. Ze zwiepen niet met de voorbenen en "huppelen" niet. Dat is gewoon zo (uitzonderingen daar gelaten) Maargoed nogmaals hebben ze andere kwaliteiten