B-klaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

B-klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:37

wanner ben je B-klaar. oftewel, wanneer kan je een mooi B-proefje rijden en daarbij een net aantal punten halen( winstpunt of niet)

ik rijd op dit moment op mijn verzorgarabiertje ( ong 12 jaar oud). en mijn instructrice leek het een leuk idee om eens een onderling proefje te starten in B-klasse, zo rond eind mei. ik vind dit natuurlijk hardstikke leuk en heb er heel veel zin in. :D
het probleem is dat mijn verzorgarabiertje nogal moeite heeft met de galop (en ik ook), rechtsom aangalopperen is heel zeldzaam, zowieso is ze rechts heel moeilijk, z loopt dan graag door mn binnenbeen heen en van stelling is geen sprake meer. ze wort enorm heet en als ik echt pech heb dan springt ze over of valt ze uit de galop ( ik zeg altijd dat we allebei linkshandig zijn) linksom gaat het beter en is mijn zit ook beter. want ik klem in galop heel erg met mijn knieen.
wat ik vooral heel vervelend vind is dat ze erg moeilijk te sturen wordt, nou rijden we nietin een grote bak, maar een grote volte bij c of a is bijna niet te doen. rechtuit galoperen is ook heel moeilijk, ze valt gewoon erg graag naar binnen, door mn binnenbeen heen. zowieso is haar balans in galop niet geweldig. ze is hiervoor niet echt serieus gereden en ze moet nu pas echt aan de bak. ze is dan ook niet erg sterk van achter. overgangen zijn dan ook regelmatig pats boem ho.
verder is het een wereld paard! ze heeft een enorm ruime stap en draf ( als ze er zin in heeft en ik het eruit kan rijden) en ze is harstikke lief. ze doet echt haar best, ze kan heel mooi lopen, ze gaat weleens te diep maar daar heb ik les voor, en in draf en stap kan ik haar dus heel netjes rond sturen.
als ik haar eenmaal los heb, dan is het net alsof je op een wolkje rijdt. heerlijk!

kan ik met deze problemen toch een *onderling* proefje starten, het gaat me niet om de winstpunten, startkaart hebben we nog niet eens, maar ik wil wel dat het voor haar en mij ook een prettige beleving is.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:40

Waarom niet? Onderling starten doe je toch voor de fun? Er staat onderling niets tegenover dus je hebt ook niets te verliezen! Als het je leuk lijkt zou ik er gewoon voor gaan ;-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:40

WD V -> MA omdat het om onderlinge wedstrijden gaat.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:43

Gewoon proberen, kijken hoe het gaat! :) Als je niet probeert, weet je ook niet of het goed uitpakt. :D En als je instructrice zegt dat het haar wel leuk lijkt, dan vindt zij vast ook wel dat je 't moet proberen! :D

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:44

jahoor je kan makkelijk een onderling proefje rijden!
Ik zou het in ieder geval wel doen!! Het is tog niet voor het echie, en daarbij als jij het leuk vind, waarom niet?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:44

MarchaL schreef:
Waarom niet? Onderling starten doe je toch voor de fun? Er staat onderling niets tegenover dus je hebt ook niets te verliezen! Als het je leuk lijkt zou ik er gewoon voor gaan ;-)

ja ik heb er ook heeeel veel zin in!

je denkt niet dat het storend zal zijn? een slechte galop?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:44

Ik zou het ook gewoon proberen, onderlinge is juist om te zien hoe een proefje rijden gaat. Je hebt geen hoge verwachtingen dus het is alleen maar een goede training, want het is toch net wat anders dan een gewone training.

wake_up

Re: B-klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:46

Ach, je kan er altijd van leren, ookal gaat de galop slecht ;) Het is een onderlinge, en je zegt zelf dat het niet perfect hoeft te zijn, dus wat houdt je tegen? :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:46

Een slechte galop, daarbij krijg je natuurlijk altijd mindere punten, maar daarvoor heb je toch les? :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:47

tuurlijk, gewoon doen! is toch hartstikke leuk! en wat maakt het uit dat de galop nog niet goed is, dat komt wel. Je kan het op andere onderdelen goed maken, bovendien is het onderling, dus lekker doen!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:49

wat leuk dat iedereen zo enthousiast is!
ja eigenlijk moet ik het ook gewoon doen, niet zoveel nadenken of wat als, maar gewoon gaan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:28

Gewoon gaan, daar is het toch onderling voor? Bekijk eerst eens hoe dat bevalt en oefen lekker door, dan kan je vanzelf een keer als jullie er echt 100% aan toe zijn een startkaart aanvragen.