Plezier hebben, en altijd op het eind lachen naar de jury! Verder kan je goed letten op hoeken doorrijden (zijn ze meestal wel streng op) en op het goede been rijden.
miloetje
Geplaatst: 19-10-09 10:44
Weet niet welk niveau je rijd?
Maar daar de hoeken is belangrijk. Stelling en buiging op voltes. Goed reageren op de hulpen, in de goede galop aanspringen. Maar op het Internet staan genoeg tips. En je krijgt vanzelf ervaring
Gewoon rijden zoals je altijd doet alleen wat meer op de letters rijden en heel goed op je houding letten.
superwoman
Geplaatst: 20-10-09 22:10
goed het verschil laten zien in de hoeken wanneer je "langs de letters rijd" en wanneer je en volte moet rijden bij A of C! Wanneer je van hand moet veranderen via de diagonaal, zorg dan dat je een stukje voor de letter richt, zodat je precies op de letter uit komt (werkt echt) Ook het recht stellen is erg belangrijk (rechte lijnen) wat kan helpen is om iets je tempo op te voeren op de rechte lijn en voor de oefening juist wat rustiger te gaan. Verder kun je in de proef ook kleine tempo-wisselingen (iets harder of zachter in een gang) maken, zodat hij goed aan je been blijft.
succes!
Leonyr
Geplaatst: 21-10-09 21:22
Als je gespannen bent kan je Bach bloesems nemen of Rescue Remedie
heeeel goed lusiteren naar de voorlezer zodat je weet waar je heen moet... handig!! succes
Simone96
Geplaatst: 22-10-09 13:47
Is het een onderlinge manege wedstrijd of een officiele? Bij ons onderling, B niveau, letten ze er vooral op of de pony goed aan de hulpen is, of je de hoeken netjes doorrijd en of je goed op de letter rijd. Veel plezier!
laggen laggen laggen! en als je iets fout doet, niet laten merken! soms hebben zij het zelf niet eens door! en als je een fnrs proefje doet kan je hem in het boekje opzoeken en kan je hem in je hoofd of op je paard of op een papiertje oevenen dan heb je een nog kleinere kans dat je iets fout doet!
owja en naar de wc gaan vlak voordat je opstapt ik pis altijd bijna in me broek en ja dat moet je niet hebben als je net voor de deur staat te wachten hea!
Goed op je houding letten, niet zenuwachtig zijn, goed sturen en kijken waar je heen gaat, goed contact met je paard, op het juiste been lichtrijden en leuk lachen bij het groeten (vinde de jury meestal erg leuk)
Mouna
Geplaatst: 25-10-09 18:18
Gewoon je best doen, plezier hebben, en lachen naar de jury
Saaarr
Geplaatst: 25-10-09 19:28
Rustig en netjes je figuren rijden/ afmaken
Sa_n_n_e
Geplaatst: 25-10-09 19:37
Heel veel plezier erin hebben! En niet zenuwachtig zijn...helpt toch niet Verder goed door de hoeken rijden, netjes rechtop zitten en niet te serieus kijken, heb ik nog al is opmerkingen over gekregen
haha dat had ik ook en dan zat me vader met een big smile om proberen duidelijk te maken dat ik moet laggen xd
Mavelle
Geplaatst: 25-10-09 22:36
laCHen, voor de duidelijkheid.
En wat de rest zegt; goed op de letter sturen is het belangrijkste! Inderdaad bij bijvoorbeeld van hand veranderen iets voor de letter mikken, dan kom je het mooiste uit.
Aantal reacties verwijderd. Dit topic lag al een tijdje stil en er is weer in gereageerd. Aangezien het geen informatie is die niet al eerder in het topic is gegeven, heb ik de reacties verwijderd.