ponykampleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

ponykampleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:19

Ik weet niet helemaal of het wel hier hoort maar goed...

dit jaar wordt ik voor het eerst ponykampleiding en ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeen hebben om "geintjes" uit te halen met
kinderen. En eventueel ook leuke ideeen voor tijdens de bonte avond zijn ook zeer welkom!!

groetjes

TeeGee

Re: ponykampleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:45

PP > BRT

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:00

Een leuk spelletje voor kinderen op ponykamp is bijv. tweelingtikkertje, dus met groepjes van 2 en dan elkaars hand vast houden
ik weet niet of je dat bedoelt met "geintjes" :P

Liiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:39

Gewoon spelletjes met het paard erbij? Of gewoon met de kinderen alleen?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:43

Vertel een griezelverhaal,
en terwijl je aan het vertellen bent laten je collega's de kinderen schrikken.
Maak het heel spannend.
:D

Donysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:14

Ik heb zelf recreatiewerk gedaan en spokentochten en droppings zijn altijd een groot succes :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:21

Ik ben net weer thuis van een weekje ponykamp en we hebben echt ontzettend veel lol gehad.
Als het heet weer wordt gewoon de tuinslang, een paar emmers en geinen met water maar!!
We hebben ook een spokentocht gedaan in een niet al te groot bos(je) hier vlakbij, was ook een groot succes, de meiden met de grootste mondjes(!) gilden het luidst!
We hadden ook nog van ieder een foto gemaakt op de pony en ze zelf een hoefijzer laten verven en beknutselen, toen ze weggingen hebben wij hier de foto achtergeplakt van hunzelf.
Buitenritten gemaakt, de pony's gewassen, ja je kunt vanalles uitvinden.
Nog een tip voor je eigen nachtrust!! Zorg dat de kinderen 's avonds goed moe zijn, dus wij deden tot laat op de avond nog verstoppertje tot ze echt moe waren en dan sliepen ze de volgende ochtend tot half negen of zelfs tot half 10!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:22

oja we hebben ook nog stoelendans te paard gedaan, was ook heel leuk!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:25

Zaklopen met z'n tweeën doormiddel van twee jute zakken aan elkaar gemaakt. Of goedkope panty's kopen en dan dat één iemand zijn ene been in een 'pijp' stopt en de andere een been in de andere 'pijp' stopt, en dan gaan voetballen of tikkertje doen, gegarandeerd plezier! :D
Je kan ook een soort kleine schriktraining geven te paard, of een klein springparcoursje doen. En slagballen in de bak geeft ook veel plezier! :))

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:27

leuke geintjes ommet de kids uit te halen...
middenin de nacht de lichten aandoen en goedemorgen roepen, zeggen dat ze moeten poetsen en opschieten! (geweldig om al die slaperige bekkies om half 3 snachts opeens hun poetsspulletjes pakken) als ze eenmaal klaar staan dan zeggen dat het een geintje was.
De oudere kinderen in hun slaap schminken, ook erg grappig (kids van 13 of ouder en dan vooral juist de stoere kinderen anders is het zo sneu)
als de kids steeds overlopen van slaapverblijf, de deur/tent, met doorzichtige folie afplakken.
Of de kinderen voor een 'groepsfoto' opstellen, allemaal bij elkaar tegen een schuur oid (iets waar je bovenop kunt staan) dan ze allemaal neerzetten en afleiden met 10 foto's achter elkaar maken en dan je collega's bovenop de muur/schuur/gebouw/trailer met emmers water... in 1 keer alles over de kids kieperen en dan de foto maken!!
afijn, ik ben evil!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:32

Bonita_Bon schreef:
leuke geintjes ommet de kids uit te halen...
middenin de nacht de lichten aandoen en goedemorgen roepen, zeggen dat ze moeten poetsen en opschieten! (geweldig om al die slaperige bekkies om half 3 snachts opeens hun poetsspulletjes pakken) als ze eenmaal klaar staan dan zeggen dat het een geintje was.
De oudere kinderen in hun slaap schminken, ook erg grappig (kids van 13 of ouder en dan vooral juist de stoere kinderen anders is het zo sneu)
als de kids steeds overlopen van slaapverblijf, de deur/tent, met doorzichtige folie afplakken.
Of de kinderen voor een 'groepsfoto' opstellen, allemaal bij elkaar tegen een schuur oid (iets waar je bovenop kunt staan) dan ze allemaal neerzetten en afleiden met 10 foto's achter elkaar maken en dan je collega's bovenop de muur/schuur/gebouw/trailer met emmers water... in 1 keer alles over de kids kieperen en dan de foto maken!!
afijn, ik ben evil!

hahaha, die folie is echt goed _O-

Maar ideeën voor de bonte avond: een X-factor show. Iedereen maakt groepjes en bedenkt van te voren wat, (of op het kamp, ik was op kamp met de ponyclub, dus je kent iedereen al :) , als iedereen elkaar niet kent kan je beter op het kamp zelf er tijd voor geven :) ) En natuurlijk heb je ook een jury nodig, als die zich een beetje aan hun 'personage' houden is het erg leuk _O-

