ponykamp omgeving noord-brabant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteenzoo

ponykamp omgeving noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:26

Hallo:)
ik en mijn vriendin zijn opzoek naar een leuk pony kamp
als je er 1 weet stuur de link alvast bedankt

Anoniem

Re: ponykamp omgeving noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:31

Ik ga naar Manege de Roosberg!

www.roosberg.nl

Echt superleuk, gezellig en leerzaam!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:22

Verplaatst: BRT --> MA

Omdat er zoveel ponykampen zijn en worden genoemd is het fijn wanneer jullie ook uitleggen waarom jullie juist dát ponykamp aanraden. Juist door te weten wat jullie er zo leuk aan vonden is het voor anderen makkelijker om een goede keuze te kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:11

Oke :D

Nou, waarom ik het zo leuk vind :))
Je maakt (met goed weer) sowieso 2 bosritten.
Je hebt iedere dag óf springles óf dressuurles. Je krijgt ook nog 2 theorie-lessen, en daar leer je écht HEEL veel van! Verder is het er gezellig, aangezien je een apart kamphuis hebt waar het hele ponykamp dus bij elkaar zit en gescheiden van de rest van de bezoekers van de manege. Je gaat ook een keer zwemmen, dat is ook wel leuk voor de afwisseling :j Bovendien is het echt een hélé luxe manege, FNRS 5 sterren :) Aanrader!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:13

Manege de Roosberg ken ik toevallig, heb er een tijdje mijn paard in pension gehad. Ik vind het een super georganiseerde nette manege. Ze hebben veel faciliteiten en een mooie omgeving.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:18

Volgens mij hebben wij ook nog een paar plaatsen vrij in onze weken. Neem eens een kijkje op www.hc-desprong.nl
Tijdens de kampen wordt er gereden in de binnenbak, buitenbak en in het bos. Als het weer meezit en de ruiters goed genoeg rijden, kan er ook gezwommen worden met de pony's en maken we een kleine dagtocht. Er zal gesprongen worden, met muziek worden gereden, spelletjes gedaan en film gekeken.
We zijn aangsloten bij de fnrs en hebben een veiligheidscertificaat. We zijn een kleine manege, maar daardoor juist zo gezellig! Veiligheid en plezier voor de kinderen en de paarden vinden wij het belangrijkste.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:14

wat voor kamp zoek je en wat wil je max. uitgeven, dan kan je ook wat makkelijker zoeken.

Je kan ook eens kijken bij http://members.tele2.nl/stalsintels/ Ingedeeld naar leeftijd, max 16 kinderen in de week. We doen van alles en nog wat, dressuur, springen, mennen, buitenrijden, enz.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:42

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:31

Weet niet of er nog plek is en het is in Overrijsel.
http://www.reelaer.nl
Daar heb je ponykampen en trektochten.
Weet niet hoe oud jullie zijn? Maar de trektochten zijn vanaf 14 jaar, en zijn volgens mij allemaal al vol, gewoon bellen ;)

@_helga_; moet je nog een test doen bij dat kamp? 2 jaar geleden kwam ik daar en moest ik een test doen in de wei achterin, dit kamp is mij heel erg tegengevallen, die mensen gingen mij vertellen hoe ik moest gaan rijden, kreeg les van een vrouw die niet eens normaal op haar paard kon opstappen, nou sorry hoor maar dan denk ik ook van DOEI :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:30

PrimaDonna_:
Ja klopt je moet nog steeds een test doen maar het is wel beter dan dat je in het bos bent en dat de paarden en pony's op hol slaan dus mensen die niet kunnen rijden gaan niet mee maar daar kijken ze ook naar in de bak tijdens de lessen. ;)
ik had namelijk de test ook niet gehaald omdat ik een pony had die niet van de groep weg te rijden was en ik hem in de bak wel goed aanpakte, dus mocht ik op de test op een andere pony. :D
mag ik vragen van wie je toen les kreeg?
kan me zo niet bedenken wie niet normaal op een paard kon stappen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:07

@_Helga_: Ja ik begreep/begrijp ook heel goed waarom ze de test doen, heb ook het verhaal over het ongeluk gehoord enzo. Ik had Sjors, een haflinger, en hij wou ook niet van de groep af en mijn vriendin die had ook eentje die niet van de groep weg wou. Maar wat ik gewoon het rare vond was dat ik de test een dag later op een ander mocht doen (ging super) en het bos wel in mocht met Sjors, is toch raar. Ik weet niet meer hoe die mevrouw heten, ze was klein en rond de 55.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:09

PrimaDonna_ schreef:
Weet niet of er nog plek is en het is in Overrijsel.
http://www.reelaer.nl
Daar heb je ponykampen en trektochten.
Weet niet hoe oud jullie zijn? Maar de trektochten zijn vanaf 14 jaar, en zijn volgens mij allemaal al vol, gewoon bellen ;)

@_helga_; moet je nog een test doen bij dat kamp? 2 jaar geleden kwam ik daar en moest ik een test doen in de wei achterin, dit kamp is mij heel erg tegengevallen, die mensen gingen mij vertellen hoe ik moest gaan rijden, kreeg les van een vrouw die niet eens normaal op haar paard kon opstappen, nou sorry hoor maar dan denk ik ook van DOEI :o

