F-proefje 15+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

F-proefje 15+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:42

Ik ben 15 bijna 16. Rijd ongeveer een anderhalf jaar (laat begonnen) en wil nu F-proefjes rijden. Betekent dat ik nog moet beginnen met F1 of kan ik ergens instromen? Ik zit op manege Schimmelkroft te Heemskerk (Noord-Holland, tussen Alkmaar en Ijmuiden. In kennemerland). En hoe duur kost ongeveer wedstrijd kleding? Want eerlijk gezegd vind ik het een beetje l*llig voor mezelf dat ik als grote 15-jarige tussen al die kindjes zit van +/- 7 jaar

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:43

ik ben in de f3 ingestroomt. dit moet je eigenlijk overleggen met instructrice, en bij mij zei ze dat ik gelijk in de f3 mocht starten.
ik heb een 2e hand rij jasje gekocht voor 30 euro ( even op marktplaats zoeken ) een rijbroek ( wit ) rond de 25 euro plastron ongeveer 10 euro en dan handschoendjes

Sim

Re: F-proefje 15+

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:46

WD V -> MA omdat het om FNRS proefjes gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:46

Je instructeur kan mee je niveau bepalen en volgensmij mag je tot F6 instromen. Er zijn trouwens ook volwassenen die nog F1 rijden hoor, sommige mensen beginnen nou eenmaal later met rijden dus je hoeft je niet te schamen voor je leeftijf/rijervaring.

Voor FNRS wedstrijden is een "echt" wedstrijdtenue (witte broek,jasje etc) niet verplicht. Je mag gewoon in een gekleurde rijbroek en nette trui starten. Het enige is dat je kleding veilig moet zijn en juryleden liever je haar in een vlecht oid zien dan los.

(mijn moeder is jury en ik schrijf vaak bij haar, vandaar dat ik dat weet ;) )

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:00

Ok heel erg bedankt voor jullie advies en steun :j

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:26

Idd gewoon overleggen met je insctructeur, want het is per manege verschillend! Tenue is ook verschillend, de ene manege wil dat je in compleet wedstrijdtenue rijdt, een anders vind de gewone rijkleding al goed.

fixie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:39

Je mag idd tot de F6 instromen....dit in overleg met je instructeur

Bij www.lusango.nl hebben ze een hele mooie wedstrijdset (alles compleet) in creme voor 140 euro

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:50

Er zijn wel degelijk kledingvoorschriften voor FNRS wedstrijden. Kijk even op www.fnrs.nl daar kun je alles onder het wedstrijdregelement vinden.

Zelf start ik in volledig wedstrijdtenu. Dat doet eigenlijk iedereen wel op onze manege. Je kunt het zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:02

je hoeft niet perse een wedstrijdkostuum te hebben(tenue)maar als je ervoor kiest om zo'n jasje aan te doen,moet je ook helemaal compleet dus met witte rijbroek,plastron,ed.

verder stellen ze de volgend eisen als je geen wedstrijdtenue hebt;
effen trui/sweater,zwarte,beige,witte rijbroek(ik weet niet precies hoe het met andere kleuren is.
chaps mogen ook,maar niet met die franjes eraan dacht ik.
als je handschoenen draagt moeten het witte zijn.

instromen moet je bespreken met je instructeur,bij ons op de manege starten ook volwassenen en 'oudere' kinderen(haha klinkt gek maar ik bedoel dus de 16 jarigen bv) in de F4 bv,die worden apart in een rubriek gezet zodat ze niet tussen de kinderen in rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:19

Kledingreglement:
cap
rijbroek
rijlaarzen
witte blouse met lange mouwen
of
effen sweater
of
manegetenue