ponykamp de huifkar bakkeveen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wen34

ponykamp de huifkar bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:46

hoi
mijn dochter 12 jaar heb ik gister opgehaald ,in bakkeveen ze was een week op ponykamp daar bij riekje
en johannes, deze mensen zouden dit al jaren organiseren. nu is het geval dat ik nogal verbaads ben over het reilen en zeilen over de omgang met de levende have zowel als de accomedaties waar de kinderen verblijven, .
ik was er helaas niet bij toen mijn dochter en der vriendin daar heen zijn gebracht anders had ik haar mee naar huis genomen.
zo zouden de kinderen niet mogen bellen naar huis?
staan zo,n 15 paardjes in kleine schuurtjes,waarin ze moeten staan/geen ligbox,
zodra je daar het erg kleine erf op komt waan je je in een varkens paradijs de lucht is niet te harden . heb zelf jaren paarden gehad dus weet wel hoe een paard /stal ruikt maar dit sloeg alles .
zo stonden er in de folder dat er prachtige buitenritten georganiseerd zouden worden , nou de kinderen zijn het erf NIET afgeweest op een pony!!! ze hebben een week op het erf daar gebivakkeerd, uurtje in de bak hobbelen, dan nog een race op een shetlander die energy drink kreeg tot ie gek ging doen,en daar zou johannes ook aan mee gedaan hebben op een shetlander dus.
dan de bouwkeeten die door moest gaan als chalet waar de kinderen sliepen ,er was geen stopcontact helemaal niets tandepoetsen moesten ze in de stal doen .
nu wil ik die mensen niet gelijk helemaal afzeiken maar veel wat in hun folder staat maken zij bij lange na NIET waar !!! en ik vind het niet eerlijk tegen over heel veeeeel pony meisjes er zich blind op staren in de mooie folder en er helemaal niet vrolijk van daan komen.
weet iemand mischien wat een idee is wat kan ik hiernou mee ???

groeten wendy |(

Biskwie

Re: ponykamp de huifkar bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:39

Is de manege FNRS aangesloten? Dan zou je via hun een klacht kunnen indienen.
Ik zou sowiso, contact met de mensen van het ponykamp opzoeken om je onvrede te uiten, misschien samen met andere ouders. Dit klinkt erg fout wat er gebeurd is, en daarbij, volgend jaar in ieder geval een fnrs aangesloten bedrijf uitzoeken... dan weet je dat waar je komt, dat het goed is.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:18

Mijn zus is al een heel aantal jaren geleden er ook heen geweest. Het was toen al dezelfde situatie als ik het nu zo hoor. Vreemd dat er nooit wat beters is gekomen of gemaakt voor de kinderen en de paarden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:05

BRT --> MA

lindabouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:59

Hallo, een paar jaar terug (3/4 jaar) geleden ben ik ook naar ponykamp de Huifkar geweest. Ik was toen een jaar of 13. Bij aankomst op het erf vond ik de leiding al meteen niet leuk een wat oudere man en vrouw. Later kwam er ook nog een jongere meid bij die daar ook werkte of meehielp.

Ik kan me nog herinneren dat als je te veel beleg op je brood deed je niet meer mee mocht eten, en je mocht maar één glas drinken per maaltijd. Op een dag kreeg je maar 3 maaltijden: ontbijt, lunch en avondeten. Als je 's middags wat te eten of drinken wou moest je dat daar kopen.

Destijds reed ik op Valoete (ik weet niet hoe je de naam precies schrijft?) een zwarte Fries geloof ik. Dat arme paard had iets met zijn been waardoor hij mank liep maar hij (en ik) moesten en zouden meedoen met rijden. Ik kon toen nog niet goed rijden en had maar weinig rijervaring. Die andere meid die daar meehielp sloeg de paarden keihard en schreeuwde tegen de kinderen als ze iets fout deden. Net zoals de rest van de leiding.

De leiding gaat daar niet goed om met de paarden. In de stallen is het een bende, het stinkt en het is gevaarlijk glad. Daarnaast schreeuwen ze tegen kinderen.

En inderdaad reden ze een "rodeo" op een kleine shet die ze eerst helemaal gek maakten met energiedrank. De kinderen moesten dan op de shet zijn kont gaan zitten waardoor hij ging bokken. Een meisje bij ons viel keihard op de grond en kon niet meer opstaan terwijl die man van de leiding haar keihard door het zand trok en tegen haar begon te schreeuwen.

Naar mijn mening. Het is geen kindvriendelijke plek en de leiding is niet aardig. Ik raad dit ponykamp af. Ik heb een verschrikkelijke week gehad en was blij toen ik eindelijk naar huis kon.