Wat te verwachten van FNRS-proef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Wat te verwachten van FNRS-proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 23:54

Als eerste, ik heb de op de wiki gekeken, in de FAQ, en heb gezocht maar kon niet iets vinden wat mijn vraag echt beantwoordde, al zal het gerust wel érgens staan. Tong uitsteken

Sinds 3 weken ben ik weer begonnen met rijlessen (heb hiervoor ook 6 jaar les gehad), en vandaag kreeg ik de vraag of ik op 25 januari mee wilde doen met een onderlinge wedstrijd. De instructeur vond dat ik dat prima aan zou kunnen voor een F4 proefje. Alleen..ik heb geen idee wat dit inhoudt, behalve dat er stap, draf, en galop in zit, haha. Ik weet dat er een FNRS proevenboekje is, en die gaat ook vast nog wel in huis komen maar ik heb 'm nu nog niet en zou toch wel erg graag willen weten wat ik kan verwachten.

Verder nog een vraagje over de kleding. Op de FNRS site staat dat je in manege tenue mag, of wedstrijdtenue, of een witte bloes/sweater. Zoals ik het begrijp, is manege tenue een jas/trui van de manege zelf, toch? Dat hebben wij niet, dus dan zou ik iets wits aan moeten..maar hoe zit dat dan met de kou? Mag er een jas overheen, mag dat dan een gewone jas zijn of niet?

Sorry als dit al 1000 keer gevraagd is.. Clown

Merry98

Re: Wat te verwachten van FNRS-proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:06

ik stuur je even een mailtje hierover met allles maar dan alles wat je moet wete..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:30

--> MA

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:38

Ik rij gewoon in de standaard wedstrijd outfit, met een jasje, witte handschoentjes witte broek etc. Dat doet ook bijna iedereen bij ons.

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:07

Heb je de proeven al gevonden? IK heb een fnrs proeven boekje aangezien ik zelf ook fnrs wedstrijden rij en kan de proef even doormailen.

Moet je trouwens de A of B proef rijden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:54

Heb de proeven inmiddels gevonden, maar dankjewel. Lachen

Nadine, dat zou ik best willen maar dat heb ik dus allemaal nog niet, en vind het te veel geld om alles te kopen terwijl ik niet eens zeker weet of ik wedstrijden wel leuk vind.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:02

Je mag vaak ook wel een witte broek, witte blouse en een donkere trui aan. Misschien kan je anders iets van iemand lenen? Of via Marktplaats wat zoeken?
Welke maat heb je, ik heb ook nog wel een wedstrijdjasje Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:03

Ik zou mij over die kleding even niet al te druk maken, we moeten ons aan regels houden maar de meeste juryleden snappen ook wel dat niet iederen het geld heeft voor een complete outfit. Houdt op stal het prikbord in de gaten of er iets te koop wordt aangeboden in jouw maat waar een ander is uitgegroeit en vraag anders de kleine dingen voor verjaardag etc.

Outfit voor de eerste wedstrijd:
schone cap (en haren netjes vast)
gepoetste laarzen
WITTE handschoentjes (die kosten echt een paar euro)
zwarte (of donkere) rijbroek met een witte blouse en een bodywarmer of trui in de kleur van de rijbroek liefst zwart dus
witte of beige rijbroek met een witte blouse en een zwarte bodywarmer of trui
plastron (zijn ook niet zo duur)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 13:29

Willemijn, meestal maat 36/38, afhankelijk van hoe het valt.

Zat ook al te denken om inderdaad voor nu alleen een witte/beige rijbroek aan te schaffen, en dan met een nette zwarte trui erboven. Extra rijbroek is altijd wel handig. Verjaardag is helaas net geweest dus dat kan ik voorlopig niet gebruiken Tong uitsteken

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:03

Hm nee dan pas je m niet, tis meer een kindermaatje. Ik heb namelijk ook die maat en heb juist een nieuwe gekocht omdat ik die niet meer paste Tong uitsteken Jammer!
Een witte rijbroek met zwarte trui is inderdaad prima hoor! Al zou ik die broek niet voor 'normaal' rijden gebruiken, dan krijg je m na een tijdje niet meer wit denk k..