Wat draag je op een dressuurwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

clim_bling

Wat draag je op een dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:21

Wat voor kleding draag je op een dressuurwedstrijd?
Ik vroeg me dat af toen ik hoorde dat ik een F3 proefje mocht rijden... Normaal gesproken hou ik me niet zo bezig met rijkleding ,zolang het maar lekker zit!
Maar ik hoorde dat het nogal belangrijk was en dat ik echt niet kon verschijnen in mijn paarse T-shirtje en mijn bruin-met-rode broek... Ook je haar moet netjes. Maar ik heb heel kort haar ,is dan netjes kammen en zorgen dat het schoon is genoeg?
Het proefje is pas over drie weken dus het heeft geen haast.

Clim_bling

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:25

ik weet eerlijk gezegt niet hoe dat zit met F proeven, welke regels daar tellen,

maar mijn vriendin had toen wel een witte rijbroek, blouse, en een paardrijjas ( couber ding :P) aan, en netjes gepoetste laarzen en je haren kan ook in een haarnetje, en eventueel hoe kort je haar ook is, opsteken en gewoon onder je cap drukken :P.
en mijn vriendin had een 8 voor de verzorging, dus ik denk wel dat het belangrijk is,, en tuulk snap ik jou ook wel over het lekker zitten, maarja voor die proef die je in misschien 5 min aflegt, is het toch niet zo erg dat je niet zulke hele lekkere kleren aan hebt :o,

maarja succes voor de wedstrijd :D

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:27

Ik denk dat een zwarte rijbroek met een wit shirtje netjes genoeg is. Een witte rijbroek met een jasje is wel het netste, maar
dat is wss niet verplicht(en om aan te schaffen wel duur).

Wat je met kort haar kan doen heb ik geen idee, ik heb lang haar, en heb altijd een knot in.

Veel succes!

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:31

Dankjewel voor de reacties!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:32

Zoals Misty2001 al zegt.

een witte broek
Wit t shirt of Blouse
Plastron
Rijjasje
netjes gepoetste laarsen
en niet te vergeten je Cap.

Maar vaak hebben maneges ook nog wel hun eigen regeltjes voor mensen die niet zovaak wedstrijd rijden.

Zo mag vaak een zwarte of donkerblauwe trui ook nog wel eens of een verenigingstrui.
Dit met een egaal gekleurde broek. (zwart, beige of wit)

Dat zou je gewoon even na kunnen vragen aan je instructrice.
Als je zorgt dat het geheel er netjes uitziet. Is het meestal al goed hoor.

Als je wedstrijd rijden dan leuk vind, kun je altijd de juiste spullen aan gaan schaffen :)

Mistic

Re: Wat draag je op een dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:06

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:22

WD V->MA omdat het om FNRS proefjes gaat.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:51

ik heb voor de wedstrijden een witte rijbroek gekocht.. en ik had een polo truitje (weet je wel met die kragen) gekocht in het zwart. en ik had mijn haar in een knotje gedaan. je hebt ook speldjes speciaal gemaakt voor de wedstrijden(tussen de 5 en 10 euro kun je die krijgen)

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:54

Dat verschilt van manege. Bij ons mag je het bij de F-proeven gewoon zelf weten hoe je gaat, maar dat kost je dan wel punten. Ik ga altijd gewoon in mijn witte paardrijbroek, een zwart wedstrijdjasje, een wit shirt en een plastron aan. ;) En een knotje met een haarnetje. En ik heb altijd een 8 voor de verzorging van de ruiter!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:33

Gewoon een beetje zwart/wit..

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:16

Inderdaad zwart/donkerblauw met wit/beige. En als je geen jasje/colbertje hebt is een nette trui of vest met een wit bloesje ook netjes.
Succes in ieder geval!

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:54

dankjewel

Linny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:59

Volgens mij is het met de FNRS proeven zo is dat je in nette paardrijkleren mag verschijnen. Hiervoor hoef je dus echt niet in een jasje, spierwitte broek en plastron. Gewoon je haar netjes vast, laarzen gepoetst en evt witte handschoentjes.. Kan me wel voorstellen dat ze een paarse trui met rode broek niet helemaal mooi vinden....

Je kunt ook een witte legging aandoen! Niemand die het verschil ziet en je ziet er toch heel netjes uit. Vooral in de F3 is de jury nog niet heel streng hoor.

