Manege de drift ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Manege de drift ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:31

Hallo,

Ik en een vriendin zijn vanplan eens een keer een buitenrit te maken onder begeleiding op Manege de Drift in Dwingeloo. :)
Wij waren erg benieuwd hoe het daar is, en of het er allemaal verzorgd uitziet.

Dus, als je een keer daar hebt gereden, of je kent daar iemand waar je meer over weet. Zou ik het erg leuk vinden om jou ervaringen te horen! ;)

En als je daar een lievelingspony hebt, is het ook leuk om te vertellen welke dat dan is.
:+:

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:04

Hier ben ik ook een keer met mijn 2 vriendinnen heen geweest. (2 uur) De stallen en tuig is niet mooi, daar moet je dus niet veel van verwachten. (Sommige paarden worden met bit dat je voor de koets gebruikt gereden bijv.) Maar de buitenrit was erg leuk! Mocht zelf weten of we door het bos of over de hei gingen. Wij kozen voor klein stukje over de hei en een 'jungleroute' door het bos. We gingen door allemaal kleine weggetjes waar je af en toe moest bukken voor takken. We gingen in galop een bult op, hebben ook stukjes galop meegepakt ondertussen op de hei. Het was toen erg blubberig weer dus het was op sommige plekken nat waardoor we niet super veel konden draven/galopperen. Leiding was ook erg aardig. Ik vond het zeker geslaagd! :D

Ik reed op Mariska (bruine) Floyd op Ninile (Fjord) en Kim op uhhmm vergeten.. (Haflinger)

[img=http://www4.picturepush.com/photo/a/1529432/640/1529432.jpg]

[img=http://www4.picturepush.com/photo/a/1529437/640/1529437.jpg]

Voor meer foto's kan je altijd PB'en, heb nog een paar foto's met hoofd van paarden erop, heb je ook beetje idee hoe stal eruit ziet. ;)

EDIT: foto's deden het niet..

Xivura

Re: Manege de drift ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:21

Oke! Leuke foto's hoor! :) Ben heel erg benieuwd en ga dan ook zeker niet veel van het tuig verwachten.
Meisje die zij dat ze met normaal bit reden? Gewoon normaal bitje niet voor de koets.

Welke is eigenlijk wel het liefste paardje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:03

ik was daar 3 jaar geleden ofzo.
tuig was wel goed hoor.
mooie omgeving en lekker gegallopeerd (was het enigste meisje :P deed een galop in mn eigen tempo)

reed op een kwpner harco, die is net met pensioen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:51

Nouja, vorig zomer werden ze niet allemaal met trensje gereden. Komt misschien omdat deze ook voor de koets staan. Ik reed op pony met wel gewoon trensje. ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:18

Oke, ik ben erg benieuwd of het daar leuk is! :)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:41

Nou, dan ga ik ook maar even reageren...

Wij komen hier al bijna 13 jaar lang. Eerst gewoon voor een buitenrit, inmiddels met de caravan achter op het terrein.

Wat tuig betreft wordt dit zo vaak als mogelijk bijgehouden en regelmatig gecontroleerd. In de zomer ben ik meestal een van de vrijwilligers die beginnen met het poetsen van het tuig. Als het versleten is worden er nieuwe stukken aangezet of zelfs hele nieuwe zadels aangeschaft.

Die bitten zijn wel allemaal normale rij bitten, echter zijn sommige paarden iets te eigenwijs voor onervaren of bange ruiters en zijn sommige dieren helaas wat harder in de mond.

Het gebied om buiten te rijden is erg mooi... De hei en het bos. Ook zijn er regelmatig lange ritten, zoals bv met de pasen waarbij het een traditie is om verkleed te gaan. Met de herfst is er een rit van 10 uur s'ochtend tot 9 uur 's avonds waarbij we eten in het bos en het laatste stuk in het donker rijden. Een super ervaring om mee te maken.

Voor de factor leuk, ben je zelf ook verantwoordelijk natuurlijk ;) maar over het algemeen is iedereen daar aardig en behulpzaam.

Voor meer vaste bezoekers van manege de drift en veel foto's kun je ook eens kijken op http://manegededrift.hyves.nl/

En als je vragen hebt, stel ze gerust.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 15:03

Wat leuk zeg dat je daar al bijna 13 jaar met de caravan staat. Het is dus ook een camping neem ik aan?

Wat is het rustigste paardje? Ik heb een vriendin die niet zo zeker op buitenrit is. Soms een beetje bang.

