katje27 schreef:Hey, je gaat best op zoek naar een manege waar ze regelmatig die brevetten afnemen. Ik heb net mijn A-brevet behaald. Wij kregen een pakket van een viertal les uren, wat theorieles, het boek (kwam op 12 euro en is ook goed voor B Brevet) en het examenzelf. Alles samen heb ik iets rond de 60-65 euro betaald. De prijs van het examen zat er ook al in, dit zou afhangen van het aantal kandidaten dat meedoet.
Ik heb ook een paard van de manege geleend. Mijn eigen paard staat jammergenoeg sinds september op pensioen en mag absoluut niet springen. Als je paard fysiek in orde is dan denk ik dat het wel mogelijk is om het brevet met de eigen paard te doen. het springparkoer bestaat uit verlichte zit, een paar cavaletti's, een kruisje en een okser. Ik weet de hoogte niet van buiten maar het is erg laag. Misschien kan je wel wat oefenen met je eigen paard.
het proefje stelt in ieder geval niet echt heel veel voor, ook de theorie zijn dingen die meestal al gekend zijn en wordt heel letterlijk opgevraagd.
Succes!
Ik ben wel erg onervaren hoor!
Wat is een cavaletti's, kruisje en een okser, whahhaa. enne verlichte zit heb ik nooit geleerd
Oefenen zit er met eigen paard niet in! Die kent geen dressuur......tis een draver, een ex renbaan-paard.