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:49

Ik moest een nieuwe rijbroek, in mijn oude zaten allemaal gaatjes en steekjes los, dus ik heb een lichtgrijs met donkergrijze broek gekocht. Ik zet mijn haar vast met van die donkere speldjes, en doe wat ik overhoud in een staartje. En verder doe ik een witte polo aan en als het koud is de effen sweater van mijn broertje. (Die past nog net... :+ ) Ik poets mijn laarzen ook even en dan is het geregeld!!
Ik ben blij met de tips die ik heb gehad! ;) ;)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:18

Je moet iig lange mouwen want laast ging ik met de F10 met korte en ik kreeg een 5 op verzorging ruiter ;)
En ik had verder een witte broek aan met laarzen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:22

Heb je geen donkerblauwe/grijze/zwarte blazer? met een beige of witte broek die je misschien kan lenen? Zo deed ik het vroeger: beige broek witte tshirt met rolkraag en blazer met beige handschoenen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:06

Het is al een paar jaar geleden..
Maar op de onderlingenwedstrijden op de manege waar ik reed had ik gewoon mijn zwarte rijbroek aan.
Een nette bloes en een broche, en laarzen gepoetst.
Later heb ik af en toe een wedstrijdpak geleend van een vriendin.
Vond het onzin om voor die drie wedstrijden in het jaar een wedstrijdpak aan de schaffen..

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:08

op dressuurwedstrijd draag ik mijn witte broek met daar een jeans of training over dat ie niet vuil kan worden :)

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:55

Ik draag altijd een wedstrijdpakje. Maar het verschilt op manege. En het is idd duur, maar ik heb alles tweedehands gekocht. Echt een tip! Het is nog allemaal mooi en het prijskaartje is stuk minder duur!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:09

Ben zelf geen wedstrijdruiter (meer), maar ik heb toevallig afgelopen weekend nog geholpen bij een FNRS-wedstrijd. De meesten startten daar in wedstrijdtenue: dus in ieder geval een witte rijbroek met jasje erboven en een plastron.
De vriendin die ik hielp startte toen echter alleen in een witte blouse met lange mouwen en een witte rijbroek (én haar laarzen en cap, natuurlijk). Ze zei dat ze het regelement erop had nagelezen en ze heeft ook gewoon zo kunnen rijden, ze is er voor zover ik weet ook niet voor bestraft in haar punten. Ik denk dat dit vergelijkbaar is met het zomertenue van de KNHS? Ik hoorde van haar dat een clubtrui ook is toegestaan bij FNRS wedstrijden.
Maargoed; neem dit maar niet zomaar klakkeloos over. Ik heb dit dus ook alleen maar van horen zeggen en misschien verschilt het nog per jury en/of manege ook...

BitterRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:43

Toen ik nog dressuur wedstrijdjes reed... :)
- witte paardrijbroek
- zwarte rijlaarzen
- wedstrijdshirtje (wit, zat heerlijk)
- plastron
- speldje
- wedstrijdjasje
- zwart netje in het haar (knotje)
- witte handschoentjes
- witte zweep
& een zwarte cap :P

dus als je nog wat nodig heb..
ik zag er netjes uit maar eerlijk gezegt vond ik het vreselijk wat ik aan had..
dressuur was nooit echt mijn ding geweest.

xFlemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:07

Hmm.
Mischhien een witte broek met een zwar/wit shirtje/blousje?
En een haarnetje hoeft niet als je kort haar hebt hoor!

___Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:22

Wat zoveel mensen voor mij al zeggen,
netjes kleden, witte broek en zwarte/donkerblauwe trui/jasje.
Ik weet niet hoe kort je haren zijn, maar als ze zo kort zijn dat ze niet een in een vlecht/knot kunnen zou ik proberen ze op te steken en onder je cap te doen. Als ze daar net te lang voor zijn probeer je ze toch in een knotje te doen en dan eventueel met speldjes de losse plukken vastzetten. Dit doe ik zelf ook altijd omdat ik lagen heb en die in een lage staart niet blijven zitten.
Succes ermee! :)

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:03

Ik had de proef vanmiddag gereden en ik droeg:
een witte blouse
mijn haar in een mini staartje
nette rijbroek
en jodphurs met chaps.

Ik had een 6 voor verzorging ruiter }>

Ik ben wel geslaagd ,gelukkig.

Tjitske