frns proeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

frns proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:44

ik had even een vraagje.

mijn dochter heeft in het verleden deelgenomen aan die proeven en is toen gestopt bij de F4. maar ze
heeft nu een verzorgpaard en wil in januari dus weer aan de proeven deelnemen. maar nu wilt ze graag
weer opnieuw beginnen met dit paard, maar is dat wel mogelijk? of moet je verder gaan waar je gebleven bent.

Anoeska

Re: frns proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:47

Lager beginnen is over het algemeen geen probleem. Gewoon even overleggen met de manege waar ze de proeven gaat rijden.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:49

Je kunt lager beginnen, maar dan HC, dus niet voor de prijzen/ kampioenschappen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:51

LieZ_Horses schreef:
Je kunt lager beginnen, maar dan HC, dus niet voor de prijzen/ kampioenschappen!

Het gaat om FNRS wedstrijden :+

Daar hebben ze heel andere regels, en geen HC of kampioenschappen.

Idd gewoon even met betreffende manege overleggen.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:51

Ja, bij ons op de manege gaat dat zo, ik heb het ook over de FNRS. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:52

Bij de FNRS bestaat er niet zoiets als HC. Het is zo dat alleen de diplomapunten (dus de promotiepunten die je haalt wanneer je een diplomaproef moet rijden) aan de FNRS hoeft door te geven.

Wanneer je dus lager dan je laatst behaalde diploma wil starten, is dat geen enkel probleem voor de FNRS. Alleen de manege(eigenaar) is de degene die daarover kan beslissen. Als je een goede reden heb, zoals bv een nieuw verzorgpaard, dan zal de jury daar over het algemeen ook niet lastig over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:54

Beetje offtopic maar ik wil het toch zeggen:
Wat GOED van je dochter dat ze met een nieuw paard rustig opnieuw wil beginnen! Ondanks dat het "maar" F4 is, getuigt dit al van inzicht en sportiviteit tov het paard en de combi die ze met haar paard gaat worden. Compliment!

Ik weet zeker dat als ze bereid is om tot de F4 even buiten de prijsjes te starten, de manege geen enkel bezwaar zal maken tegen lager starten dan dat ze was.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 15:10

Sonja schreef:
Beetje offtopic maar ik wil het toch zeggen:
Wat GOED van je dochter dat ze met een nieuw paard rustig opnieuw wil beginnen! Ondanks dat het "maar" F4 is, getuigt dit al van inzicht en sportiviteit tov het paard en de combi die ze met haar paard gaat worden. Compliment!

Ik weet zeker dat als ze bereid is om tot de F4 even buiten de prijsjes te starten, de manege geen enkel bezwaar zal maken tegen lager starten dan dat ze was.

thanks. ze heeft hierhoor een pony gehad maar kwam dus niet met die pony door de F 4 heen omdat ie lekker aan het klieren was. ze heeft nu een verzorgpaard sinds 2 maanden en die kan dus L lopen maar ze wil graag de F proeven gaan rijden omdat ze daar toch meer op houding en hulpen letten en daarom ook gewoon weer onderop gaat beginnen.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:53

CM_ schreef:
LieZ_Horses schreef:

Het gaat om FNRS wedstrijden :+

Daar hebben ze heel andere regels, en geen HC of kampioenschappen.

Idd gewoon even met betreffende manege overleggen.

Bij FNRS wedstrijden hebben ze ook HC (het ligt er per manege aan hoe je het noemt) Lisa bedoeld dat je mee doet zonder te rijden voor punten of prijzen, dit is toch hetzelfde als HC bij een knhs wedstijd naar mijn idee? Ze zal namelijk niet nog een keer een diploma krijgen voor een proef die ze al een keer gehaald heeft en haar punten hoeven ook niet doorgegeven te worden aan de FNRS.
Correct me if I am wrong.

Even on topic:
De Manege waar ze wil gaan rijden beslist dit zelf en daar zal je even moeten overleggen. Meestal wordt er geen probleem van gemaakt, maar eigenlijk juist gewaardeerd dat er iemand is die er voor kiest die lager wil starten inplaats van hoger (wat vaak het geval is).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:28

WD V -> MA omdat het om FNRS proeven gaat.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:30

Super dat ze liever onderaan begint, maar ik denk als ze F4 kan rijden, ze dat gewoon moet doen. Als er dan een paar dingentjes niet goed gaan, en verder de pony braaf is moet dat geen probleem zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:32

LieZ_Horses schreef:

Dat verschilt per manege. Er zijn ook maneges waar je wel lager mag beginnen. Er zijn ook maneges waar je gewoon verder moet waar je gebleven bent.