Vergelijken Maneges

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

busmeisjes

Vergelijken Maneges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:29

Dag allemaal! :D
Wij willen graag weten wat jullie van de volgende maneges vinden qua de verschillen in prijzen, sfeer, imago, kwaliteit lessen:
Manege de Steenen Kamer te Heerhugowaard,
Duinmanege van Poelenburgh te Schoorl,
Manege Beukers te Oudkarspel,
Manege Waarland te Waarland.
Wij zijn bezig met een onderzoek en zijn erg benieuwd naar de verschillen en jullie meningen.
Groetjes de Busmeisjes

Anoniem

Re: Vergelijken Maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:30

VSW --> MA.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:34

Ik kan je wel wat vertellen over manege Waarland ;) Paarden en pony's zijn in verschillende karakters en uiterlijk, je hebt er rustige en snelle bij enzovoort. Het tuig vind ik zelf wat minder en bij sommige past het helemaal niet goed. Er zitten paar paarden bij die echt van die rodeo wedstrijden houden al zodra je erop gaat zitten, maar dat is je eigen keuze. Goede conditie maar gepoetst worden de pony's ook niet veel. Voor zover ik weet ook niet veel uitgemest want als ik kijk (op zaterdag) liggen wel eens stallen vol met mest. Er zitten wel leuke instructries bij, maar het is net wie je hebt. Pony's en paarden kunnen redelijk lopen maar ook niet dat je denkt zo nu loop ik echt lekker en mooi (ieder geval zelden). Sfeer vind ik zelf ook niet super, en heel gezellig is het niet. Wel zijn er leuke meiden waarmee ik ieder geval in de groep zit en dat is een reden om te blijven.

Over Poelenburgh, daar heb ik een keer bosrit gedaan en ik vond het geweldig! Ik zat op remy, een leuke E pony en ze zagen er fantastisch uit! Bijna allemaal gedragen ze zich gewoon normaal in de stal, laten ze zich gewillig opzadelen en ze zien er goed uit. Ik ga er binnenkort ook intern stage lopen, en de vrouw waarmee ik sprak is ook erg aardig en de sfeer (is zover ik daar ben geweest) heel erg fijn. Allemaal super netjes, wel een nadeel dat het duur is. Reden dat ik daar van de zomer ook op kamp ga ;)

Voor mensen die dit lezen en die ook op m anege waarland zitten, het is gewoon mijn mening en thats it. :)

StillAngel

Re: Vergelijken Maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:35

Beukers is ook erg mooi trouwens, paar keer bezocht maar niet gereden. Paarden schijnen daar best druk te zijn maar het is er wel erg mooi . Verder is het daar ook enorm duur. (is ook net nieuw allemaal)

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:11

...
Laatst bijgewerkt door Watdannog op 01-02-25 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:48

Citaat:
Pony's en paarden kunnen redelijk lopen maar ook niet dat je denkt zo nu loop ik echt lekker en mooi (ieder geval zelden).

Heb ook op de diverse maneges gereden en moet zeggen dat ik op Waarland toch de paarden erg fijn had lopen. Er zijn meerdere paarden die je lekker rond kan rijden en wat moeilijkere oefeningen mee kan doen zoals SB, Travers. Ik heb er mijn galopwissels gereden om de 3 passen! Paard waar ik dat mee kon is er helaas niet meer. De lessen zijn afhankelijk bij wie je lest afwisselend (zeker bij Karin) en je krijgt goede uitleg. De stallen zouden iets vaker gemest mogen worden of opgestrooid.

Bij De Steenen Kamer lopen fijne paarden en er hangt een goede sfeer. Ik had zelf iets meer variatie in de les gewild maar je kan niet alles hebben.Stallen waren erg netjes.

Bij Beukers rij je vaak op wat pittigere paarden. Er zijn vaak goede springpaarden bij (Russel bijvoorbeeld) vond alleen de lesbak een beetje aan de kleine kant en dat ik er reed gebeurde het regelmatig dat er een paard aan de kletter/bokken ging.

Poelenburgh heeft best een aantal fijne paarden maar ik hou er niet van als een manegepaard met elastiek gereden moet worden. Wel weer afwisseling in de les. Ik vond dat er toen ik er reed niet zo heel veel uitleg werd gegeven over de oefeningen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:20

blieb01 schreef:
Citaat:
Pony's en paarden kunnen redelijk lopen maar ook niet dat je denkt zo nu loop ik echt lekker en mooi (ieder geval zelden).

Heb ook op de diverse maneges gereden en moet zeggen dat ik op Waarland toch de paarden erg fijn had lopen. Er zijn meerdere paarden die je lekker rond kan rijden en wat moeilijkere oefeningen mee kan doen zoals SB, Travers. Ik heb er mijn galopwissels gereden om de 3 passen! Paard waar ik dat mee kon is er helaas niet meer. De lessen zijn afhankelijk bij wie je lest afwisselend (zeker bij Karin) en je krijgt goede uitleg. De stallen zouden iets vaker gemest mogen worden of opgestrooid.

Bij De Steenen Kamer lopen fijne paarden en er hangt een goede sfeer. Ik had zelf iets meer variatie in de les gewild maar je kan niet alles hebben.Stallen waren erg netjes.

Bij Beukers rij je vaak op wat pittigere paarden. Er zijn vaak goede springpaarden bij (Russel bijvoorbeeld) vond alleen de lesbak een beetje aan de kleine kant en dat ik er reed gebeurde het regelmatig dat er een paard aan de kletter/bokken ging.

Poelenburgh heeft best een aantal fijne paarden maar ik hou er niet van als een manegepaard met elastiek gereden moet worden. Wel weer afwisseling in de les. Ik vond dat er toen ik er reed niet zo heel veel uitleg werd gegeven over de oefeningen.

Nouja ik rijd er nu nog, en ik ben het er niet mee eens. Wel vind ik nu ik in Brigitte haar les zit, het een stuk leuker is geworden. ;) Ik vind veel paarden ieder geval best stijf, als ze net op de manege komen (zoals nu Living Dream) kunnen ze van alles maar helaas wordt dit snel afgestompt..

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:07

Manege Beukers is een mooie manege, wel een aantal pittige paarden er tussen maar ze kunnen wel wat.
Zitten ook heel veel leuke pony's tussen.
Worden leuke lessen gegeven en ook springlessen!
Manege Waarland zitten een aantal hele leuke paarden tussen (en pony's). Een aantal kunnen ook echt lekker lopen.
Manege De Steenen Kamer hangt een gezellige sfeer, de paarden en pony's staan in nette stallen.