Dat is normaal als je les krijgt :Y) ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:12

PrimaDonna_ schreef:
@_Helga_: Ja ik begreep/begrijp ook heel goed waarom ze de test doen, heb ook het verhaal over het ongeluk gehoord enzo. Ik had Sjors, een haflinger, en hij wou ook niet van de groep af en mijn vriendin die had ook eentje die niet van de groep weg wou. Maar wat ik gewoon het rare vond was dat ik de test een dag later op een ander mocht doen (ging super) en het bos wel in mocht met Sjors, is toch raar. Ik weet niet meer hoe die mevrouw heten, ze was klein en rond de 55.

ik denk dat je clara bedoeld? met blond haar
ik moest op dombo en mocht de test op mathilde doen en mocht weer naar buiten op dombo echt raar.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:15

Niet als ik toen 9 jaar reed en op een 5 sterren manege rijd waar ik goed les krijg, ik heb geleerd mijn handen op een bepaalde manier te houden en zij ging mij even vertellen dat, dat niet goed was. En ze zei nog meer dingen waar ik iets van had, pardon ga eerst even zelf leren rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:16

PrimaDonna_ schreef:
Niet als ik toen 9 jaar reed en op een 5 sterren manege rijd waar ik goed les krijg, ik heb geleerd mijn handen op een bepaalde manier te houden en zij ging mij even vertellen dat, dat niet goed was. En ze zei nog meer dingen waar ik iets van had, pardon ga eerst even zelf leren rijden.

Als je daar niet tegen kan moet je nou eenmaal geen les nemen ergens anders ;) . Overal geven ze anders les...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:16

Ja Clara ! ;)
Ja dat is toch raar, dan denk ik van weten jullie wel waar jullie het over hebben.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:17

Ja maar een 5sterren manege hoeft ook niet alles goed te doen zegt niet dat ze het verkeerd zegen maar overal doen ze het anders
reed eerst bij wilma salm en moest ma handen hellemaal naar beneden doen heb je ooit iemand zo op wedstrijd gezien ik niet?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:18

Bizzybijtje schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Als je daar niet tegen kan moet je nou eenmaal geen les nemen ergens anders ;) . Overal geven ze anders les...

Ik kan daar wel tegen hoor :?
Maar niet als iemand die zelf niet kan rijden mij dingen gaat zeggen die gewoon niet kloppen.
Jij was er niet bij :Y)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:19

PrimaDonna_ schreef:
Ja Clara ! ;)
Ja dat is toch raar, dan denk ik van weten jullie wel waar jullie het over hebben.

hahah dacht het al mocht haar echt niet ze zit altijd te zeuren over dat je dekje niet goed ligt moeten ze normale dekjes kopen! en ik moest toen op het land rijden omdat ik de eerste keer de test niet had gehaald en reed toen 10 jaar en dan nog neit zeggen dat ik niet naar buiten mag ik rijd ieder weekend buiten :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:20

_helga_ schreef:
Ja maar een 5sterren manege hoeft ook niet alles goed te doen zegt niet dat ze het verkeerd zegen maar overal doen ze het anders
reed eerst bij wilma salm en moest ma handen hellemaal naar beneden doen heb je ooit iemand zo op wedstrijd gezien ik niet?

Mijn manege is professioneel ;) en ze weten goed wat ze doen, ik wil niet overbrengen dat ik super kan rijden hoor, Anky die doet ook nog van alles fout zei ze een keer :+
Nee ik heb nog nooit iemand zo zien rijden ;)
Maar dat moest ik dus ook van die Clara doen... :?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:21

_helga_ schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ja Clara ! ;)

hahah dacht het al mocht haar echt niet ze zit altijd te zeuren over dat je dekje niet goed ligt moeten ze normale dekjes kopen! en ik moest toen op het land rijden omdat ik de eerste keer de test niet had gehaald en reed toen 10 jaar en dan nog neit zeggen dat ik niet naar buiten mag ik rijd ieder weekend buiten :P

Ja joh daarom ik had ook zoiets hoor.
Vond het gewoon allemaal vervelend en kijk ik kom daar niet meer terug, misschien ooit voor een buitenritje, ik heb een papiertje die ik mag laten zien en dan krijg ik een paardje mee, maar op kamp nee dankje.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:22

ik wil volgend jaar misschien naar 't reelaer of naar ponyhof!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:32

t reelaer kan ik je echt aanraden :D
is super tof daar!
ga dit jaar voor de 2de keer.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:45

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:13

_helga_ schreef:
ik ga dit jaar naar manege van loon in loon op zand een hele leuke manege en heel gezellig kan het altijd goed vinden met iedereen en met de leiding!! :D
je gaat er:
-ringsteken op knollen
-mennen
-voltige
-iedere dag 3uur rijden waarvan 2uur buiten en 1uur les
-carousel
-bonte avond
-springen
en nog veel meer! ;)
http://www.hotelmanegevanloon.nl
http://94.100.114.168/555750001-5558000 ... _hxF8.jpeg

Deze kampen zijn echt geweldig! Ben er 10 jaar geweest (van 8 tot 18) helaas ben ik nu te oud :+
Maar is echt heel gezellig en de ponys zijn super:)
En voor de nog niet zo gevorderde ruiters hebben ze hele leuke alternativen! Zijn heel verantwoord!