Wat is jou lievelingspaardje? ;)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:18

Hmm... nu stel je me een vraag waar ik geen antwoord op kan geven aangezien het allemaal Kanjers zijn. In de afgelopen jaren ook afscheid moeten nemen van verschillende toppers (pensioen, verkocht, of helaas gewoon helemaal op)

Op de nieuwste paarden na heb ik ze allemaal gereden (puur omdat ik er alweer even niet meer ben geweest) en elk dier heeft zo zijn eigen plus en minpunten.

De fjorden en haffies zijn erg guitig allemaal. Van mijn zusje die er nu in de buurt woont heb ik gehoord dat er nu een hele leuke nieuwe lieverd moet zijn, fjord.

Bang zijn is niet erg, zolang je je grenzen maar aangeeft. Ze zullen je niet op de allernieuwste en jongste zetten, puur omdat jullie ook "nieuw" zijn. Als ze niet zo zeker op buitenrit is, wordt het misschien wel Nordin of die nieuwe (weet niet welke beestjes binnenkort met pensioen gaan). Mariska is dan misschien iets te pittig, terwijl die wel super lief is.

Heb je eens bij de foto's gekeken? Wat vind jij een leuk karakter om te rijden?

Wat betreft die camping; het is een beetje uit de hand gelopen. Eerst 2 veldjes waarvan 1 veldje allemaal vaste mensen en 1 veldje voor rondtrekkende huifkarren en bezoekers... In middels zijn er 4 veldjes haha

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 15:30

Het lijkt me super om een keer op een haflinger te rijden. Ik ben zelf niet zo heel erg gek van fjorden, maar vind het niet, niet leuke beesten. :)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:28

Zijn ook genoeg leuke haffies ;)
Borka, Wolterine, Wilbert

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:41

Ik hoorde dat de mensen uitkiezen op welke paarden je moet rijden? Dus je kan zelf niet echt een paard na keuze vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:43

toendertijd kreeg ik er gewoon 1 aangewezen.
heb er nooit moeite mee gehad.

ligt ook aan je nivo.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:43

De eerste keer als je komt, wordt er altijd een leuke, brave uitgezocht, die vrij is en zijn er mensen bij om je te helpen. Als je vaker komt. kun je eens wat anders uitproberen en krijg je je voorkeur voor eentje. Als je eenmaal bekend bent, kun je dus ook een bepaald paardje huren... Dan boek je bv een rit op Borka voor 1 of 2 uur. (Mits die vrij is)

DisXMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:32

Heee, het is echt heel erg leuk daar!
ik ga er in de mei vakantie ook weer heen, het is niet heel schoon dus als je daar heel erg om geeft moet je t maar niet doen, maar de paarden worden goed verzorgd en het zijn hele leuke ritten! Ik ga vaak op Borka, is een super leuk paardje vind ik. *D :o

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:41

Oke! Als de paarden maar goed verzorgt worden vind ik alles goed! :)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:18

Laatst hier een bosrit gemaakt
was voor herhaling vatbaar

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:25

Haha, ohja, waar mijn vriendin op reed die haflinger heette borka! ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:29

Oke! Ik zal het onthouden! Mijn vriendin & ik hebben nog geen tijd gehad ..

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:41

Ik zie dat het topic al heeeeel oud is maar ik wil dit toch even kwijt.

Ik heb vorig jaar (2014) hier samen met mijn moeder gereden op een buitenrit. Ik op Egbert (Een fjord ) en mijn moeder op eentje die er nog niet zo lang stond. De buitenrit duurde 2uur. Het was echt een hele leuke en avontuurlijke buitenrit. Ik heb echt genoten. We gingen van tussen de bomen berg op en berg af tot ruiterpaden. Echt een aanrader dus!
Als je een foto wilt zien mag je me gerust mailen.
Groetjes.

desireeboer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:01

Ik kom hier ook al jaren en wil niet meer weg zo'n goede manege de paarden zijn leuk en lief en goede begeleiding Dus zeker een aanrader. /3 <3

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:55

buiten ritten zijn altijd zalig , over de manege weet ik nix , hoop dat je een leuke dag hebt

lottehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:03

ik moet over een paar dagen op eros! is dat een haflinger? :)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:13

lottehut schreef:
ik moet over een paar dagen op eros! is dat een haflinger? :)

Eros is een gigantische uit de kluiten gegroeide Fries. Ik schat hem rond de 1.80. Ff anders dan een haffie dus.

Mijn lievelings- en vaste paard daar :). Hij is geweldig.

Edit: dit is m

Afbeelding