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:06

summerfeel schreef:
Ik weet niet helemaal of het wel hier hoort maar goed...

dit jaar wordt ik voor het eerst ponykampleiding en ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeen hebben om "geintjes" uit te halen met
kinderen. En eventueel ook leuke ideeen voor tijdens de bonte avond zijn ook zeer welkom!!

groetjes

tja kamers leeg halen als ze slapen ofzo, of gezicht beverven in de slaap
andere dingetjes
vingerverf gevecht altijd humor,
voor de rest spelletjes te paard (wel veilig dus mak paardje) zoals koekhappen stoelendans (zonderzadel stopt de muziek zo snel mogelijk afstappen) avond rit schemer rit enz zijn leuk
estafette loop enz knoop 2 benen aan elkaar met halstertouw en zet een parcour uit
paardenquiz
ponymodeshow, ponyversieren enz
ridderspel (van die drijfstangen van het zwembad en dan zonder zadel ridder spel spelen, als de paarden dit niet kennen kan het ook op een fiets is wel minder leuk)
dierengeluidenspel in het donker

bonte avond.... pfff lastig vond ik zelf altijd het minst, heb 1x gedaan dat een kind een prijs won een taart en dat ik die taart in gezicht heb gedrukt maar weet niet of iedereen dat kan waarderen was wel leuk maar wel smeerboel:D

succ6

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:08

En... goed weten te incasseren want als jij geintjes met hun uithaalt krijg je 50 geintjes terug ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:59

Alles wat met paarden te maken heeft, vinden die kinderen leuk. Vaak vragen ze zelfs of ze stallen mogen uitmesten en paarden poetsen. Zet dat dus zeker in je planning!

Wij hebben laatst een manegespel gemaakt met kaartjes met daarop verschillende rassen (één paard per kaartje), en dan per paard een cijfer voor hoe goed ze zijn in Dressuur, springen en western. Dan kunnen de kinderen met die kaartjes rondlopen en elkaar aanspreken met een kaartje, degene met het hoogste punt voor het gevraagde krijgt beide kaartjes. Als je van hetzelfde ras een merrie en hengst hebt, kun je een veulen krijgen. Zo moet je proberen de beste dresuur-/spring- of westernstal te krijgen. Om de kinderen te laten rondlopen hebben we vragen opgehangen waarbij extra punten te verdienen zijn (ook allemaal paardgerelateerd).

En je hebt weer een avond vol!! *D

Pas op met geintjes, sommige kinderen kunnen daar niet zo goed tegen en anderen willen je terug pakken. Het kan uit de hand gaan lopen dan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:22

BRT --> MA

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:14

Ik weet niet of je ook nog spelletjes nodig hebt, maar ik ken een boek weer je veel aan zult hebben.

Spelletjes met pony's, van Franka Zeelen. Kun je eerst bv een serieuze dressuurles doen, en dan pas je het geleerde toe in een spelletje. :)

Linkje: http://www.mediaboek.nl/product/14937_S ... 's?lang=nl

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:20

Wat ze bij ons eens hebben gedaan zijn kaartjes maken met foto's van een plek van de manege (bijvoorbeeld een hoekje van de bak, of onder een zadel in de zadelkamer, maak het moeilijk!) , op die plek liggen een aantal enveloppen (per groepje 1, genummerd per groep). Onderop de enveloppe staat de foto van de volgende plek, wat natuurlijk per groep verschild om ervoor de zorgen dat de kinderen niet achter elkaar aanlopen. In die enveloppe zitten puzzelstukjes, maar je mag pas de enveloppen open maken als je ze allemaal hebt. Wie het snelst de puzzelstukjes in elkaar heeft gezet wint! Je kunt zelf puzzels laten maken (bij de kruidvat of bij een fotozaak) of paardenpuzzels van marktplaats afhalen. Wel een gelijk aantal stukjes, anders is het niet eerlijk ! :D

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:35

bij ons deden ze:
1. als eerst zet je 4 stoelen achter elkaar
(moet een vlietuig voorstellen)
2. 2 kinderen moeten even weg
3. je haalt 1 op en gaat op de 2e stoel zitten met 1 leiding op de voorste stoel
de andere 2 op de andere stoelen.
4. doet leiding 5 even een een stemmetje na dat je je gordel bewijze van sreke aan moet doen enz.
5 je zegt het vliegtuig maakt een bocht naar links (helemaal links hangen) :D
6 leiding4 geeft een natte spons door aan andere leiding 3 die legt het op de stoel van het kind en zegt de leiding 1 nood landing en drukt leiding 3 het kind op de stoel ( hahahahahaha natte kont)

en dat doen je dan bij 2 kinderen

zoete wraak ;)